XXL Nutrition

Even voorstellen

Remco Chervet

Novice
Waardering
23
Lengte
1m96
Massa
98kg
Vetpercentage
25%
Hoi allemaal,

Zal me even voorstellen. Remco, 48 jaar woonachtig in de Achterhoek. Vroeger (heel lang geleden) veel aan sport gedaan. Onder andere 17 jaar oosterse vechtsporten en kracht-training. Door ziekte noodgedwongen moeten stoppen (hersenvliesontsteking, N.A.H.). In de jaren erna niets meer aan sport gedaan, scheiding achter kiezen, overlijden van dochtertje, 2 mega zware burn-outs gehad (derde lag op de loer) en liep mijn gewicht op naar een beschamende 134 kg.

Vorig jaar oktober schrok ik van een foto waarop ik stond. Ik schaamde me diep en nam het besluit hier wat aan te doen.

Nu 6 maanden later kan ik zeggen, door mijn eetgewoontes aan te passen (geen koek, snoep, chips, snacks, gebak, frisdrank en witte koolhydraten meer), zit ik op een gewicht van 97,9kg. Er is dus ruim 36 kg af. Een mijlpaal en overwinning voor mezelf.

Maar ben er nog lang niet. Vanaf maandag 8 april ga ik weer terug naar de sportschool en zal "onder begeleiding" gaan werken aan mijn lichaam d.m.v. Kettlebell trainingen, gecombineerd met een 100 dagen challenge.

Zeer zwaar ik weet het, maar met juiste hulp en motivatie moet mij dit lukken. En ben er gebrand op dit te doen. Ik wil bewijzen dat met de beperkingen door het leven, dit wel degelijk kan.

Ik heb alleen wel een vraag. Is er een digitale dagboek, waar ik zowel mijn eetpatroon alswel mijn sport activiteiten en resultaten kan vastleggen. En welke ik kan benaderen vanuit een app als op de pc.

Wie oh wie weet hier een antwoord op.

Een sportieve groet,

Remco

Zelf gebruik ik vrijwel altijd excel bestanden, in je onedrive zetten en je kan er altijd bij. Eerder gebruikte ik altijd de personaltraining app (rood icoontje). Voor voeding is er myfitnesspal maar heb daar geen ervaring mee.

Succes iig Remco :)

• Topic Starter Topic Starter
Dank je wel,

Weet je toevallig of er ergens excel bestanden te vinden zijn. Kom via google niet echt verder

Welkom en succes!

https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
in de excel in de eerste link kan je alles bijhouden. Je kan per week werken en hem per week opslaan bijvoorbeeld.
En inderdaad zoals @Big Chungus zegt in one cloud.

Voor voeding zijn er ook apps zoals myfitnesspaal of fatsecret.
Deze heb je ook voor training. Maar dat kan dus ook in de excel.

Kijk maar en mogelijk heb je ook wat aan de info over voeding zelf. Je blijft altijd bijleren ;)
succes!

welkom en succes :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Maak zelf gebruik van de JeFit app. Niet echt een dagboek, maar je kan de trainingsdagen loggen. Mocht het nodig zijn kan je ook statusupdates schrijven. Vergeleken met een echte digitale dagboek is het moeilijker om te zoeken in de logs. Gebeurt nu voornamelijk op datum.

De app is gratis en meeste oefeningen staan erin. Je kan ook zelf een oefening aanmaken. Nadeel is dan dat je geen begeleidende instructies en afbeeldingen hebt.
Grootste voordeel zelf vind ik dat het door de jaren heen fijn is om alles gelogd te hebben. Ik kan nu tot 2013 terugkijken. Zie o.a. hoeveel herhalingen ik toen aankon en het gewicht. Zijn nog vele voordelen hoor, maar je moet het zelf maar eens bekijken.

Zie hieronder een link naar de app, en mijn profiel, mocht je vragen hebben of extra steun kunnen gebruiken.

username is feem.
Download JEFIT.

Fijne app om te zien wat je binnenkrijgt. Met name als je eigenlijk niet precies weet wat de voedingswaarde van een product is.
Pas daar wel mee op. Er staan ook veel foute voedingswaardes in mfp.
Soms ook verwarringen tussen bereid en onbereid.

Terug
Naar boven