Fitness Seller

Exercise Machines Vs Vrije Gewichten

BabyStyle

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Hey

Nu ik 1 weekje bezig ben vraag ik me af is het beter om machine training te doen of training met dumbbells. Voor rug is dit natuurlijk niet makkelijk dus eerder machines, maar krijg je me dumbbells sneler results of zou ik eerder machine oefeningen moeten doen?

zoveel mogelijk met dumbbells of barbells..voor rug kan je gewoon Lat Pulldown nemen.. losse gewichten reageren beter op je lichaam dan machines dus lekker dumbbells pakken!

In principe maakt het niet zoveel uit, maar losse gewichten hebben de voorkeur.
Als je losse gewichten gebruikt spreek je meer spiergroepen aan die je met je stabiliteit helpen.
En ook rug kan goed met losse gewichten... Bent over Rows en Deadlifts bijvoorbeeld.

Ze hebben allebei hun voor en nadelen

• Topic Starter Topic Starter
maar mijn borst trainen gaat bijvoorbeeld echt niet met gewichten zou ik dus voor al de rest dumbbells doen en voor borst machine? Bv dumbbell flys werken meer mijn armen

Dumbbell bench press.. bench press.. ? en anders maar een borst machine.. is natuurlijk je eigen keuze.

Geheel je eigen keuze.
Allebei zijn weerstand, alzij het met verschillen.

bij mij hebben machine flyers wel veel geholpen bij borstspieren maar ik doe toch maar db/bb voor stabilisatie idd

maar mijn borst trainen gaat bijvoorbeeld echt niet met gewichten zou ik dus voor al de rest dumbbells doen en voor borst machine? Bv dumbbell flys werken meer mijn armen

Waarom niet? En waarom werken je armen meer? Je doet het met de borst hoor.

Als de borst oefeningen met dumbbells niet goed werken, zou je toch echt beter de techniek moeten gaan beheersen want ik voel het vele malen beter met losse dumbbells zo een machine is 10x niks.

squatten en deadliften

de rest is bijzaak

ga dit maar eens doen (biceps cable pull) dan begin je te trillen als een autist met polio.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post added 10 September 2012 at 19:49 ----------

maar dan met lat

mijn voorkeur gaat naar dumbbells , maar maakt niet zoveel verschil vind ik

voor buik zou ik wel de vrije gewicht doen hoor.

Dumbbells->barbells->cable->machines

Terug
Naar boven