XXL Nutrition

Extreme cut?

Teddd

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
65kg
Vetpercentage
11%
Ik vroeg me af hoe je het snelst kan afvallen m.a.w droog komen te staan zonder al te veel spiermassa te verliezen, een extreme cut zeg maar?

Rap afvallen zonder spiermassa te verliezen is onmogelijk weet ik zelf ook, toch zou ik willen weten wat volgens jullie de snelste manier is om droog te komen met zo weinig mogelijk verlies van spiermassa...

Ik had zelf gedacht aan een klein "proteinedieet"? Met een minimale inname van koolhydraten en heel vet-arm..?

Het is niet slim om zoiets te doen, maar het zou wel eens van pas kunnen komen.

Als jullie enige opmerkingen of suggesties hebben, shoot!

Een kcal tekort creëren van ongeveer 600/700 kcal. En niet laag in vet..

Vet-arm is een misvatting; vetten heb je (vooral ook tijdens de cut!) heel hard nodig. Vetten houden je hormoonspiegel op orde en heb je tevens nodig voor spierbehoud tijdens de cut.

Ik zit zelf nu in een heel diepe cut onder begeleiding van een sportdiëtiste (650kcals onder onderhoud) met daarbij carb cycling. Zou zeker niet zo laag gaan zitten in kcals zonder begeleiding, want het leest vrij nauw af en je kan er meer mee verzieken dan gainen. Als je snel wilt afvallen, doe dat dan op een veilige manier (m.a.w. binnen de juiste macro's, en max 500 kcals onder je onderhoud). Om je lichaam te boosten, kun je carb cyclen. Meer info hier: http://www.bodybuilding.com/fun/par30.htm

gezonde vetten welteverstaan, maar als je gaat cutten zal je sowieso wel niet snel naar de koekjes, chips en gefrituurde etenswaren grijpen zeker ? :)

Omdat je vet nodig hebt om je hormonen in balans te houden.

Vet-arm is een misvatting; vetten heb je (vooral ook tijdens de cut!) heel hard nodig. Vetten houden je hormoonspiegel op orde en heb je tevens nodig voor spierbehoud tijdens de cut.

Dat men vetten nodig heeft voor gezonde hormonen balans wist ik ook maar enig idee (of weet iemand het met zekerheid) welk soort vet (buiten transvet) het beste is voor een optimale hormonen balans?

Zijn dat verzadigde vetten?
Zijn dat onverzadigde vetten?
Indien onverzadigde vetten, is het dan beter om te kiezen voor enkelvoudig of meervoudig onverzadigde vetten?
Zijn dat vetten van dierlijke afkomst?

Of maakt dat gewoon weinig verschil uit?

Ben eigenlijk benieuwd hier naar...

Ik geloof dat er onscheid wordt gemaakt in Omega 3 en Omega 6 en nog iets :o Weet dat niet zo zeker.
Er zijn volgens mij wel topics over ;)

Zeg dan niets.

@OP

Intermittent fasting, 0% op trainingsdagen -40% op niet trainingsdagen & RPT.

Google is je vriend en er is hier een topic over op DBB.

Ik zeg het omdat het zo is (over dat je vetten nodig hebt) en als mij iets gevraagd wordt dan geef ik antwoord en ik geef ook aan dat ik het niet weet over welke vetten het dan precies zijn.

Ik zeg het omdat het zo is (over dat je vetten nodig hebt) en als mij iets gevraagd wordt dan geef ik antwoord en ik geef ook aan dat ik het niet weet over welke vetten het dan precies zijn.

Tuurlijk heeft ie vetten nodig, maar hoeveel en wat is niet te laag?

Terug
Naar boven