MuscleMeat

F*ck you Arthur Jones!

DieNase

Forum therapeut
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
2.136
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Zo voordat ik bij mijn nieuwe gym kan beginnen ga ik de komende 8 weken weereens volgens de HIT principes van Arthur Jones trainen. Ik had geen zin om voor die korte tijd me nog in wat nieuws te verdiepen (nieuwe gym ga ik Bill Star doen, intermediate) en HIT heb ik al een jaar gedaan naar tevredenheid.

Ik ga 2x per week trainen met 2 schema's die ik om en om doe.

Schema 1:
  • Squat
  • Leg curl
  • Standing calve raise
  • Bench press
  • Pullover met dumbbell
  • Dumbbell side raise
  • Dumbbell tricep extension
  • Weighted crunch

Schema 2:
  • Romanian deadlift
  • Leg extension
  • Leg press toe press
  • Dips (alleen negatieve reps)
  • Bors
  • Military press
  • Barbell curls
  • Weighted side crunch

Even HIT in het kort; Altijd fullbody. Onderlijf voor bovenlijf, uitvoering 1 set zeer strikt 4-5 seconden concentrisch, 4-5 seconden excentrisch. Geen warm up sets. Geen rust tussen de oefeningen.

Anywayz, vandaag schema 1 dus :D :

• Squat: 70kg/8reps
  • Leg curl: 60kg/8reps
  • Standing calve raise: 151kg/6reps
  • Bench press: 50kg/8reps
  • Pullover met dumbbell: 22kg/8reps
  • Dumbbell side raise: 8kg/8reps
  • Dumbbell tricep extension: 22kg/6reps
  • Weighted crunch: 30kg/12reps
Totale trainingstijd: 25minuten.

NB: De titel van mijn log is gebaseerd op hoe ik over Arthur Jones denk NA mijn training. :D

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit kerel maar pas op ik heb hierdoor een keer vette schouderbles gekregen maar jij hebt er ervaring mee zo te lezen succes bro

jeps ziet er goed uit suc6 iig

succes Nose.
lekker langzaam uitvoeren die reps voor het betere brandende gevoel in de spiertjes............:D

DANG!!! Mike Mentzer style .... Lijkt mij ook supergaaf om te doen .. ik ga dit logje eens ff goed volgen !

• Topic Starter Topic Starter
Nice!! Vind je het niet k*t om maar 2 keer per week te knallen? Of zit je in tijdsnood?

zal je logje weer volgen, misschien na mijn blast ook eens hit doen :D eerst het boek ff bestellen.

Nice!! Vind je het niet k*t om maar 2 keer per week te knallen? Of zit je in tijdsnood?

Als je op deze intensiteit traint ben je blij dat je maar 2x per week traint. ;)
Tevens zit ik nog in de cut en wil ik meer cardio doen. Met HIT zal ik mijn massa wel behouden en misschien iets winnen (destijds zelfs massa gewonnen op een 1500kcals dieet, ja ik moest toen nog aardig wat over voeding leren) en hou ik nu dus meer tijd over voor cardio! :thumb:

succes TheNose, kga dit log zeker volgen! je cut gaat trouwens lekker!

Vanmorgen dacht ik maar 1 ding toen ik wakker werd:

AU!

:D

Zo net weer even 15min aan het touwtjespringen geweest. Damn wat is dat zwaar zeg. Vanavond weer 15min! :thumb:

Ik begrijp de meerwaarde niet van niet op te warmen? Prestaties liggen toch lager zo en is ook gevaarlijker voor blessures?

Paar setjes powercleanen of highpullen om op te warmen oid?

Ik begrijp de meerwaarde niet van niet op te warmen? Prestaties liggen toch lager zo en is ook gevaarlijker voor blessures?

Paar setjes powercleanen of highpullen om op te warmen oid?

Waarom liggen je prestaties hoger als je opwarmt? Opwarming is blessure preventie idd, als je explosief traint. Zulke gecontroleerde herhalingen als bij HIT waarbij je de eerste paar herhalingen toch sterker bent dan het gewicht dat je gebruikt dan is de kans op blessures bijna 0 (kan natuurlijk altijd wat gebeuren). Heb dit al een jaar gedaan en heb tijdens de periodes dat ik HIT trainde nooit ergens last van gehad. Dit in tegenstelling tot splittraining, DC training, HST, waarbij ik wel opwarm setjes deed. ;)

Waarom liggen je prestaties hoger als je opwarmt?

Betere doorbloeding en wat opwarming van je lichaamstemperatuur? Had lang lang geleden eens gelezen dat per graad celsius die je warmer hebt, je 10% betere prestaties levert. Was echter uit zo'n men's health boekje ofzo :o .

Ik zou niet direct kunnen knallen zonder eerst op te warmen, maar goed jij hebt de zelfkennis en ervaring erover al.

Zat gister ook weer die mentzer video te kijken ... lijkt me toch wel kick om eens zo iets te doen ...

Je gaat lekker TheNose !

Betere doorbloeding en wat opwarming van je lichaamstemperatuur? Had lang lang geleden eens gelezen dat per graad celsius die je warmer hebt, je 10% betere prestaties levert. Was echter uit zo'n men's health boekje ofzo :o .

Ik zou niet direct kunnen knallen zonder eerst op te warmen, maar goed jij hebt de zelfkennis en ervaring erover al.

Zegt genoeg. ;)
Er wordt ook altijd gezegd dat stretchen goed is voor je training, dit zorgt echter voor minder maximaal kracht tijdens de training, zo bestaan er nog wel meer rare dogma's. Niettemin als je explosief traint (Bill Star etc) zou ik zeker opwarmen. :thumb:

:woot:
Na vorige week slechts 0.3% bf te zijn verloren heb ik afgelopen week de cardio iets verhoogd (bijna elke dag 10-15min touwtjespringen), dieet hetzelfde gehouden en vandaag weer gewogen en gemeten:
vvm 3 ons gestegen (zal wel door de high carb dag van gisteren komen), vet% van 10.8 naar 10.2%! :D
Nu training schema 2, kijken of ik mijn ontbijt binnen hou. ;)

Al >4% kwijt op minder dan 2 maand :thumbs:

ik moet ook maar eens zo'n touwtje aanschaffen denk ik :D

Terug
Naar boven