MuscleMeat

F#@%@$% oplichter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eerst de serie Burn Notice uit, daar kan je nog wat van leren en ideeën opdoen ;)

Er staat overigens als je naar die link gaat
http://verkopers.marktplaats.nl/11078757

Advertenties van verkoper stokebrand uit Zutphen.

En dan staat er bij de advertenties als locatie Franeker. (:rolleyes:)

Er woont overigens een Patrick Vos in Zutphen... Maar dat zegt niet zoveel, het zijn er echt veel. :D

Stokebrand is een buurt in Zutphen zie ik. Aangezien ie al 1 1/2 jaar geregistreerd is op marktplaats zal ie dus waarschijnlijk in Zutphen wonen, in de buurt Stokebrand.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
En de marktplaats laat die ADV's gewoon staan ???

Ook ooit meegemaakt en voor veel meer geld. Sindsdien besloten om nooit nog iets via sites als ebay of Kapazaa te kopen zonder de koper/object IRL gezien te hebben. Grote bedragen zal ik ook alleen nog cash betalen bij de verkoper thuis. Veel succes.

heb uiteraard wel zn bank nr.. maar ja kun je ook niks mee.. of wel?
is natuurlijk wel een adres aan gekoppeld..

Even een paar punten :

-De bank mag wettelijk gezien geen persoonlijke gegevens vrijgeven op basis van een rekeningnummer, althans niet aan particulieren.
-Alsook mag een internetprovider dat niet via een IP-adres.
-Verder kan het IP-adres makkelijk van iemand anders zijn daar je via een onbeveiligd of openbaar netwerk met eender wie te maken kan hebben.
-Het rekeningnummer zal echter van hem zijn, lijkt me sterk dat hij het zomaar op iemand anders z'n rekeningnummer laat storten, dan kan hij er toch niet aan en als hij er wel aankomt via doorstorting is de link toch zo gelegd.

Aangezien hij een rekeningnummer heeft gebruikt raad ik je aan klacht in te dienen bij de CCU (computer crime unit), althans, zo heet dit in België. Nederland zal dat ook wel hebben.

Zij hebben sinds enkele jaren de machtiging om via een rekeningnummer aan persoonlijke gegevens te komen, alsook via een IP bij de provider neem ik aan. Via welke manier zij vervolgens de beste man kunnen bezoeken als ze daar zin en tijd voor hebben. Voor een bedragje van 40€ gaan ze geen hele procedure opstarten vrees ik. Ga dus met genoeg gedeputeerden klacht indienen en dit krijgt normaal wel een staartje.

Weet echter dat je nooit deze persoonlijke gegevens van de oplichter zal krijgen, de politie werkt hier gewoon als tussenpersoon en zal de man naar ik aanneem ophalen voor verhoor, pc meenemen etc. Op zijn bek slaan zal je dus niet kunnen doen.

Maar indien de oplichter in kwestie meerderjarig is (wat ik betwijfel met een dergelijk amateuristische aanpak) krijgt hij wel een strafblad, zeker gezien hij anoniem op internet oplicht, dat anonieme verzwaart de aanklacht in principe.

Je kan uiteraard altijd eens proberen bij de bank en provider in kwestie, je weet nooit dat je geluk hebt met een onwetende stagair, etc.

groeten ;)

Laatst bewerkt:
Okej ik kwam op de site IBANNL.org en die gaf de volgende gegevens

IBAN/ SEPA & BIC Controle

Het door u ingevulde rekeningnummer: 812834135
is berekend en geeft het volgende resultaat:

IBAN/SEPA Nummer: NL34FTSB0812834135
BIC Nummer: FTSBNL2R
Banknaam: Fortis Bank

Er werd gezegd dat sinds een aantal jaar je een rekening nummer mee kan nemen naar een andere bank, dus het hoeft niet te kloppen. Maar als er iemand hier is die een rekening bij Fortis heeft en dan even een transactie invullen naar zijn rekening.

Misschien doet deze bank dan hetzelfde als bij ING en dat is de juiste naam en woonplaats weergeven die bij het rekening nr hoort. Daarna gewoon op cancel en er is niets aan de hand.

Ook ooit meegemaakt en voor veel meer geld. Sindsdien besloten om nooit nog iets via sites als ebay of Kapazaa te kopen zonder de koper/object IRL gezien te hebben. Grote bedragen zal ik ook alleen nog cash betalen bij de verkoper thuis. Veel succes.
Ebay koop ik vaker bij, maar dan wel uit amerika ect en nooit problemen mee gehad.
Let wel altijd op de feedback, maar marktplaats gebruik ik bijna nooit meer.
Grote bedragen moet je altijd face to face doen.

Eens via markplaats en andere verkoop sites.

Ebay is een ander verhaal, daar kun je toch beter nagaan met wie je te maken hebt en ben je vaak ook verzekerd in combinatie met paypal. Nooit problemen via ebay gehad.

Ebay is een ander verhaal, daar kun je toch beter nagaan met wie je te maken hebt en ben je vaak ook verzekerd in combinatie met paypal. Nooit problemen via ebay gehad.
Ik ben opgelicht geweest via de voorloper van ebay in België (Ibazar) er was toen nog weinig bescherming en je had ook geen info over de verkopers. Ondertussen is er veel veranderd, maar je moet erg blijven uitkijken, ook bij ebay.

Paypal?

Hiermee kan je pas lekker oplichten. Je kan alles fake aanmaken zolang je geen rekeningnummer linkt aan je paypal-account, en dan nog...

Ja hoor, klacht indienen bij paypal en dan wachten op een terugbetaling. Tot blijkt dat die oplichter er al lang met het geld vandoor is.

Nee, dan is een rekeningnummer wel veiliger.

Tenzij het systeem de laatste tijd opmerkelijk verbeterd is bij paypal? Genoeg manieren alleszins om de hele boel te belazeren. :(

je kan gewoon je geld terug laten storten als je naar de bank gaat.

je kan gewoon je geld terug laten storten als je naar de bank gaat.

Op grond van?

Onrechtmatige toekenning ofzo, zoals bij een foutieve overschrijving wanneer je een nummertje verwisselt? Daar vrees ik voor, zo'n dingen gaan via gerechtelijke procedures. Een bank kan niet zo maar geld terugstorten. ;)

Laatst bewerkt:
Paypal?

Hiermee kan je pas lekker oplichten. Je kan alles fake aanmaken zolang je geen rekeningnummer linkt aan je paypal-account, en dan nog...

Ja hoor, klacht indienen bij paypal en dan wachten op een terugbetaling. Tot blijkt dat die oplichter er al lang met het geld vandoor is.

Nee, dan is een rekeningnummer wel veiliger.

Tenzij het systeem de laatste tijd opmerkelijk verbeterd is bij paypal? Genoeg manieren alleszins om de hele boel te belazeren. :(

Ja hoe ik het had. Op de een of andere manier had degene naar wie ik mijn geld overmaakte zijn gegevens van zijn paypal account gewijzigd en dit kon gewoon zonder verificatie.

Hij zei me dat hij mijn aankoop niet kon versturen (was vanuit GB) maar wegens problemen met zijn account kon hij ook het geld niet terugsturen. Hij deed zijn best. .

Hij heeft me een email of 3-4 heen en weer gestuurd. Je kan bij paypal je geld terug vragen als het product niet is wat je besteld heb. Dit kan altijd, ook als je eerlijk iets koopt. Je vinkt die optie gewoon aan. De verkoper moet dan bewijs leveren dmv. een verzendbon etc. als hij dit niet heeft, dan heeft hij pech en krijg je het geld terug. Geluk van mijn kant dus.

Maar hij had geen creditcard meer opgegeven staan (of een foute).

Toen gaf de beste vent me zijn account gegevens met wachtwoord en vroeg me om mijn creditcard gegevens in te vullen om te kijken of het dan wel werkt.

Erg dom natuurlijk om hier in te trappen. Ik heb het niet gedaan. Een week later had ik geld terug van paypal. Ik denk hij het grapje bij meerdere mensen uitgevoerd heeft en eentje erin getrapt is. Die zijn creditcard gegevens ingevoerd heb, en ik van diegene mijn geld terug heb gehad. Nouja eigen fout toch.

Ja hoe ik het had. Op de een of andere manier had degene naar wie ik mijn geld overmaakte zijn gegevens van zijn paypal account gewijzigd en dit kon gewoon zonder verificatie.

Hij zei me dat hij mijn aankoop niet kon versturen (was vanuit GB) maar wegens problemen met zijn account kon hij ook het geld niet terugsturen. Hij deed zijn best. .

Hij heeft me een email of 3-4 heen en weer gestuurd. Je kan bij paypal je geld terug vragen als het product niet is wat je besteld heb. Dit kan altijd, ook als je eerlijk iets koopt. Je vinkt die optie gewoon aan. De verkoper moet dan bewijs leveren dmv. een verzendbon etc. als hij dit niet heeft, dan heeft hij pech en krijg je het geld terug. Geluk van mijn kant dus.

Maar hij had geen creditcard meer opgegeven staan (of een foute).

Toen gaf de beste vent me zijn account gegevens met wachtwoord en vroeg me om mijn creditcard gegevens in te vullen om te kijken of het dan wel werkt.

Erg dom natuurlijk om hier in te trappen. Ik heb het niet gedaan. Een week later had ik geld terug van paypal. Ik denk hij het grapje bij meerdere mensen uitgevoerd heeft en eentje erin getrapt is. Die zijn creditcard gegevens ingevoerd heb, en ik van diegene mijn geld terug heb gehad. Nouja eigen fout toch.

Haha brutaal.

Ja, zo wordt zijn account ook helemaal niet geschorst, iedereen krijgt zijn geld namelijk terug. :roflol:

Ik vraag me zelf af of hij überhaupt strafbaar kan gesteld worden voor het stelen van dat geld via die credit card, tenslotte is de gedupeerde degene die de gegevens invoert en inlogt.

Je kan ook gewoon niets van credit card invullen etc. zodat het geld nooit terug kan keren ook al krijg je de melding dat je klacht terecht is en dat je geld teruggevorderd krijgt. Het blijft dan gewoon "pending" en account wordt opgeschort na een tijd neem ik aan.

Laatst bewerkt:
Met dat email adres is er wel een account op Hyves aangemaakt. Zou je daar niks mee kunnen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

kun je je geld niet meer terug vorderen?

Nee, hij heeft alleen als woonplaats Den Haag ingevuld op die hyves...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven