MuscleMeat

Fahrenheit 9/11!

Ik zou hem ook willen zien maar heb nog geen tijd gehad.Laat ons weten wat je er van vond.

Zijn vorige docu film Bowling for Columbain heb ik wel gezien en vond hem wel goed.

Een geweldige film... zodra je deze film gezien hebt, zakt het beeld, dat je nu al van bush hebt, finaal door de grond. Wat is bush toch een domme.. domme man :rolleyes: .

Lijkt me wel eens grappig om te zien. Inhoudelijk schijnt ie trouwens verschrikkelijk slecht te zijn.

Schijnt inderdaad echt heel erg anti-Bush en suggestief te zijn, weinig harde feiten.
Maar ik wil em wel eens zien, kijken wat ie allemaal voor commentaar heeft :)

Een kritische blik op Bush z'n beleid is altijd goed.

Hij zal hier uitkomen op DVD denk ik.

Nog geen goeie DVD-rip gezien op het net.
Kijk er zéker naar uit! :thumbs:

bowling for columbine lijkt mij ook interessant, is ook van michael moore

Deejay_Spike zei:
bowling for columbine lijkt mij ook interessant, is ook van michael moore

Tja de films zijn totaal anders. Zelf loopt moore graag met zijn eigen wapens te patsen maar in die film doet hij net alsof hij een held is.

Fahrenheit 11/9 heb ik inmiddels gedownload. Geen enkel punt wat hij noemt is te baseren op feiten en zijn gewoon pure leugens.

Eigenlijk te ziek voor woorden dat hij een link durft te leggen tussen bin laden de smerigste vuillak van de wereld en de president v/d verenigde staten. Van mij mogen ze die smerige dikke leugenaar ophangen.

Ik denk dat jij een beetje bevooroordeeld bent Saniejj.

De link die wordt gelegd is dat beide heren een natie ophitsen tegen een andere natie.
En dát valt niet te ontkennen.

Verder zijn de 'one-liner'-feiten ontleend aan FEITEN die in kranten hebben gestaan.
Dat Bush 45% van z'n ambtsperiode op vakantie is, is zeker ook een leugen?

Hoewel ik bowling for columbine wel erg goed vond, vertrouw ik micheal moore ook niet 100%. Het zou me niet verbazen als ie sommige feiten verdraait om zijn docu’s interessanter of schokkender te laten lijken.

Dat Bush een domme man is daar ben ik Micheal Moore niet voor nodig, dat zie ik zo ook wel.
Bush zijn belangrijkste wapen tegen soa’s en ongewenste zwangerschappen onder de jeugd is geheelonthouding, dat zegt denk ik wel genoeg over Bush.

Tja de films zijn totaal anders. Zelf loopt moore graag met zijn eigen wapens te patsen maar in die film doet hij net alsof hij een held is.

Fahrenheit 11/9 heb ik inmiddels gedownload. Geen enkel punt wat hij noemt is te baseren op feiten en zijn gewoon pure leugens.

Nou kom maar op met die punten.

In this film, muckraker Michael Moore turns his eye on George W. Bush and his War on Terrorism agenda. He illustrates his argument about how this failed businessman with deep connections to the royal house of Saud of Saudia Arabia and the Bin Ladins got elected on fraudulent circumstances and proceeded to blunder through his duties while ignoring warnings of the looming betrayal by his foreign partners. When that treachery hits with the 9/11 attacks, Moore explains how Bush failed to take immediate action to defend his nation, only to later cynically manipulate it to serve his wealthy backers' corrupt ambitions. Through facts, footage and interviews, Moore illustrates his contention of how Bush and his cronies have gotten America into worse trouble than ever before and why Americans should not stand for it.

FAHRENHEIT 9/11 (2004) **** Documentarian filmmaker and

political gadfly Michael Moore strikes once again this time in his

take on the dubious Bush Administration and the machinations

since 9/11 involving the quagmire of the Iraq War with some

eye-widening moments of jaw-dropping incredulity that never fails

to wake the viewer up with some truly startling media footage and

just how bamboozled the nation has become with politics,

glad-handing and general crookedness that will turn even the

most jaded non-political person promptly to their senses as the

chicanery unfolds in at-times brilliantly funny and smartly edited

(kudos to co-producer/editor Kurt Engfehr, Chris Seward and Todd

Woody Richman) depictions of just how far one can blindly accept

how things have become. A must see. One of the year's best.

Net weer een interessant artikel gelezen over de relaties tussen de Bush clan en de Saudi's. Als je dat leest vraag je je af of je nog iets KAN overdrijven.

Heb de film trouwens nog niet gezien :) .

sanniejj zei:

Hoezo zouden het leugens zijn dan?

Ongeacht of de documentaire klopt of niet, is het wel goed dat hij in de VS uitkomt. Hier in Europa waren we idd al niet helemaal Bush-minded meer, echter je moet begrijpen dat in de VS er nooit op zo'n manier kritiek is geuit op Bush ook dankzij zn knappe propaganda/verdraaiing. Vele Amerikanen schrikken zich behoorlijk rot als ze deze documentaire zien, en daar vind ik helemaal niks mis mee.

http://www.bowlingfortruth.com/

Hele site vol met de "leugens" van Moore. Heb zelf natuurlijk niet alles gecheckt, daarom leugens tussen aanhalingstekens.

Op zich is het goed dat ze in de USA een spiegel worden voorgehouden over hun visie op de wereld buiten de USA. Maar het is natuurlijk net zo kwalijk als daarvoor wordt overgegaan op verdraaiing van feiten en er eigenlijk alleen nog maar meer wordt meegewerkt aan de desinformatie waarmee de Amerikaanse regering bezig is.

sanniejj zei:

Eigenlijk te ziek voor woorden dat hij een link durft te leggen tussen bin laden de smerigste vuillak van de wereld en de president v/d verenigde staten. Van mij mogen ze die smerige dikke leugenaar ophangen.
En jij gelooft echt dat Bush en de zijnen hem niet aan zouden klagen wegens smaad als dat zo was? Alles, maar dan ook ALLES in die film is WAAR. Misschien overdreven en uit het verband gerukt, maar hij kan het niet maken om te liegen. En dat heeft hij dus ook niet gedaan.

Of het waarheden zijn die Moore brengt laat ik in het midden. Maar dat hij feiten verdraait is wel duidelijk. Dat deed hij ook al in Bowling for Columbine met een speech van Charles Heston voor de NRA.

En dit stukje geeft ook weer aan hoe goed hij is in editen :

http://www.bowlingfortruth.com/fahrenheit911/iraq911.htm

In dat stuk wordt dus een quote opgevoerd van Condeleezza Rice waarin de impressie wordt gegeven dat Rice aan wil geven dat er een duidelijk verband is tussen 9/11 en Irak. Terwijl Rice dus in de volledige quote juist aangeeft dat dat feitelijke verband er niet is, alleen een indirect verband aangaande ideologieen.

DumphuiZ zei:
Hoezo zouden het leugens zijn dan?

Het is nergens op gebaseerd. Moore is gewoon een burger die geen geheime bronnen die hij kan raadplegen. Alles is gebaseerd op geruchten.

Dat Bush een domme man is daar ben ik Micheal Moore niet voor nodig, dat zie ik zo ook wel.

Was ik maar voor de helft zo dom als jij zegt dat hij is. Dan zou ik nu afgestudeerd zijn aan harvard en lid zijn van de meest elitaire studentenvereniging: skull & bones

De media verdraaien alles zodat hij dom lijkt. Het tegendeel is echter waar.. hij is geen populist die op alles reageerd wat de media hem voorschoteld. Je hoeft het niet eens te zijn met bv. zijn terrorisme beleid (die honderdduizenden doden bij een nuclaire aanslag.. who cares :? ) maar wees dan wel zo sportief om met serieuze en op waarheid gebaseerde argumenten te komen.

@ericr,

Dat is het hem nou juist. Mensen proberen standaard blindelings alles af te kraken wat hij zegt of doet. Het is gewoon een rage geworden die mede door moore is begonnen. Erg jammer dat iedereen zich wederom laat misleiden door de media.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven