AndroidHealthClinic

Fahrenheit 9/11!

Pff welke Post ik nou Kip! kijk eens stukje naar boven, daar staat ie naast je bril :P

Uit een recensie op nu.nl de volgende feiten:

'Kleuterschool

En wat deed Bush de eerste acht maanden van zijn regering? Vakantie houden, 42% van de tijd nog wel. Moore toont vilein beelden van een golfende Bush. Nog schokkender zijn de beelden van Bush, die op 11 september minutenlang in een kleuterschool blijft zitten terwijl hij hoort dat New York zojuist is aangevallen.
Terwijl het land in paniek is leest de president voor uit het boekje My Pet Goat.
'

Bush en Bin Laden

Vervolgens zet Moore zelf de aanval in. Hoe kan het dat er 24 familieleden van Bin Laden met medewerking van de FBI uit Amerika kon ontsnappen, hoewel er geen vliegtuig weg mocht? Hoe zit het met de financiële banden tussen Bush en Bin Laden? Waarom wilde de VS zo graag Irak aanvallen, terwijl 15 van de 19 kapers van 9/11 uit Saoedi Arabië kwamen? En wat deed die Saoedische prins op 13 september op het Witte Huis? De aanklachten stapelen zich op, de bewijsvoering eveneens.'

Dat van die scene op de kleuterschool is gefilmd. En dus keihard een feit, waar, toendertijd op DBB al bleek, geen pro-Busher tegenop kon. Dat was wel érg vreemd, meneer wist dus van meer. Dat die familieleden van Bin Laden het land uit kwamen is óók een feit dat al héél lang niet behandeld is. Die mensen hadden er misschien niks mee van doen maar als familie van een dader waren ze wel meteen als eerste het land uit geholpen.
Geld geld geld. Pijpleidingen, contracten en zakendeals.
Dát is waar het mee te maken heeft, Bush heeft eerder in zijn carrieren zoveel te maken gehad met buitenlandse bulk-contracten in de gas/olie -en pijpleidingindustrie, dat er nu een hoop op het spel staat.

Het is zo simpel en niemand wil dit als verklaring aannemen terwijl de handtekeningen van deze betrokkenen onder de contracten staan nota bene!

Nog een laatste feit dat onze Bush-liefhebber het liefst al lang vergeet is de manier wáárop Bush aan de macht kwam:
Dankzij wel héél vreemde stemmentellingen.
Daar zijn we állemaal van op de hoogte, en dát zet echt te denken.
Zeker voor een 'vrij' land als de VS.

en de andere kant:
[Link niet meer beschikbaar]

Beetje raar om te stellen dat bush van meer wist toen hij voor bleef lezen toen hij hoorde dat er een vliegtuig in de WTC vloog. Weet jij veel wat die man dacht.... weet ik wat ik dacht toen ik hoorde dat er een vliegtuig in gevlogen was? Ik dacht dat er een klein pleziervliegtuigje in gevloven was, no biggie.

En hoe bush aan de macht kwam staat los van deze film

DBC01 zei:
Uit een recensie op nu.nl de volgende feiten:
*blaatverhaal*

Nu wordt bush dus veroordeeld omdat hij geen telepatische gaven heeft.. of zou hij misschien kunnen ruiken dat er een aanslag was gepleegd toen hij aan het voorlezen was? direct nadat een medewerker hem gewaarschuwd had werden er al voorbereidingen getroffen voor een speech.

En de stemmentellingen.. het had net zo goed in het voordeel van de democraten kunnen zijn.. zeker als je weet dat die aan de macht waren toendertijd.

Ik moet zeggen petje af voor moore die je brein zo heeft kunnen beinvloeden met zijn uit de grond gerukte propaganda. Je mag best tegen hem zijn.. daarvoor is het een democratie maar ga niet zitten muggenziften zoals moore dat doet.

Hilarisch was ook bowling for columbine.. zeggen dat hij wapens niks vind maar ondertussen wel in zijn vrije tijd met een m1-garand in zijn huis rondzwaaien om vervolgens te gaan jagen :spaz:

fer zei:
tuurlijk is het goed dat hij Saddam heeft gepakt, maar hij heeft de wereld niet van Saddam verlost, want hij was geen dreiging voor ons, waar zijn de nuclaire kernvernietigingwapens?

En hij voorziet Israel van wapens, zodat Israel lekker onschuldige Palestijnen kan doden, die dan weer "zelfmoordaanslagen" plegen in Israel.
Hij maakt alles alleen maar erger.

En waarom doet jouw redder nu niks in Soedan? omdat hij er geen economisch belang bij heeft!

Ja vast, de acties van israel zijn zeker gericht op burgers.. net zoals bij die leiders en die rolstoelterrorist.

En soedan.. powell is er al paraat.. ik weet niet waar jij je bronnen vandaan toverd maar echt recent of accuraat zijn ze niet..

wellicht ben je een fanatiek www.indymedia.nl bezoeker?

Saniejj, heb je Fahrenheit weleens gezien?

Ik wel. Ik zal er t.z.t. wel op ingaan.

Weet je wat het leuke is Saniejj? Jij kunt INHOUDELIJK niks tegen Fahrenheit 9/11's inhoud inbrengen.
Dus je zegt wel 'Bush is zo slecht niet' maar je kunt de inhoud van de docu niet weerleggen.

Weet je waar het in het héél kort eigenlijk om gaat Saniejj?
Ik zal je even met feiten, dus NIET met geruchten, bijscholen:

Bush is ooit een bedrijf begonnen in olieboringen.
Daar werd in geinvesteerd door z'n maatje met wie hij uit dienst was gezet na het weigeren van een medische keuring.
Nou, dat maatje had veel investment-geld. Niet van hemzelf, maar van de rijke en gerespecteerde familie Bin Laden.

De familie Bin Laden is in totaal voor een paar miljard gaan investeren in Bush' olieboorfirma, omdat ze zéker toekomst zagen in een firma van wie de eigenaar een zoon is van de toenmalige president.
Bush heeft dat in een voor iedereen toegankelijk interview toegegeven.

Welnu, toen Bush zélf president werd, zijn die investeringen doorgegaan, Bush begon ook investors aan te trekken voor een gasleiding van de Kaspische zee door Afghanistan en maakte een zakendeal met de Taliban (hier is ook gewoon CNN-nieuwsmateriaal van te zien hoor).

Nu komt het: Toen de aanslagen kwamen was Bush al maanden tevoren gewaarschuwd, dat is uit rappporten komen vast te staan.
Probleem was echter dat de Saoedies een enorme hechte zakenband met Bush jr en sr. hebben, en dat er met die aanslag dus veel gemoeid was op zakelijk gebied, zeker als de dader een familielid is van je zakenpartner!

Afghanistan werd als vergelding gebombardeerd, de Taliban naar huis gejaagd en raadt eens wie de nieuwe Aghaanse leiders werden in Afghanistan? Juist...de 2 Afghaanse ex-directeuren van de pijpleiding-firma!

Ten slotte zijn er nog twee verschillende leden van het Witte Huis die onder ede hebben verklaard dat Bush tegen ze zei: 'We pakken Iraq aan', waarop ieder lid afzonderlijk zei: 'maar Iraq, noch z'n leider hebben met 9/11 te maken' waarop Bush tegen hen zei: Dat weet ik wel maar we moeten een target hebben, omdat Saoedie Arabie innemen een onmogelijke zaak is, hoewel 15 van de 19 vliegtuig-kapers daar vandaan komen'.

Volgende keer een boekje open over de Carlisle-bank, leuke docu van op TV, tijdje terug alweer. Die investeringsbank investeert in nieuwe infrastructuur en bewapening van landen. Raadt eens wáár er nieuw infrastructuur nodig is?
Juist...in Irak...
En raadt eens wie de bewapening omhoog schroefde na 9/11?
Juist...De VS..:D
Goed geld verdienen: Carlisle maakte in één dag 300 miljoen euro winst na 9/11! :D
En raadt eens wie één van de chairmen is van de Carlisle-bank....:D:D:D

Bush senior! :D

Nu nog sterven er dagelijks Amerikaanse soldaten in Iraq, ze staan achter hun president, achter hun land.
Ze staan achter een president die onlangs nog voorstelde om soldaten 30% te cutten op hun salaris, nabestaanden 60% te cutten op uitkering en veteranen-ziekenhuizen met de helft te verminderen...

Slaap lekker!

Heb de film hiero op svcd. Hilarisch en misselijkmakend is het.
En nee inhoudelijk kan ik er niet op reageren omdat de film totaal geen inhoud heeft.

Trouwens ook erg ziek dat je kan denken dat iemand duizenden mensen laat creperen voor geld..

Maarja gelukkig weten de meeste mensen ook wel dat moore een dikke gehaktbal is die vol leugens zit.. vandaar de lage kijkcijfers in de nederlandse bioscopen (enkel wat hippies, milieuactivisten en ander gespuis)

Iedere regering heeft ook zijn smerige kanten.. zowel de nederlandse als de amerikaanse.. alsof clinton altijd even deftig was met zijn duistere zaakjes? uit die tijd zijn ook nog vragen onbeantwoord gebleven.

Al met al ben ik toch blij dat hij er zit, ik kan me geen beter iemand bedenken in deze tijd waar terreur en verspreiding van nukes aan het orde van de dag is. Zijn economische conservatieve ambities zijn ook beter voor ons en de amerikanen.. dat weten we aan de hand van de vorige republikeinse leiders.. die de klerezooi van de democraten weer op konden ruimen (net zoals onder de rgering tatcher in de uk) Het is net zoals in nederland.. de linkerflank helpt alles om zeep en rechts kan het opruimen.

Laatst bewerkt:
'Gehaktbal vol leugens'...'rotzooi van de democraten opruimen'...blabla en elke keer weer dezelfde kritiek van Saniejj die verder niks te zeggen heeft op de inhoud van het verhaal.

Beste Saniejj, ik heb weleens een discussie gehad met iemand over steroiden.
Diegene kon niks anders zeggen dan dat ik dom en stom was en het mis had.
Maar als ik dan vroeg:
Weerleg mijn opinie eens, ga eens in op wát er dan verkeerd is, dan kreeg ik geen antwoord. Altijd iets van 'tja allemaals onzin wat er staat, jij weet het niet'.

Kortom die persoon kon niks zeggen over wat er fout was aan mijn theorie.

Jij heb precies hetzelfde.
Je scheldt de Democraten verrot maar als ik je vraag om de feitelijke nieuwsbeelden te weerleggendie Moore laat zien, de documenten en de officiele beelden, om aan te komen met bewijzen dat wat er in Moore's docu wordt laten zien, niet waar is krijg ik niks niks niks te horen van je.
Ja, dat de Democraten er een rotzooi van maken blablabla.

Maar je vindt het dus niet waar dat Bush een eigen firma had die gefinancierd werd door de familie Bin laden? Je vindt het dus onzin dat pa en zoon Bush enorme belangen hebben met de Saoedies, en enorme belangen hebben in de Carlisle-bank? Je vindt het een leugen dat pa Bush als ex-president toegang heeft tot hedendaagse CIA-files, hierdoor perfect op de hoogte is van komende aanvallen, hierdoor de wereld rondreist om nieuwe investeerders te zoeken, en dat alléén in het midden oosten doet?
Sorry hoor maar da's allemaal zwart op wit, daar kun je geen speld tussen krijgen.

Je vindt de rapporten die zijn uitgegeven na 9/11 ook leugens?

Oh en je vindt het ook onzin dat mensen duizenden zouden laten creperen voor geld?
Ik ben bang dat dat wel meer gebeurt in de wereld, wake up and open your eyes!
Alleen niet op zulke grote schaal.

Weet je wat ik ZELF zo vreemd vind Saniejj?
Dat er in een land als de USA, waar je zelfs McDOnalds een claim aan hun broek kan geven als je burger te koud is, er na de eerste docu van Moore en nu óók weer na Fahrenheit, er geen enkele rechtszaak is aangespannen tegen Moore door de Republikeinen. Dát is raar! Want als het volgens Saniejj allemaal onzin zou zijn, dan zouden de Repu's toch de eersten zijn om een enórme claim bij Moore neer te leggen!

Oh en nog wat:

Inmiddels is 6% van het Amerikaanse BNP Saoedies geinvesteerd geld.
Weet je wat dat betekent Saniejj?

Dat 6% van de investeringen in de Amerikaanse economie Saoedies geld is!
Om je een beeld te geven: Dat gaat om honderden miljarden!
Dat is vréselijk veel geld meneer!
Logisch dus dat toen er na de aanslagen geen vliegtuig mocht opstijgen vanuit de VS, er toch een paar dozijn burgervliegtuigen opstegen met goedkeuring van FBI & CIA, vol met Saoedische investeerders en hoogwaardigheidsbekleders! :D

Oh en het leuke is, die site die Frietbakker aangaf...gaat ook al amper in op de inhoud.
Kortom, wat de Republikeinen al niet kunnen (een claim neerleggen) kan een site dus al helemaal niet: ingaan op wát er dan gelogen is!

:roflol:

Loop dus niet eeuwig te bazelen dat de Democraatjes ratjes zijn, zeg nou es hoe het dan wel zit!

Ok Bush is niet je beste president

maar die Micheal Moore is een media geile dikke vette Bush hater, zonder hard bewijs oid
Om dan zo'n anti Bush film te maken, lijkt me echt waardeloos

ff filmpie kijken T, de footage is 99% van officiele nieuwskanalen geleend als CNN (censored news-channel) en er is nog geen Republikein die de zaken kan weerleggen.

In een claim-land als de USA had Moore in geval van geen hard bewijs hebben nu al achter de tralies gezeten :D

Je kan best beelden misbruiken, om een soort van gevoel op te wekken bij de bevolking. Tiens, is dat niet precies hetzelfde als wat Bush heeft gedaan in zijn toespraken? :rolleyes:

Dat heet suggestie. Suggestief werken is iets opperen.
Moore oppert niet, Moore laat dingen zien die eigenlijk helemaal niet zo geheim zijn hoor, het staat allemaal oficieel zwart op wit, alleen wordt het door velen niet opgepakt.

Net als in Nederland veel dingen van staatswege zo geregeld zijn en eigenlijk niemand ernaar kraait.
Denk aan Lubbers en z'n zeteltjes in meerdere bedrijven :D

Tig verklaringen te vinden dat er geen enkele Saudi het land is uit gevlogen toen alle burgerluchtvaart aan de grond stond. Er zijn wel vluchten geweest met Saudi's, maar pas op 13 september en later. Dus nadat het verbod op burgerluchtvaart was opgeheven.

6% van het BNP is zeker niet geinvesteerd door Saudi's, het is wel een groot bedrag maar niet wat Moore er van maakt. En het is trouwens logisch dat de rijken investeren in de USA, dat doen de Japanners en wij Europeanen ook. Moore maakt van het percentage buitenlands belang in Amerika een voorstelling dat het gelijk om de hele economie gaat. Maar het gaat hier om investeringen grotendeels in effecten en die maken dus maar een gedeelte uit van de gehele economie.

Zo zijn er tig verdraaiingen te vinden waar Moore zich schuldig aan maakt, o.a. ook over de Carlyle groep en de verkiezingen. Moore is een goede demagoog, maar demagogen staan er om bekend dat ze de feiten nog al eens willen verdraaien.

Genoeg over Moore's "waarheid" te vinden op :

En daar zal de objectiviteit ook niet bij ieder artikel even hoog zijn, maar Moore misbruikt gewoon dit soort voorvallen om er zelf beter van te worden. Ben zelf totaal geen Bush-aanhanger, maar heb ook een hekel aan figuren die moedwillig meewerken aan nog meer desinformatie dan nu al door de media en regeringen naar buiten wordt gebracht.

En vergeet niet dat Moore zich kan beroepen op het 1ste amendement (vrijheid van meningsuiting). Dus niks claims, een burger is qua meningsuiting in de USA goed beschermd.

Is totaal niet te vergelijken met zaken zoals een bekertje koffie van de McDonalds die over een bejaarde dondert en dan een claim oplevert van tig miljoen.

Laatst bewerkt:
Ericr zei:
Tig verklaringen te vinden dat er geen enkele Saudi het land is uit gevlogen toen alle burgerluchtvaart aan de grond stond. Er zijn wel vluchten geweest met Saudi's, maar pas op 13 september en later. Dus nadat het verbod op burgerluchtvaart was opgeheven.

6% van het BNP is zeker niet geinvesteerd door Saudi's, het is wel een groot bedrag maar niet wat Moore er van maakt. En het is trouwens logisch dat de rijken investeren in de USA, dat doen de Japanners en wij Europeanen ook. Moore maakt van het percentage buitenlands belang in Amerika een voorstelling dat het gelijk om de hele economie gaat. Maar het gaat hier om investeringen grotendeels in effecten en die maken dus maar een gedeelte uit van de gehele economie.

Zo zijn er tig verdraaiingen te vinden waar Moore zich schuldig aan maakt, o.a. ook over de Carlyle groep en de verkiezingen. Moore is een goede demagoog, maar demagogen staan er om bekend dat ze de feiten nog al eens willen verdraaien.

Genoeg over Moore's "waarheid" te vinden op :

En daar zal de objectiviteit ook niet bij ieder artikel even hoog zijn, maar Moore misbruikt gewoon dit soort voorvallen om er zelf beter van te worden. Ben zelf totaal geen Bush-aanhanger, maar heb ook een hekel aan figuren die moedwillig meewerken aan nog meer desinformatie dan nu al door de media en regeringen naar buiten wordt gebracht.

Heerlijk eindelijk iemand die eens op de inhoud ingaat.

Nu kan ik me weer verdiepen in wat uurtjes leesvoer.
Neemt niet weg dat een groot deel van de feiten nog steeds niet weerlegd kunnen worden.
Er zijn meerdere onderhoudende documentaires over de Carlisle bank geweest!
Niet alleen meneer Moore die daarover spreekt dus.
Nieuwste lid in de Carlisle-garde is trouwens meneer Blair....ja...die ja!

Deze bank heet de schimmigste investeringsmaatschappij ter wereld te zijn en niemand die er toegang tot krijgt.
Toch vreemd, althans, niet helemaal als je ziet waar hun belangen zitten.

Gek he dat voor de oorlog in Iraq begon er al contracten waren ontworpen om de olie Iraq legaal uit te krijgen.
Een contract voor de oliemaatschappij van....d*ck............Cheney! :D

Ericr zei:
En vergeet niet dat Moore zich kan beroepen op het 1ste amendement (vrijheid van meningsuiting). Dus niks claims, een burger is qua meningsuiting in de USA goed beschermd.

Is totaal niet te vergelijken met zaken zoals een bekertje koffie van de McDonalds die over een bejaarde dondert en dan een claim oplevert van tig miljoen.

Smaad is iets anders dan freedom of speech.
Smaad tegen een president al helemaal!

In geval van leugens zou er dus wel geclaimed kunnen worden.

Je laat familieleden van een mogelijke dader niet op 13 september, niet op 13 oktober of 13 december of later het land verlaten!!!
Zeker niet in geval van zo'n aanslag!

DBC01 zei:
'Gehaktbal vol leugens'...'rotzooi van de democraten opruimen'...blabla en elke keer weer dezelfde kritiek van Saniejj die verder niks te zeggen heeft op de inhoud van het verhaal.

Beste Saniejj, ik heb weleens een discussie gehad met iemand over steroiden.
Diegene kon niks anders zeggen dan dat ik dom en stom was en het mis had.
Maar als ik dan vroeg:
Weerleg mijn opinie eens, ga eens in op wát er dan verkeerd is, dan kreeg ik geen antwoord. Altijd iets van 'tja allemaals onzin wat er staat, jij weet het niet'.

Kortom die persoon kon niks zeggen over wat er fout was aan mijn theorie.

Jij heb precies hetzelfde.
Je scheldt de Democraten verrot maar als ik je vraag om de feitelijke nieuwsbeelden te weerleggendie Moore laat zien, de documenten en de officiele beelden, om aan te komen met bewijzen dat wat er in Moore's docu wordt laten zien, niet waar is krijg ik niks niks niks te horen van je.
Ja, dat de Democraten er een rotzooi van maken blablabla.

Maar je vindt het dus niet waar dat Bush een eigen firma had die gefinancierd werd door de familie Bin laden? Je vindt het dus onzin dat pa en zoon Bush enorme belangen hebben met de Saoedies, en enorme belangen hebben in de Carlisle-bank? Je vindt het een leugen dat pa Bush als ex-president toegang heeft tot hedendaagse CIA-files, hierdoor perfect op de hoogte is van komende aanvallen, hierdoor de wereld rondreist om nieuwe investeerders te zoeken, en dat alléén in het midden oosten doet?
Sorry hoor maar da's allemaal zwart op wit, daar kun je geen speld tussen krijgen.

Je vindt de rapporten die zijn uitgegeven na 9/11 ook leugens?

Oh en je vindt het ook onzin dat mensen duizenden zouden laten creperen voor geld?
Ik ben bang dat dat wel meer gebeurt in de wereld, wake up and open your eyes!
Alleen niet op zulke grote schaal.

Weet je wat ik ZELF zo vreemd vind Saniejj?
Dat er in een land als de USA, waar je zelfs McDOnalds een claim aan hun broek kan geven als je burger te koud is, er na de eerste docu van Moore en nu óók weer na Fahrenheit, er geen enkele rechtszaak is aangespannen tegen Moore door de Republikeinen. Dát is raar! Want als het volgens Saniejj allemaal onzin zou zijn, dan zouden de Repu's toch de eersten zijn om een enórme claim bij Moore neer te leggen!

Hoe kan ik in godsnaam een tegendeel bewijzen als alles gewoon aan alle kanten rammelt en ongefundeerd is? als je met bronnen anders dan fahrenheit 11 komt is het een stuk geloofwaardiger.

DBC01 zei:
Heerlijk eindelijk iemand die eens op de inhoud ingaat.

Nu kan ik me weer verdiepen in wat uurtjes leesvoer.
Neemt niet weg dat een groot deel van de feiten nog steeds niet weerlegd kunnen worden.
Er zijn meerdere onderhoudende documentaires over de Carlisle bank geweest!
Niet alleen meneer Moore die daarover spreekt dus.
Nieuwste lid in de Carlisle-garde is trouwens meneer Blair....ja...die ja!

Deze bank heet de schimmigste investeringsmaatschappij ter wereld te zijn en niemand die er toegang tot krijgt.
Toch vreemd, althans, niet helemaal als je ziet waar hun belangen zitten.

Gek he dat voor de oorlog in Iraq begon er al contracten waren ontworpen om de olie Iraq legaal uit te krijgen.
Een contract voor de oliemaatschappij van....d*ck............Cheney! :D

Nu maak je jezelf helemaal belachelijk met je oorlog om olie statement. Iedereen weet dat dit een fabel is uit de linkse kerk.. de amerikanen komen niet aan hun (de irakezen) olie. De olie die ze zelfs notabene voor hun dikke hummers gebruiken komen tegen een onwijs hoge prijs uit koeweit. En ik raad je aan om de dikke vandale erbij te pakken.. want ik denk niet dat je de definitie van feiten weet.

Terug
Naar boven