MuscleMeat

Fatass no more!

Scrat

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
1m78
Gegroet allen,

Ik ben een tijdje terug begonnen met sporten na een...laat ons zeggen luie zomer. Ik wou niet direct een log beginnen om het zoveelste logje te besparen dat na een week niet wordt bijgevuld, maar nu ik al een paar weken bezig ben en het lekker gaat denk ik dat de tijd gekomen is.

De achtergrond
Ik ben uit mijn universiteitsjaren gekomen als een hoop vet zonder conditie. Na mijn eerste doktoraatsjaar tot de conclusie gekomen dat het zo niet verder kan en beginnen op m'n eten letten en cardio'en. Na door alle bullshit op het internet te hebben gelezen op een aantal BB fora terechtgekomen waaronder dit forum. Dankzij de nuttige tips vooral i.v.m. voeding ben ik toen op een paar maanden van 104kg naar ongeveer 92kg gedropt.

Door een blessure het afgelopen jaar een aantal maanden niet kunnen sporten. Daarna was het moeilijk weer op gang gekomen, maar de laatste weken heb ik de smaak week te pakken.

De situatie nu
Lengte : 1m79
Gewicht : 88kg
Buik : 110cm
Middel : 100cm
BF : Geen idee, als er iemand suggesties heeft om dit nauwkeurig te meten zijn ze zeker welkom.

Het doel
In eerste instantie zwaar in BF% droppen, zonder spierverlies. De gewichtsdoelen zijn 80kg tegen eind 2008 en 75kg tegen half 2009.

Het eten
Een gemiddelde dag zag er de laatste weken als volgt uit

ONTBIJT : Havervlokken met magere melk
SNACK 1 : Cottage cheese met tonijn
MIDDAG : Mager stuk vlees/kip/vis met groeten of rauwkost
SNACK 2 : Paar plakjes kippenfilet
AVOND : Mager vlees/kip/vis met groenten of rauwkost

Ik ben ook altijd op zoek naar ideeën voor de 2 snacks. Ik heb op mijn "werk" een koelkast & microgolf aan dus er is redelijk wat mogelijk.

Het trainen
Absolute mininum is 3 dagen/week, ik probeer (en dit lukt aardig) 5 maal per week te doen. Ideaal schema zit er als volgt uit

MAANDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
DINSDAG : 60 min cardio @ 140-150 BPM
WOENSDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
DONDERDAG : 60 min cardio @ 140-150 BPM
VRIJDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM

Tot nu toe zat ik aan de machine's (yeah, I know...). Dit begint danig op mijn systeem te werken. Ik heb al wat rondgekeken voor een beginners full body schema met lossen gewichten en ben van plan een suggestie van dit forum te gebruiken

Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15

Morgen wordt de testdag om te zien wat de begingewichten zullen worden.

Zo, bedankt om zo ver te lezen en tot binnenkort!

Laatst bewerkt:
kijk dat zijn mooie doelen, heel veel succes ermee en volhouden he;)

Mooie doelen idd. Veel succes ermee

Go for it!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt alvast voor de reacties :p

Lkkr gaan kerel, en vooral je log bij houden.

Net eerste workout met vrije gewichten achter de rug...

GODDAMN!! Is toch nog net iets wat anders dan op machines zitten.

Squat volledig kunnen doen maar was afzien
Bent over row laatste serie niet volledig kunnen doen
Bench press viel wel mee
Pull down deed ik al, dus dat ging.
Militaire press was afzien! Altijd de indruk gehad dat mijn schouders een zwak punt waren maar verdekken...
Barbell curl was ok
Push down was goed, volgende keer hoger gewicht
Calf raises viel ook wel mee. Geen calf raise toestel dus heb ik dan met een barbell in m'n nek gedaan.

Om duidelijk te zijn, alle oefeningen werden gedaan met enkel de barbell + 5kg. Ik ben licht begonnen om de gewrichten te laten wennen, en was nodig ook! Ik voelde alles gewoon uitroepen "hey, wtf, waar ben je nu mee bezig?". Vooral de squats voel ik, de trap naar de kleedkamer gaf maar een raar gevoel erna.

Cardio erna voelde veel zwaarder aan dan gewoonlijk. Kan gedeeltelijk liggen aan het feit dat ik niet al te veel heb geslapen, maar dat is nog voorgekomen en toen had ik niet zo'n last van.

Allesinds, zeer leuke ervaring! Wou dat ik er eerder aan was begonnen maar ja, je kent dat, instructeurs...

Voeding was ook wel ok denk ik

Ontbijt : Bruine pistolet met kippefilet
Snack : Klein beetje garnalen met rauwkost
Lunch : Mager kalfsvlees met gestoofde groeten
Snack : Cottage cheese
Avond : Scampi's met gestoofde selder & wortelen.

Ziezo, morgen cardiodag.

Lekker bezig

Succes, ga proberen je logje te volgen.

Ziezo, cardiodag ging lekker. Een uur bezig geweest met de hartslag steeds rond de 150. Leuke was dat er een aantal vrienden van mij ook net begonnen zijn, waaronder één kerel die thuis al regelmatig KT deed. Kijk er naar uit om er af en toe met iemand over te kunnen praten :D

Heb eens geëxperimenteerd met een fatburner te nemen voor de training. Heb een winkel gevonden in Brussel waar ze supplementen verkopen en wou om een whey gaan en Hydroxycut (goede dingen van gehoord). Blijkbaar hebben ze dat niet meer en zou het ook niet meer geleverd worden, verkoper heeft me dan Pyro-MX aangeraden. Ik weet niet of het inbeelding was, maar ik kreeg toch de indruk dat ik een pak meer energie had tijdens het lopen en fietsen, en had het ook een stuk warmer.

Daarna met voorgenoemde vrienden gaan eten een lekkere steak gegeten met een pak salade ernaast :meal:. De frieten heb ik maar doorgeschoven :D

Komop kerel knallen.

over jaartje 6 maanden doe jij gewoon lekker alle oefeningen en kijkt iedereen je aan van "wtf" is hij aan het doen :D

Ik ga mij abonneren op je logje :)! :D

Na een maandje heb je gelukkig niet z'n spierpijn meer, en raakt je lichaam er aan gecondioneerd.

Ik had eerst spierpijn met squat van 70 nu doe ik 115(wel met moeite), KOMOP BEEST

Goed zo, alleen had ik die frieten toch opgeeten :D

moeilijk he dat lekker ete in je cut:D
Vandaag was er ook 1 jarig op me werk. EN die had bolusse bij zig. Damn:mad:

Wat had ik daar een trek in

Valt wel mee. Ik ben nu al drie weken "proper" aan het eten en die neiging om troep te gaan eten mindert wel.

Wel k*t, vandaag na training fameus veel pijn aan m'n rechter biceps. Ik kan hem niet volledig strekken zonder dat hij nogal begint te trekken. Ik denk dat ik het morgen effe rustig aan ga laten doen om hem te laten rusten.

Eten was wel weer in orde. Net een goed bord kippeblokjes met gestoofde paprika & uien binnen, allemaal vers :meal:

Update : rechterarm gaat beter maar doet wel nog pijn als ik hem volledig probeer te strekken. Gelukkig dat het vandaag een cardiodag is.

Ik hoop enkel dat het morgen weg is zodat ik mijn KT normaal kan doen :wl:

Vandaag was ok. Standaard cardio gedaan.

Eten :

Havermout met magere melk
Roodbaarsfilet met provencaalse groeten
Zilvervliesruist met mexican mix (mais, erwten & paprika)
Rest van de rijst met blik zalm (heb nog over voor morgenmiddag)
Cottage cheese

Heb in het midden van de dag een klein cheatje gehad, een minipizzaatje waarvan je er 12 in een pak hebt, ongeveer 70kcal. Raar maar waar, smaakte me niet. Zal dan ook de laatste keer zijn.

Bisceps begint zich terug te gedragen dus morgen volle bak KT voor de cardio!

Goede voeding!

Dit weekend nog eens een metingetje gewaagt.

Er is 2cm af van mijn buikomtrek en iets meer dan 1cm van mijn middel. Qua weekgemiddelde zit ik nu op 85,5kg gewicht.

Wat ik meestal doe is ik weeg me telkens als ik ga sporten (als ik er aan denk). Daarvan maak ik dan een weekgemiddelde. Zo is de progressie vrij goed te volgen zonder dagschommelingen.

De KT op vrijdag was goed. Mijn benen waren niet zo kapot meer na de squat, en de spierpijn in m'n linkerbiceps is weg. Ik ben begonnen met whey te nemen dus dat kan er iets mee te maken hebben. Na de KT nog de verpichte 40 minuten cardio en de week was weer goed :-)

KT ging lekker vandaag. Het bibberen tijdens de bench press en squats is al fel geminderd.

Beetje harder dan normaal gecardio'd. Ik heb pakken energie, dus why not?

Terug
Naar boven