Scrat
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 23
- Lengte
- 1m78
Gegroet allen,
Ik ben een tijdje terug begonnen met sporten na een...laat ons zeggen luie zomer. Ik wou niet direct een log beginnen om het zoveelste logje te besparen dat na een week niet wordt bijgevuld, maar nu ik al een paar weken bezig ben en het lekker gaat denk ik dat de tijd gekomen is.
De achtergrond
Ik ben uit mijn universiteitsjaren gekomen als een hoop vet zonder conditie. Na mijn eerste doktoraatsjaar tot de conclusie gekomen dat het zo niet verder kan en beginnen op m'n eten letten en cardio'en. Na door alle bullshit op het internet te hebben gelezen op een aantal BB fora terechtgekomen waaronder dit forum. Dankzij de nuttige tips vooral i.v.m. voeding ben ik toen op een paar maanden van 104kg naar ongeveer 92kg gedropt.
Door een blessure het afgelopen jaar een aantal maanden niet kunnen sporten. Daarna was het moeilijk weer op gang gekomen, maar de laatste weken heb ik de smaak week te pakken.
De situatie nu
Lengte : 1m79
Gewicht : 88kg
Buik : 110cm
Middel : 100cm
BF : Geen idee, als er iemand suggesties heeft om dit nauwkeurig te meten zijn ze zeker welkom.
Het doel
In eerste instantie zwaar in BF% droppen, zonder spierverlies. De gewichtsdoelen zijn 80kg tegen eind 2008 en 75kg tegen half 2009.
Het eten
Een gemiddelde dag zag er de laatste weken als volgt uit
ONTBIJT : Havervlokken met magere melk
SNACK 1 : Cottage cheese met tonijn
MIDDAG : Mager stuk vlees/kip/vis met groeten of rauwkost
SNACK 2 : Paar plakjes kippenfilet
AVOND : Mager vlees/kip/vis met groenten of rauwkost
Ik ben ook altijd op zoek naar ideeën voor de 2 snacks. Ik heb op mijn "werk" een koelkast & microgolf aan dus er is redelijk wat mogelijk.
Het trainen
Absolute mininum is 3 dagen/week, ik probeer (en dit lukt aardig) 5 maal per week te doen. Ideaal schema zit er als volgt uit
MAANDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
DINSDAG : 60 min cardio @ 140-150 BPM
WOENSDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
DONDERDAG : 60 min cardio @ 140-150 BPM
VRIJDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
Tot nu toe zat ik aan de machine's (yeah, I know...). Dit begint danig op mijn systeem te werken. Ik heb al wat rondgekeken voor een beginners full body schema met lossen gewichten en ben van plan een suggestie van dit forum te gebruiken
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
Morgen wordt de testdag om te zien wat de begingewichten zullen worden.
Zo, bedankt om zo ver te lezen en tot binnenkort!
Ik ben een tijdje terug begonnen met sporten na een...laat ons zeggen luie zomer. Ik wou niet direct een log beginnen om het zoveelste logje te besparen dat na een week niet wordt bijgevuld, maar nu ik al een paar weken bezig ben en het lekker gaat denk ik dat de tijd gekomen is.
De achtergrond
Ik ben uit mijn universiteitsjaren gekomen als een hoop vet zonder conditie. Na mijn eerste doktoraatsjaar tot de conclusie gekomen dat het zo niet verder kan en beginnen op m'n eten letten en cardio'en. Na door alle bullshit op het internet te hebben gelezen op een aantal BB fora terechtgekomen waaronder dit forum. Dankzij de nuttige tips vooral i.v.m. voeding ben ik toen op een paar maanden van 104kg naar ongeveer 92kg gedropt.
Door een blessure het afgelopen jaar een aantal maanden niet kunnen sporten. Daarna was het moeilijk weer op gang gekomen, maar de laatste weken heb ik de smaak week te pakken.
De situatie nu
Lengte : 1m79
Gewicht : 88kg
Buik : 110cm
Middel : 100cm
BF : Geen idee, als er iemand suggesties heeft om dit nauwkeurig te meten zijn ze zeker welkom.
Het doel
In eerste instantie zwaar in BF% droppen, zonder spierverlies. De gewichtsdoelen zijn 80kg tegen eind 2008 en 75kg tegen half 2009.
Het eten
Een gemiddelde dag zag er de laatste weken als volgt uit
ONTBIJT : Havervlokken met magere melk
SNACK 1 : Cottage cheese met tonijn
MIDDAG : Mager stuk vlees/kip/vis met groeten of rauwkost
SNACK 2 : Paar plakjes kippenfilet
AVOND : Mager vlees/kip/vis met groenten of rauwkost
Ik ben ook altijd op zoek naar ideeën voor de 2 snacks. Ik heb op mijn "werk" een koelkast & microgolf aan dus er is redelijk wat mogelijk.
Het trainen
Absolute mininum is 3 dagen/week, ik probeer (en dit lukt aardig) 5 maal per week te doen. Ideaal schema zit er als volgt uit
MAANDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
DINSDAG : 60 min cardio @ 140-150 BPM
WOENSDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
DONDERDAG : 60 min cardio @ 140-150 BPM
VRIJDAG : Full body KT + 40 min cardio @ 140-150 BPM
Tot nu toe zat ik aan de machine's (yeah, I know...). Dit begint danig op mijn systeem te werken. Ik heb al wat rondgekeken voor een beginners full body schema met lossen gewichten en ben van plan een suggestie van dit forum te gebruiken
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
Morgen wordt de testdag om te zien wat de begingewichten zullen worden.
Zo, bedankt om zo ver te lezen en tot binnenkort!
Laatst bewerkt:

. De frieten heb ik maar doorgeschoven
!