MuscleMeat

Fatass no more!

• Topic Starter Topic Starter
Dat is echt geen probleem tot nu toe. Een idee van wat ik de laatste maand zoal koop.

Kippenfilet
Zalm
Tonijn
Melk
Quaker Oatmeal
Tomaten
Asperge
Sla
Paprika
Appels
Veel water
:D

Dat is echt geen probleem tot nu toe. Een idee van wat ik de laatste maand zoal koop.

Kippenfilet
Zalm
Tonijn
Melk
Quaker Oatmeal
Tomaten
Asperge
Sla
Paprika
Appels
Veel water
:D
Goed zo man! :cool:

Ik leef in een gezin met 4 kinderen, dus bij mij zijn de verleidingen wat groter... :rolleyes:

En m'n vrouw kan eten wat ze wilt, die komt niks aan! :eek:
Maar ja, dat is ook weer wel koel! ;)

Urgh...vrouwen zijn inderdaad erg. Ik kook graag, dus als er een vriendin langskomt profiteer ik er altijd van om iets lekkers klaar te maken. Al is dat de laatste tijd altijd in twee versies, de normale en mijn versie :D

Trouwens zo geregeld dat ik een gril krijg voor de kerst, wou al een tijdje zo'n ding want lijkt me ideaal om vlees of vis te grillen.

Urgh...vrouwen zijn inderdaad erg. Ik kook graag, dus als er een vriendin langskomt profiteer ik er altijd van om iets lekkers klaar te maken. Al is dat de laatste tijd altijd in twee versies, de normale en mijn versie :D

Trouwens zo geregeld dat ik een gril krijg voor de kerst, wou al een tijdje zo'n ding want lijkt me ideaal om vlees of vis te grillen.
En de boog kan toch ook niet altijd gespannen staan, dus is het best toegestaan om de teugels eens wat te vieren, en gewoon echt lekker te koken.
Maar zo'n gril is top hoor!
Heel lekkerom vlees en bepaalde groenten klaar te maken. ;)

Hehe, de kerstperiode zonder al te veel schade overleefd.

De 24ste bij mijn grootmoeder gaan eten. Ze had met mijn "dieet" rekening gehouden en op het menu stond dan ook oesters, zalm, sla, garnalen & tomaten. Perfect!

De 25ste niks speciaals gedaan, en vandaag terug de gym ingedoken voor een full-body. Nu nog een verjaardagsfeestje dit weekend en nieuwjaar (ingecalculeerde junk meal) overleven en de feesten zijn voorbij :D

Hehe, de kerstperiode zonder al te veel schade overleefd.

De 24ste bij mijn grootmoeder gaan eten. Ze had met mijn "dieet" rekening gehouden en op het menu stond dan ook oesters, zalm, sla, garnalen & tomaten. Perfect!

De 25ste niks speciaals gedaan, en vandaag terug de gym ingedoken voor een full-body. Nu nog een verjaardagsfeestje dit weekend en nieuwjaar (ingecalculeerde junk meal) overleven en de feesten zijn voorbij :D

Het gaat je goed af!

Een kleine update lijkt me dringend nodig.

Ik heb de laatste drie weken geexperimenteerd met keto, meer bepaald niet meer dan 15g carbs per dag. No way dat ik dat ooit nog doe. De eerste dagen zijn shit, maar na dag drie of zo begint het al wat beter mee te vallen. Maar dan merkte ik dat mijn energie gevoel op 0 zat. Erger, ik doe intellectuele arbeid als werk (onderzoek), en ik heb gemerkt dat mijn denken echt loom begon te worden. Er is wel wat 2kg na refeed, dus gecorrigeerd voor vocht e.d.

Het was wel nodig, want ik merkte dat ik zo een beetje op een plateau zat te komen. Een ander resultaat was dat mijn KT compleet waardeloos was, ik kreeg met moeite nog gewichten naar boven. Ik heb de laatste dagen weer wat carbs tot mij genomen (hoofdzakelijk haver 's morgens dan) en ga met een meer gebalanceerd schema (40/30/30 achtig) weer verder in de hoop dat de progressie door gaat.

Ik zou van de gelegenheid willen gebruik maken om vanaf maandag eens iets nieuws te proberen, namelijk stronglifts 5 x 5. Ik ga het pogen naar de letter te volgen, dat betekent ook dat ik met lichte gewichten ga beginnen om zo aan het nieuwe te wennen en gradueel naar boven ga gaan. Ik hou jullie op de hoogte.

Keto sux!

Eerste dag stronglifts. Ben begonnen met lichte gewichten zoals aangeraden, elke dag komt er 2,5kg bij tot stall. Merk op de lichte squat, ik heb een maand of twee niet gedaan. Geen powercage of zo in de gym, maar ga nu proberen het met frontsquats te doen.

5 x 5 Squats : 24kg
5 x 5 Bench : 35kg
5 x 5 Bent over row : 24kg
3 x fail pull op, bodyweight - 55kg (volledig bodyweight lukt me nog niet :()
3 x 20 crunches
15 min lopen, 2,1km

Dag 2 stronglifts is niet doorgedaan. Ik had al lang niet meer gesquat (wegens geen squatrek in de gym), en het resultaat was dat ik tot gisteren moeite had van een trap af te komen. Dat wordt terug wennen.

De training van woensdag zal dus vandaag gedaan worden. Op het programma staat

5 x 5 Squats : 26,5kg
5 x 5 Overhead Press : 19kg
1 x 5 Deadlift : 34kg
3 x F pull-up
3 x 30s Prone bridges
Random Cardio.

Net mijn haver + magere melk +whey binnengehapt, vertrek nu naar een saaie vergadering. Gelukkig kan ik naar de gym uitkijken.

Goed dat je toch nog je trainingen doet ;)

En nu omhoog met die gewichten :p

Yup. Elke training 2,5kg erbij tot het wat deftiger is ;)

De stronglifts doet me toch wel wat...

Vorige week drie dagen stijf en last met een trap af te lopen door terug te zijn begonnen met squatten, deze week stijve rug door begonnen te zijn met deadliften.

Ik ben wel blij dat ik de gewichten gereset heb om wat aan de vorm te werken. Met name de front squat vergt toch wat oefening qua grip enzo. Ik heb wat last van mijn polsen terwijl ik hem doe. Geen pijn, meer ongemak. Direct erna is hij weer weg dus ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is.

Cardio ben ik overgeschakeld naar 2 x 15min HIIT, één op de elliptical en één op de loopband. Gaat best wel lekker, door die intense stukken kan ik tijdens de "rustpauzes" een veel hoger tempo aanhouden dan mijn normale steady state, dus de algemene intensiteit ligt een pak hoger (zweten!).

Waar ik verbaasd van ben is hoe snel de pull-ups vorderen. Vorige maandag had ik nog last ben BW-55kg (assisted), nu gaat BW-35kg makkelijk. Deftige pull-ups komen eraan!

Voeding zit goed. Ben eigelijk zonder het eigelijk te willen vrij low-carb bezig, hoogstens twee maatlijden per dag zitten er deftig wat carbs bij, meestal enkel ontbijt (haver + magere melk + whey :meal:). Voor de rest eieren, kip, vlees, beetje kaas en groenten.

Zou voor het einde van de maand nog m'n 80kg willen halen. Gezien er puur op gevoel weer wat spieren zijn aan het bijkomen zou dat een goede zaak zijn. Heb nog wat zitten lezen en ik denk dat ik zo'n endo-meso rotzak ben die ondanks een k*t nog spieren kan aanzetten. Een beginner zijn helpt ook natuurlijk, zoiets blijft niet duren.

Gisteren eindelijk training kunnen doen zonder spierpijn erna.

Squat : 5 x 5 x 32,5kg
Bench : 5 x 5 x 45 kg
Bent over Row : 5 x 5 x 29kg
Pull-up : 3 x fail, assisted met 30kg
20 min HIIT op elliptical

Voeding blijft in orde. Ik experimenteer nu al een week of twee met ene soort IF. Concreet eet ik twee dagen per week (niet-trainingdagen) niets tot 's avonds zodat ik 24h gevast heb. Daarna volgt dan een goede eiwitrijke maaltijd, zoals nu net bijvoorbeeld garnalen, rivierkreeftjes, zalm & tomaat.

Morgen derde training van de week en 's avonds junkmeal (met aansluitend gratis vat :D)

Gewicht blijft zo'n beetje hangen tussen de 81kg en de 82kg, maar ik merk zeker wat spiertoename en vet minder, dus positief.

Mooi om te lezen dat je langzaam richting de 80 gaat.

Terug
Naar boven