AndroidHealthClinic

FatBurners? of gewoon Cutten?

poppegaai

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Beste dbbers

Ik ben 20jaar train er al 7 waarvan 3 echt op groei.
Ik ben 1,79m en 82kg +-15%(geschat naar weegschaal met meter/spiegel)
Ik kan wel zeggen dat ik mesomorph mee heb,groei als kool en ben ster.

Voedsel:
Ik kan niet echt iets heel radicaals doen met me eet schema woon nog thuis dus heb te eten wat de pot schaft en ik lust/eet geen vis.

Eet normaal 3x per dag en tussendoortjes als geroosterd brood met pindakaas, fruit, groente,bruinen bolletjes.
Het enigste qua voeding is:
0,5L magere kwark voor slapen,veel water en groene thee.

Supps: multi vitamine(met groene thee extract),iso whey/bcaa en omega 3 caps.

Training:
Ik train momenteel 4x in de week super setjes :
2x borst biceps buik/zij.(ma,do/vr)
2x rug triceps onderrug/kuiten.(di,vr/za)
Benen pak ik af en toe tussen door
Ook pak ik minimaal 100calorieen mee met cardio 150 is al super slopend.

3/4 jaar lang 6-7x in de week geweest toen kreeg veel blessures dus ben terug gegaan naar hit en 4x

Doel:
Dus nu wil ik me vet percentage snel naar beneden werken voor mezelf en voor vakantie.
Voornamelijk wil ik een keer goed droog zijn om me definitie goed te kunnen zien.(Misschien wil ik wel eens een wedstrijd gaan doen)

kan iemand mij helpen in advies of Fatburners helpen?
zoja welke? (heb van Hydroxycut Hardcore X gehoord?)
of andere methode?advies/raad?

zoja Top en Train ze;)

(Sorry ben dyslectisch)

---------- Toegevoegd om 01:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:58 ----------

http://www.xxlnutrition.nl/Musclete...dcore-X-P225?gclid=CN3PxuaruKICFYcrDgodCz1W6Q

hier fatburner waar ik naar keek iemand ervaring?!
of een andere van een bepaald merk/type?

Zonder ondersteunend voedingsschema ga je veel spieren en kracht verliezen.

Zonder ondersteunend voedingsschema ga je veel spieren en kracht verliezen.

Zonder krachttraining en met onvoldoende eiwit ga je veel spieren en kracht verliezen.

De rest is bijzaak, al moet je natuurlijk wel onder je onderhoudsniveau komen (door voeding dan wel cardio) want fatburners doen NIETS ! (behalve je portemonnee lichter maken).

Ik begrijp je situatie thuis. Maar probeer een fatsoenlijke voeding schema in elkaar te zetten. Zorg voor voldoende eiwitten uit verschillende voedings bronnen. Zorg voor voldoende vezels en vetten.

En over de het avond eten. Ik kijk altijd wat er op tafel staat. Eet altijd wel een bordje mee. Maar op vrijdag friet, dan eet ik niet mee.

Zorg voor voldoende cardio. 5x per week.
Fatburners alleen gebruiken met cardio.

Ik kan niet echt iets heel radicaals doen met me eet schema woon nog thuis dus heb te eten wat de pot schaft en ik lust/eet geen vis.

Je kunt eens met je moeder gaan praten of ze niet een aardappeltje minder en wat meer groente in de pan wil doen... zo simpel kan het zijn. Of je vraagt of ze niet boos is als je af en toe zelf wat gaat klaar maken. Als je haar uitlegt dat je met je sport EN je gezondheid bezig bent en verder niet overdrijft lijkt me dat geen probleem. (en neem dan eens een bloemetje voor haar mee)

Je hoeft echt niet radicaal te doen om af te vallen.

En no offence, maar met 1,79m en 82kg @ +-15%
Ga je nooit genoeg massa overhouden voor een wedstrijd :P

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga het vragen deze week waren me ouders op vakantie en kon ik dus naar eigen besteding eten maken veel groente, vlees en fruit.
zal het voorleggen thnx!

voor die wedstrijd moet je wel degelijke basis hebben vind ik.
ik ben 20jaar wil hem nou niet morgen mee gaan doen,misschien over paar jaar.

kan ik hier uitbegrijpen dat cardio beste oplossing is?
iemand nog snelste methode zonder al te veel spier verlies?
dacht zelf aan loopband 15%stijging en rond 7-8km/h 10min en ben dood op.

(2x de zelfde post misschien word daar anders geantwoord?meer gekeken?
voor ik iets in huis haal wat geen nut heeft..)

Intensiteit flink omhoog gooien en cardio na de KT, dat zal voor nu de truc doen.

Als je alleen maar omlaag gaat in calorie inname, vooral onder je onderhoud, dan zal je spiermassa kwijtraken en het kleine beetje vet wat je kwijt raakt zit er in je vakantie binnen een week alweer aan.
Dus spieren laten groeien is de beste manier.

Spierverlies = overrated ...

Je weegt 82kg en staat niet droog bij 1,79, en traint al 7 jaar waarvan 3 jaar echt op groei. En je groeit als kool?? Kan toch een stuk sneller hoor, denk dat er ergens iets niet klopt in je voeding/rust/training.

En je 10 minuten cardio op 7-8km per uur gaat geen zoden aan de dijk zetten, als je zo kort cardio wil doen ga dan HIIT doen.

Laatst bewerkt:
het enige gewicht dat je zal verliezen van (legale) burners is het gewicht van je portefeuille :D

Cardio (en dan spreek ik niet over sessies van 10 minuten maar over sessies van minimum een half uur!) en/of minder eten is de enige mogelijkheid kerel!

Succes.

Laatst bewerkt:
het enige gewicht dat je zal verliezen van (legale) burners is het gewicht van je portefeuille :D

Cardio (en dan spreek ik niet over sessies van 10 minuten maar over sessies van minimum een half uur!) en/of minder eten is de enige mogelijkheid kerel!

Succes.

en fatburner werkt wel degelijk hoor.. doet gwn geen wonderen maar om van 11% naar de 7% te gaan fzo is een fatburner wel degelijk handig..

Vanaf 8% kan een ECAY-stack wel handig zijn, om de gouden 3% te bereiken...

en fatburner werkt wel degelijk hoor.. doet gwn geen wonderen maar om van 11% naar de 7% te gaan fzo is een fatburner wel degelijk handig..
zonder cardio of aangepast voedingsschema mag je zoveel fatburners nemen als je wil, trust me! :)

De enige stack die in mijn ogen echt de moeite is, is efedrine + cafeïne maar die is niet via het legale circuit te verkrijgen (en zelf daarmee "smelt" het vet niet weg hoor, die geeft je gewoon meer energie waardoor je langer/harder kan trainen/lopen/... + onderdrukt de honger waardoor je minder eet ==> hiermee zitten we terug bij beweging & voeding uit mijn eerste post ;))

Just my 2 cents! :klink:

Laatst bewerkt:
zonder cardio of aangepast voedingsschema mag je zoveel fatburners nemen als je wil, trust me! :)

De enige stack die in mijn ogen echt de moeite is, is efedrine + cafeïne maar die is niet via het legale circuit te verkrijgen (en zelf daarmee "smelt" het vet niet weg hoor, die geeft je gewoon meer energie waardoor je langer/harder kan trainen/lopen/... + onderdrukt de honger waardoor je minder eet ==> hiermee zitten we terug bij beweging & voeding uit mijn eerste post ;))

Just my 2 cents! :klink:

nee je hebt gelijk hoor maar je post kwam een beetje over alsof fatburners (legale) nooit werken.. en dat vond ik wat raar want bij mij heeft animal cuts wel 'gewerkt' maar idd, als je ongezond blijft eten etc moet je natuurlijk niets verwachten van een fatburner, het is geen wondermiddel (hoewel vele mensen dit wel denken :rolleyes:)

Is je vakantie in september?. deze zomer gaat je niet lukken om echt droog te staan

Men moet voldoende calorieen nuttigen. Fatburners doen wat je ook met cardio kunt doen, en dat is extra calorieen verbruiken. Besteed je geld daarom aan een nieuwe fiets, voeding, of een langlauf machine.

Ik verdenk men er soms van dat ze vermoeden dat fatburners letterlijk het vet laat weg smelten, maar dat is onzin. Vet smelten doe je door een energie tekort te creëren, elke dag maar weer. Een legale vetburner verbruikt misschien iets van 100 - 200kcal weg op een dag. Doe dan cardio, brengt nog voordelen voor de gezondheid mee ook.

Zelf kan ik moeiteloos 140gr lichaamsgewicht per dag kwijt raken, door op de 1e dag een low-carb/high-fat dieet te volgen, en op de 2e dag een high-carb/low-fat dieet te volgen.
140gr lichaamsgewicht per dag kwijt raken, moet je niet langer dan drie weken doen. Ik doe dit zelf twee weken, en daarna bulk ik voor twee weken. De voordelen van zo te diëten (carb-cyclen), is dat ik voldoende energie en focus over hou.

In plaats van fatburners, zou men moeten kijken naar manieren en supplementen voor extra energie en focus, want dat verdwijnt al gauw bij een dieet. Mijn suggestie: Energie & Focus-->vinpocetine, DMAE, guarana. Als je echt heel laag wilt (onder 8% vetpercentage), raad ik de Eca(y)-stack aan, maar is wel illegaal.

Handige tools:

Energiebehoefte calculator: [Link niet meer beschikbaar]
Eetschema samenstellen: valtaf.nl / eetmeter (google it)
Energieverbruik calculators (google it): http://www.sport-en-dieet.nl/bekijk/energieverbruikpersport

Gebruik Routenet.nl, om uit te rekenen hoeveel minuten je moet fietsen (is voornamelijk gebaseerd op 16km per uur) om van punt A naar punt B te racen. Zo kun je met een energieverbruik calculator uitrekenen hoeveel calorieen je verbrand, als je van punt A naar punt B fietst. Dit kun je meenemen in het Excel bestand van Big Steve, waardoor je kunt uitrekenen hoeveel je moet eten om aan je energiebehoefte van die dag te moeten voldoen. Aan de hand daarvan pas jij je eetschema aan op bijv. valtaf.nl (eetdagboek - Google)

( misschien wat overbodig, maar ik hoop hier mensen mee te kunnen helpen )

nee je hebt gelijk hoor maar je post kwam een beetje over alsof fatburners (legale) nooit werken.. en dat vond ik wat raar want bij mij heeft animal cuts wel 'gewerkt' maar idd, als je ongezond blijft eten etc moet je natuurlijk niets verwachten van een fatburner, het is geen wondermiddel (hoewel vele mensen dit wel denken :rolleyes:)
daar kan ik me al eerder in vinden ;)

Zoals hierboven aangegeven door swafcore verbrand je met fatburners niet veel kcals (wat is 100-200kcal op je volledige voedingsbehoefte? Dat is het equivalent van een koekje :p)

Terug
Naar boven