AndroidHealthClinic

favorite metal enz

Peiling Peiling Wat zijn jullie favoriete soorten metal?

• Totaal stemmers
    54
Punk & Harcdcore, maar dat zou ik zeker geen metal noemen....

Qua metal ga ik voor de epische variant, á la Manowar, Thyrfing en Freternia
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

edit: Hoe kan het dat sommige mensen wel voor meerdere opties kunnen kiezen maar ik niet?

Toevoeging: Bands als Electric Wizard en Sunn 0))) vind ik ook erg vet.

• Topic Starter Topic Starter
Punk & Harcdcore, maar dat zou ik zeker geen metal noemen....

Qua metal ga ik voor de epische variant, á la Manowar, Thyrfing en Freternia
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

edit: Hoe kan het dat sommige mensen wel voor meerdere opties kunnen kiezen maar ik niet?

ja goed ik wilde punk en hc er ook bijzetten, ik ga geen appart toppic daarvoor openen:p
Maakt niet uit dat je hc geen metal kon noemen al deze genres klinken anders. Prog metal en grindcore is ook heel wat anders.
Warom jij maar 1 optie kan kiezen? Kweenie?

Ik snap dat gebitch nooit dat veel gasten het niet trekken als hardcore onder de noemer metal zit.

Gebitch? Ik zeg alleen dat ik hardcore geen metal zou willen noemen. Dit vind ik omdat hardcore voortkomt uit punk, niet uit metal. Verder mag jij het van mij noemen zoals je wilt :D Als ik mensen vertel van wat voor muziek ik houd zeg ik meestal gewoon "harde muziek met gitaren" ;)

Gebitch? Ik zeg alleen dat ik hardcore geen metal zou willen noemen. Dit vind ik omdat hardcore voortkomt uit punk, niet uit metal. Verder mag jij het van mij noemen zoals je wilt :D Als ik mensen vertel van wat voor muziek ik houd zeg ik meestal gewoon "harde muziek met gitaren" ;)

Ik hou niet van punk maar wel van hardcore

Als ik mensen vertel van wat voor muziek ik houd zeg ik meestal gewoon "harde muziek met gitaren" ;)
Idd, want hoe leg je als Nederlander aan iemand anders uit dat wanneer je van hardcore houd je eigenlijk muziek met gitaren bedoeld en niet dat kale koppen gebonk? :D

dat gaat van Led Zeppelin tot Slayer.

thrash, powermetal en gewone heavy metal genieten mijn voorkeur.
alles mag harder en zwaarder zolang er maar ergens een melodie inzit...

mja, en alles hangt af bij mij van hoe bepaalde nummers klinken...

bijv. gothic en black zijn niet meteen mijn ding maar soms zitten er wel heel leuke dingen tussen, dus zou het zonde zijn je maar tot een paar genres te beperken.

enkel nu-metal is imo om van te kotsen, is iets voor en door gefrustreerde pubertjes : veel geschreeuw en andere herrie met weinig doordachte muzieklijnen.

het symbool in m'n avatar staat voor de groep die voor mij dé metal heeft uitgevonden :

de metal godzzzzzz :bow2: Judas Priest

Ik mis de Viking-metal nog.. Amon Amarth was goed te pruimen afgelopen week in de 013. Jammer dat ze zo kort speelden.

Ik trek black metal en grindcore niet zo. De epische variant zoals Manowar en Iron Maiden dat trekt mij ook niet zo. Hardcore ben ik ook zeer selectief in. Verder sluit ik mij eigenlijk aan bij RobG aangezien mijn collectie voor 60% gewoon bestaat uit de aanraders van Rob. Daarvoor nog altijd hulde ( wordt tijd dat je nog eens weer wat nieuw bruut materiaal doorstuurt ).

Verder hecht ik veel waarde aan een goede vocalist, dat moet gewoon door merg en been gaan en moet (enigszins) te volgen zijn.

Ik mis de Viking-metal nog.. Amon Amarth was goed te pruimen afgelopen week in de 013. Jammer dat ze zo kort speelden.

Ik trek black metal en grindcore niet zo. De epische variant zoals Manowar en Iron Maiden dat trekt mij ook niet zo. Hardcore ben ik ook zeer selectief in. Verder sluit ik mij eigenlijk aan bij RobG aangezien mijn collectie voor 60% gewoon bestaat uit de aanraders van Rob. Daarvoor nog altijd hulde ( wordt tijd dat je nog eens weer wat nieuw bruut materiaal doorstuurt ).

Als je het mij vraagt is Amon Amarth gewoon death metal, ze noemen het zelf alleen viking metal.

Metalcore(atreyu, killswitch engage, lamd of god, caliban,...) en avant garde.(uneXpect, arcturus)

Finntroll valt dat dan wel onder de noemer Viking-Metal of waar valt dat dan weer onder. Sorrie hoor maar soms vind ik het onderscheid in de tientallen sub-genres wel heel vaag.

Er zijn weinig dingen mij zo enerveren als metal.

Finntroll valt dat dan wel onder de noemer Viking-Metal of waar valt dat dan weer onder. Sorrie hoor maar soms vind ik het onderscheid in de tientallen sub-genres wel heel vaag.

wikipedia zegt:
Finntroll is een folk metal band uit Finland. De muziek is een combinatie van black metal met Finse polka, ook wel humppa genoemd.
:p

humppa muziek dus:p

Hardcore.

Hmmm, ze hebben hun repertoire toch inderdaad wat aangepast..

:D

Terug
Naar boven