Fitness Seller

Federaal Europa

Peiling Peiling Ben je voor of tegen een Federaal Europa?

• Totaal stemmers
    33
  • Peiling gesloten .
Doet er me aan denken... Nog een belangrijk punt dat ik wilde aanhalen is dat men niet politiek en overheid met saamhorigheid en samenleving moet verwarren.

Er is absoluut geen nadeel in een sterke samenwerking van naties binnen een geografische locatie. Er zijn verscheidene aspecten die kunnen bijdragen, zoals vrije handel, bepaalde afspraken, organisaties,… Zolang dit allemaal op vrijwillige basis gebeurt zullen weinig mensen er iets op tegen hebben.

Zodra er politiek bij komt kijken is het allemaal op basis van dwang en geweld, corruptie, en zelfs ondemocratische processen (niet dat democratie heilig is, maar bij gebrek aan beter is dit nog steeds veiliger binnen de politiek).

De EU is niet wat Europa nodig heeft. Europa mag en kan sterk staan tegenover economisch sterke landen. Daar heb je geen EU voor nodig en zeker niet de vele bureaucraten en machtsgeile 'leiders' die denken dat wij, de bevolking, machteloos en hopeloos verloren zouden zijn zonder hun 'geniaal leiderschap'.

Doet er me aan denken... Nog een belangrijk punt dat ik wilde aanhalen is dat men niet politiek en overheid met saamhorigheid en samenleving moet verwarren.

Er is absoluut geen nadeel in een sterke samenwerking van naties binnen een geografische locatie. Er zijn verscheidene aspecten die kunnen bijdragen, zoals vrije handel, bepaalde afspraken, organisaties,… Zolang dit allemaal op vrijwillige basis gebeurt zullen weinig mensen er iets op tegen hebben.

Zodra er politiek bij komt kijken is het allemaal op basis van dwang en geweld, corruptie, en zelfs ondemocratische processen (niet dat democratie heilig is, maar bij gebrek aan beter is dit nog steeds veiliger binnen de politiek).

De EU is niet wat Europa nodig heeft. Europa mag en kan sterk staan tegenover economisch sterke landen. Daar heb je geen EU voor nodig en zeker niet de vele bureaucraten en machtsgeile 'leiders' die denken dat wij, de bevolking, machteloos en hopeloos verloren zouden zijn zonder hun 'geniaal leiderschap'.

Eens. Partijen die zaken willen doen, vinden elkaar zonder EU-Kremlin ook wel.

• Topic Starter Topic Starter
Schriftelijke verklaring, overeenkomstig artikel 123 van het Reglement, over de gevaren van nationalisme, antisemitisme en andere vormen van etnische intolerantie van de zijde van bewegingen tegen het Europese project

Ik voorspel doemscenario's wanneer Europa een federaal land wordt.

InB4 George Orwell

Laatst bewerkt:
Wilde eig niet voor noch tegen stemmen. Voor of tegen stemmen laat ik aan andere mensen over.

Een federaal Europa zal enkel leiden tot een groeiende kloof tussen de have's en de have not's. En die kloof zal zo groot worden dat er een gewelddadige revolutie zal komen. De elite is zo hebberig geworden dat ze niet beseffen dat het gepeupel, eens ze niks meer te verliezen hebben, zeer gevaarlijk wordt.

Wilde eig niet voor noch tegen stemmen. Voor of tegen stemmen laat ik aan andere mensen over.

Ik hoop dat jij dezelfde redenering maakt wanneer het verkiezingen zijn in mei?

Een federaal Europa zal enkel leiden tot een groeiende kloof tussen de have's en de have not's. En die kloof zal zo groot worden dat er een gewelddadige revolutie zal komen. De elite is zo hebberig geworden dat ze niet beseffen dat het gepeupel, eens ze niks meer te verliezen hebben, zeer gevaarlijk wordt.

150 jaar geleden was er ook een gekke Duitser die zo dacht.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Als ik niet op Elio kan stemmen mss wel.

Edit: ga toch zoiezo een tegenstem geven voor Bart De Wever, mijn afkeer voor hem is gewoon veel te groot.

Een tegenstem voor BDW door een voorkeursstem voor iemand anders op de N-VA lijst :D?

Bro-tip: verhuis naar Wallonië en je kan op Elio stemmen!

''Stemmen'' de illusie dat we een keuze hebben.

Wat wil dit in simpele taal betekenen?
Ik kan perfect engels maar mijn politieke achtergrond is 0.

Over 100 jaar, zou ik voor zijn.

In principe zou het veel kunnen opleveren. Maar Europa wilt momenteel te snel en te veel. Waarbij er dus fouten ontstaan met als gevolg veel weerstand.
Europa had eerst moeten sturen op quik wins. En alle andere onzin achterwege laten.
Idd het gaat veels te snel en ze willen teveel...

Moet er niet over denken om over een paar jaar niet meer als nederlanders te worden bestempeld maar als europeaan...

Lijkt me sws moeilijk verenigbaar omdat ieder land ze eigen culturen en gewoontes blijft behouden waardoor we steeds meer richting de VS gaan...

bah wat een somber toekomst.... 1984 gevoel... ( van George Orwell ) :sad:

Jij denkt dat er geen verschil zit qua beleid wanneer er andere partijen in een regering zitten?

Sinds mijn 18e heb ik stemrecht ben nu bijna 26, heb nog nooit gestemd.
Ik heb nog nooit bij een politieke partij/persoon zoiets gehad van dit is ''echt'' en deze persoon/partij is een aanvulling of beter gezegd een totale verandering.
Niet weer een vent met z'n kapsel schuin opzij, mooi pak aan en een standaard blabla babbeltje waarvan 80% gelogen en toch niet gerealiseerd kan worden.

Maar het belangrijkste punt waarom ik nooit stem, de grote richtlijn, de echte belangrijke zaken die er toe doen worden er toch doorheen gedrukt, welke partij er dan ook aan ''de macht'' staat maakt geen drol uit.

• Topic Starter Topic Starter
Karl Marx neem ik aan.

een duitse herder die als eerste klaarkwam.

heb niks tegen een confederale handelsunië, alles verder gaat me te ver.

Dat is inderdaad de gekke Duitser die ik bedoelde.

Sinds mijn 18e heb ik stemrecht ben nu bijna 26, heb nog nooit gestemd.
Ik heb nog nooit bij een politieke partij/persoon zoiets gehad van dit is ''echt'' en deze persoon/partij is een aanvulling of beter gezegd een totale verandering.
Niet weer een vent met z'n kapsel schuin opzij, mooi pak aan en een standaard blabla babbeltje waarvan 80% gelogen en toch niet gerealiseerd kan worden.

Maar het belangrijkste punt waarom ik nooit stem, de grote richtlijn, de echte belangrijke zaken die er toe doen worden er toch doorheen gedrukt, welke partij er dan ook aan ''de macht'' staat maakt geen drol uit.

Als ik kijk naar de laatste honderd jaar Belgische politieke geschiedenis (van de Nederlandse ken ik tot mijn grote spijt veel te weinig), dan valt het toch op dat grote veranderingen vaak gebeurd zijn op het moment dat er een grote partij opeens geen deel meer uitmaakte van de regering, en/of er een andere grote partij bij kwam.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven