M1 Global heeft toernooien gehad met de naam M1 Challenge. Daar vechten verschillende landenteams tegen elkaar onder de M1 naam. Maar zelfs dat zijn nog geen eens vechters die bij henzelf onder contract liggen volgens mij.
M1 doet zich heel stoer voor en gaat de onderhandelingen in alsof ze een grote organisatie zijn, maar ze hebben geen eens een promoters license, waardoor het evenement verplaatst moet worden naar een andere stad. Toen Vadim Finkelstein (de baas van M1) laatst een vraag werd gesteld over zijn promoters license in een telefonisch interview viel plots heel toevallig zijn telefoonverbinding weg

M1 heeft binnenkort zijn eerste eigen evenement wat ze zelf organiseren (Breakthrough), waar "King" Mo Lawal tegen Don Frye zou vechten, maar Don Frye heeft zich terug getrokken en is vervangen door Mark Kerr. Nu hebben ze als hoogtepunt een exhibition match tussen Fedor Emelianenko en Gegard Mousasi. Gewoon een showtje dus, niet eens een echte wedstrijd, en dient enkel om Fedor in Amerika te laten zien. Ze hebben ook nog eens de datum verplaatst naar hetzelfde weekend als UFC 102 als ik me niet vergis, om zogenaamd de concurrentie met UFC aan te gaan

M1 Breaktrough is 28 augustus en UFC 102 (Couture vs Nogueira) is een dag erna. Ik wens ze veel succes.