Fitness Seller

Fedor in onderhandeling met de UFC

Misschien omdat hij de beste vechter allertijden is en momenteel in zijn prime zit!

Puur zakelijk bekeken spelen er natuurlijk andere belangen, omdat de andere vechters eventueel ook meer gaan eisen in de toekomst. Maarja dan moet je het hem ook niet kwalijk nemen dat hij zich niet wil laten naaien en kiest voor zekerheid.

hij is pas de beste als ie ook tegen de beste heeft gevochten. en dat heeft ie op dit moment niet.
dus hij hoeft naar mijn mening geen uitzonderings positie te krijgen

hij is pas de beste als ie ook tegen de beste heeft gevochten. en dat heeft ie op dit moment niet.
dus hij hoeft naar mijn mening geen uitzonderings positie te krijgen

:roflol:

No offence, maar je reactie is gewoon lachwekkend? Hij heeft vaak tegen de beste vechters gestaan en elke keer heeft ie ze verslagen. Dus ik snap niet waar jij het over hebt. Waarom zijn Mir, Lesnar, Couture zo bijzonder? Bekijk voor de gein eens hun record en vergelijk die met Fedor.

no offence taken.

ben niet geheel op de hoogte van wie hij allemaal heeft gewonnen. maar zoals anderen al eerder vermelde in dit topic heeft hij maar een aantal aansprekende tegenstanders gehad. in de top van de UFC vechten alleen maar aansprekende namen.

maar jij wil dus zeggen dat Couture in principe niks voorstelt?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kom je hierbij? Zoiets lijkt me echt totaal uit de lucht gegrepen. De helft van alle vechters leveren..... komop man dat geloof je toch zelf niet. Volgens mij had co-promotion alleen betrekking op de gevechten van Fedor zelf en ging het niet perse om 50% vd omzet. Maar Dana White wou gewoon een vast bedrag betalen per gevecht en totaal niet meedelen in de omzet, al ging het om 10%.
Hij wou gewoon Fedor behandelen zoals andere vechters en totaal geen uitzondingen maken op protocol.

Als de vice-president van M1 het niet zelf had gezegd had ik het inderdaad niet geloofd.

Directe quotes uit een interview met de vice-president van M1 (Jerry Millen):

Ray Hui: If the UFC deal doesn't happen do you think Fedor is being sacrificed for the sake of the sport?

Jerry Millen: No Fedor's not being sacrificed because Fedor is going to fight. I think wherever Fedor fights, it's gonna be whatever's best for the sport of MMA. At the end of the day those fans [that are complaining now] are going to say "Fedor made the right choice," because he did what was best for the sport and what was best for MMA. Maybe he will be in the UFC, but it's gotta be a co-promotion. We're not asking for anything that's crazy, we're willing to take half the risk. We're willing to take half the profit or half the loss.

Dus wel degelijk 50%.

Ray Hui: How has other miscellaneous topics that have been reportedly been an issue in the past, such as Sambo, the inclusion of other Red Devil (Fedor's camp) fighters, the amount of M-1 branding, played into negotiations?

Jerry Millen: You know all of that stuff is negotiable. If the UFC would have sat down, and conducted as a true co-promotion and say "ok we'll do half M-1 fighters, and half UFC fighters," all that can be worked out.

"ok we'll do half M-1 fighters, and half UFC fighters,". M1 wil dus de helft van alle vechters leveren.

Letterlijke woorden van de vice-president van M1. Ik verzin het niet, ik had deze bizarre voorwaarden niet eens durven te verzinnen ;)

Als de vice-president van M1 het niet zelf had gezegd had ik het inderdaad niet geloofd.

Directe quotes uit een interview met de vice-president van M1 (Jerry Millen):

Dus wel degelijk 50%.

"ok we'll do half M-1 fighters, and half UFC fighters,". M1 wil dus de helft van alle vechters leveren.

Letterlijke woorden van de vice-president van M1. Ik verzin het niet, ik had deze bizarre voorwaarden niet eens durven te verzinnen ;)

Raar... ik zie het idd... maar heeft M1-global net zoveel vechters als UFC?

Raar... ik zie het idd... maar heeft M1-global net zoveel vechters als UFC?

M1 Global heeft toernooien gehad met de naam M1 Challenge. Daar vechten verschillende landenteams tegen elkaar onder de M1 naam. Maar zelfs dat zijn nog geen eens vechters die bij henzelf onder contract liggen volgens mij.

M1 doet zich heel stoer voor en gaat de onderhandelingen in alsof ze een grote organisatie zijn, maar ze hebben geen eens een promoters license, waardoor het evenement verplaatst moet worden naar een andere stad. Toen Vadim Finkelstein (de baas van M1) laatst een vraag werd gesteld over zijn promoters license in een telefonisch interview viel plots heel toevallig zijn telefoonverbinding weg :roflol: M1 heeft binnenkort zijn eerste eigen evenement wat ze zelf organiseren (Breakthrough), waar "King" Mo Lawal tegen Don Frye zou vechten, maar Don Frye heeft zich terug getrokken en is vervangen door Mark Kerr. Nu hebben ze als hoogtepunt een exhibition match tussen Fedor Emelianenko en Gegard Mousasi. Gewoon een showtje dus, niet eens een echte wedstrijd, en dient enkel om Fedor in Amerika te laten zien. Ze hebben ook nog eens de datum verplaatst naar hetzelfde weekend als UFC 102 als ik me niet vergis, om zogenaamd de concurrentie met UFC aan te gaan :roflol: M1 Breaktrough is 28 augustus en UFC 102 (Couture vs Nogueira) is een dag erna. Ik wens ze veel succes.

M1 Global heeft toernooien gehad met de naam M1 Challenge. Daar vechten verschillende landenteams tegen elkaar onder de M1 naam. Maar zelfs dat zijn nog geen eens vechters die bij henzelf onder contract liggen volgens mij.

M1 doet zich heel stoer voor en gaat de onderhandelingen in alsof ze een grote organisatie zijn, maar ze hebben geen eens een promoters license, waardoor het evenement verplaatst moet worden naar een andere stad. Toen Vadim Finkelstein (de baas van M1) laatst een vraag werd gesteld over zijn promoters license in een telefonisch interview viel plots heel toevallig zijn telefoonverbinding weg :roflol: M1 heeft binnenkort zijn eerste eigen evenement wat ze zelf organiseren (Breakthrough), waar "King" Mo Lawal tegen Don Frye zou vechten, maar Don Frye heeft zich terug getrokken en is vervangen door Mark Kerr. Nu hebben ze als hoogtepunt een exhibition match tussen Fedor Emelianenko en Gegard Mousasi. Gewoon een showtje dus, niet eens een echte wedstrijd, en dient enkel om Fedor in Amerika te laten zien. Ze hebben ook nog eens de datum verplaatst naar hetzelfde weekend als UFC 102 als ik me niet vergis, om zogenaamd de concurrentie met UFC aan te gaan :roflol: M1 Breaktrough is 28 augustus en UFC 102 (Couture vs Nogueira) is een dag erna. Ik wens ze veel succes.

Kan zo zijn idd, dat gezeik met licenties is voor mij niet heel interessant.

Maar ik geloof dat het stuk uit het interview met vice-president van M1-global of verkeerd is vertaald of uit zijn verband is gerukt, 100% zeker ben ik niet, maar wel 99%.
Co-promotion ging alleen over de gevechten van Fedor zelf of denk je dat ze bij strikeforce wel de helft van de vechters gaan leveren? Met "50% of the fighters" wordt bedoeld dat het om 2 vechters gaat, waarvan 50% fedor is, 50% UFC fighter.
Opzich niks mis mee met zo'n constructie, de omzet van fedor gevechten kon bv ook 70%/30% UFC/M1-global gedeeld worden om maar iets te noemen. Maar waarschijnlijk hebben de financiele adviseurs van Dana geadviseerd om hier niet aan te beginnen, maar gewoon een vast bedrag te geven. Het zijn tenslotte zakenmensen.
Ik blijf dus nog steeds vinden dat UFC akkoord moest gaan met co-promotion.

Kan zo zijn idd, dat gezeik met licenties is voor mij niet heel interessant.

Maar ik geloof dat het stuk uit het interview met vice-president van M1-global of verkeerd is vertaald of uit zijn verband is gerukt, 100% zeker ben ik niet, maar wel 99%.
Co-promotion ging alleen over de gevechten van Fedor zelf of denk je dat ze bij strikeforce wel de helft van de vechters gaan leveren? Met "50% of the fighters" wordt bedoeld dat het om 2 vechters gaat, waarvan 50% fedor is, 50% UFC fighter.
Opzich niks mis mee met zo'n constructie, de omzet van fedor gevechten kon bv ook 70%/30% UFC/M1-global gedeeld worden om maar iets te noemen. Maar waarschijnlijk hebben de financiele adviseurs van Dana geadviseerd om hier niet aan te beginnen, maar gewoon een vast bedrag te geven. Het zijn tenslotte zakenmensen.
Ik blijf dus nog steeds vinden dat UFC akkoord moest gaan met co-promotion.

Ben ik niet met je eens. De UFC heeft jarenlang verlies gedraaid en het heeft jaren geduurd voordat ze op de plek zijn waar ze nu zijn. Dan komt er een organisatie die 1 bekende vechter heeft en die kleine, nietszeggende organisatie waar hij deel van uitmaakt wil plots 50% van je winst afpakken.

Stel je voor, FC Barcelona wil een speler kopen waarvan de transferrechten in handen zijn van een investeringsmaatschappij. En dan zegt die investeringsmaatschappij: "Jullie mogen hem wel kopen, maar dan voor veel meer geld dan elke andere speler, en hij moet ook veel meer verdienen. Elke wedstrijd die hij speelt krijgen wij 50% van de inkomsten, jullie moeten voortaan FC Barcelona-Investeringsmaatschappij heten en de speler blijft bij ons onder contract.".

Zou een beetje waanzin zijn, niet?

Terug
Naar boven