Fitness Seller

Feedback gevraagd fitnesschema

BrianI10I

Novice
Waardering
1
Lengte
1m65
Hallo mensen,

Dit is mijn 1e bericht hier dus laat me me eerst even voorstellen.
Ik ben Brian 19jaar en fitness nu 6maandjes.
Op het gebied van voeding en de oefeningen zelf heb ik heel wat verstand, volg ook een sport en gezondheidsopleiding.

Heb de voorafgaande maanden getraind volgens schema's die ik onder andere hier had gevonden maar ook op muscleandfitness.com

Nu heb ik er zelf 1 gemaakt en wou graag feedback hierover.
De oefeningen zijn bijna allemaal compoundoefeningen.

Doel van dit schema is massa
De duur is 6-8 weekjes

Alle spiergroepen worden 3x getraind in 2 weken.
Verder gebruik ik supplementen als Eiwitten shakes (snelle en langzame)
en na het fitnessen Magnificient.

Verder buik 2-3x per week,, na Borst/tri of Rug/bi anders op een rustdag.

Week1:

Ma- Borst Triceps
Di- Rug Biceps
Wo- Rust
Do- Benen Schouders
Vr- Rust
Za- Borst Triceps
Zo- Rug Biceps

Week2:
Ma- Benen Schouders
Di- Rust
Wo- Rust
Do- Borst Triceps
Vr- Rug Biceps
Za- Benen Schouders
Zo- Rust

Mvg,

Brian

met alleen deze indeling kan niemand zeggen of het goed gaat werken ja of nee, zet eens de oefeningen en reps erbij, ook misschien je voedingsschema met ekv waardes?

Je hebt zelf heel wat verstand van oefeningen zeg je?
Waarom dan een schema voor 6-8 weken als ik vragen mag? Bang dat je spieren wennen aan de routine? :rolleyes:

En waarom 2x per week benen met schouders? Is het niet handiger om benen apart te doen, en dan schouders eventueel met abs als je geen UB/LB split wilt volgen?
Ik neem aan dat je whey, caseine en magnificent gebruikt als je zegt dat je snelle en trage eiwitshakes hebt. Zeker dat voor de rest je voeding wel ok is, en dat je niet te afhankelijk bent van supps om aan je eiwitbehoefte te komen?

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt zelf heel wat verstand van oefeningen zeg je?
Waarom dan een schema voor 6-8 weken als ik vragen mag? Bang dat je spieren wennen aan de routine? :rolleyes:

En waarom 2x per week benen met schouders? Is het niet handiger om benen apart te doen, en dan schouders eventueel met abs als je geen UB/LB split wilt volgen?
Ik neem aan dat je whey, caseine en magnificent gebruikt als je zegt dat je snelle en trage eiwitshakes hebt. Zeker dat voor de rest je voeding wel ok is, en dat je niet te afhankelijk bent van supps om aan je eiwitbehoefte te komen?
@Fabrice

Heb hier en daar gelezen dat het beter is niet te lang door te gaan met dezelfde schema maar ook omdat ik dan op vakantie ga :p

Ja het klopt, gebruik whey en caseine als eiwitshakes,, verder natuurlijk ook met voeding (eieren,vis,kip, enzovoort)

Het is niet 2x per week benen met schouder,, maar 3x per 2weken en heb schouders bij benen gezet zodat ik toch nog aan 2 vrije dagen per week kom.

---------- Toegevoegd om 01:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:46 ----------

met alleen deze indeling kan niemand zeggen of het goed gaat werken ja of nee, zet eens de oefeningen en reps erbij, ook misschien je voedingsschema met ekv waardes?
@Joostd

De oefeningen zijn alsvolgt:

Borst:

Normale bankdruk 3 sets 10-8-6
Reverse bankdruk 3 sets 10-8-6
Dumbbell flyes 3 sets 10-8-8

Triceps:

Dips 6 sets till failure
Skull crushers + Dumbbell kickbacks 3 sets 10-8-8

Rug:

Pull ups 4 sets till failure
Dead lift 3 sets 8-6-4
T-bar row 3 sets 10-8-6
Wide grip pulldown 3 sets 12-10-8
One arm dumbbell row 3 sets 10-8-6

Biceps:

Barbell Curl 3sets 10-8-6
Hammer Curl 3sets 10-8-6
Concentration Curl 3sets 10-8-6

Benen:

Squat 4sets 15-12-10-8
Leg press 3sets 12-10-8
Stiffleg deadlift 3sets 12-10-8
Dumbell Lunges 3sets 12-10-8
Standing Calf raise 3sets 20-20-10
Toe presses 3sets 12-10-8

Schouders:

Millitary press: 3sets 10-8-6
Dumbbell front raise 3sets 10-8-6
Dumbbell side lateral raise 3sets 10-8-6
Barbell upright row 3sets 10-8-8

*alles is zonder warm-ups sets
*voor buik pak ik meestal 3 oefeningen 4sets 10-20reps: Cable crunch, Decline situps(met gewicht) en hanging leg raises.

Voedingsschema is alsvolgt,, heb nu vrij dus wordt wat later wakker als gewoonlijks:

10:00- Wheyshake + Banaan
11:00- 50-100g Brinta + 500ml halfvolle melk
13:00- 4boterhammen met jam en pindakaas
13:30- fitness

na het fitnessen gelijk een magnificient en wheyshake

16:00 2bolletjes+3eieren met kipfilet erdoorheen + kwarkshake(250g kwark + 300ml halfvolle melk)
18:00 avondeten,,, ene dag rijst met kip en groente,, andere dag aardappeltjes met vis,,biefstuk groente..
20:00 2bolletjes+ 3eieren met kipfilet erdoorheen of met tonijn
22:00 Noodles
00:00 Caseine eiwittenshake met 300ml halfvolle melk

Verder op de dag nog wat fruit.
Vitamine pil a-z
2x Omega 3-6-9
en een handvol nootjes

totale calorieen komt ongeveer uit rond de 3000-3500calorieen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven