XXL Nutrition

Feedback op nieuw schema? (beginner)

Problame

Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
Hey DBB'ers,

Ben sinds april dit jaar in de sportschool te vinden en heb wel altijd schema's aangehouden, maar nooit echt feedback gehad. De laatste tijd wat meer interesse ontwikkeld en veel vraag gedaan bij vrienden, mede-sportscholieren en de instructeurs. Heb na wat research hier en daar een nieuwe schema opgesteld, aangezien ik m'n oude al iets meer als 6-8 weken aanhield. Feedback meer dan welkom, ben niet helemaal zeker over het aantal oefeningen, de verdeling en het aantal reps en sets. Doe tot nu toe steeds tot fail en dan rond de 12/10/8/6 reps, iemand een goede link hiervoor? Het lijkt er verdeeld te zijn heb ik het idee.

Hoelang je traint - april 2013
Wat je doel is - massa
Waar je prioriteiten liggen - Quads liggen achter, wellicht 2x per week pakken?
Beschikbare apparatuur - kleine sportschool, veel beschikbaar, maar niet alles
Beschikbare tijd - 4 dagen (probeer 5, lukt niet altijd)

Dag 1

Chest
Incline Dumbel Press
Dumbbell Flyes
Leverage Chest Press
Barbell Bench Press​

Triceps
EZ Bar Skullcrusher
Triceps Dips
Reverse Grip Triceps Pulldown​

Dag 2

Rug
Close Grip Front Lat Pulldown
Bend Over Barbell Row
Seated Cable Rows
Leverage Iso Row​

Calves
Smith Machine Calve Raise
Seated Calve Raise​

Dag 3

Shoulders
Seated Military Press
Side Laterals to Front Raise
Lying Rear Dealt Raise​

Traps
Dumbbell Shrugs
Smith Machine Behind the Back Shrugs​

Biceps
One Arm Dumbbell Curl
Cross Body Hammer Curl
Spider Curl​

Dag 4

Upper legs
Squats
Seated Band String Hamstring Curl
Seated Leg Press​

Abs
Decline Crunch
Decline Oblique Crunch​

Dag 5

Cardio
40 minutes​

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, complimenten! Hoeveel sets en reps houd je aan tijdens je oefeningen? Ik zou bij je borst één press weghalen (de chest press). Voor je rug zou ik de deadlift toevoegen, voor je traps zou ik vervolgens slechts één shrug-variant uitvoeren en voor je benen zou ik een leg extension toevoegen. Doe je squat en je leg press als eerste oefeningen. Succes! :)

Als je doel massa is, gooi die cardio eruit.

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er goed uit, complimenten! Hoeveel sets en reps houd je aan tijdens je oefeningen? Ik zou bij je borst één press weghalen (de chest press). Voor je rug zou ik de deadlift toevoegen, voor je traps zou ik vervolgens slechts één shrug-variant uitvoeren en voor je benen zou ik een leg extension toevoegen. Doe je squat en je leg press als eerste oefeningen. Succes! :)

Thanks voor je antwoord! :) Ik deed voorheen 12/10/8/6, maar was van plan nu 5 sets van 5 reps/tot fail te doen, hoor en lees overal iets anders, dus weet niet of dat goed is?

Chest press zal ik weghalen, moet ik nog wel wat anders toevoegen omdat borst wel grote spiergroep is?
De traps shrugs doe ik een voor en een achter langs om de hele spier te pakken, werd mij zo verteld, kan ik dat beter anders doen?

Leg extension en deadlift zal ik toevoegen. Sorry voor de vele vragen, het begint me allemaal steeds meer te interesseren en wil het wel goed doen :)

Als je doel massa is, gooi die cardio eruit.

Komt er meestal niet van, maar train samen met een vriend en die doet 2x per week cardio omdat hij af wilt vallen. Maar je hebt helemaal gelijk, mocht ik wel 5x gaan kan ik dan het beste een spiergroep een extra keer pakken?

Leg extensions is de oefening die je niet moet aanraden, doe dan beter back & front squat.

Laatst bewerkt:
niks mis met een beetje cardio. de meesten mensen zouden wat meer cardio moeten toevoegen.
gaat je mass gains helemaal niet in de weg zitten om 2-3 per week keer een beetje cardio te doen.

Ik wil je best geloven, kan je het uitleggen?

Van wat ik hoor en met logisch nadenken kom ik uit op;

Meer cardio => meer calorieën verbranden => Sommigen kunnen niet opbrengen nog meer te eten
Bovendien zou je de verkeerde spiervezels trainen, al zie ik daar niet helemaal het probleem van in.

En als je sneller aankomt (inc. vet) gaat je testosteronspiegel omhoog, wat het aanzetten van spier makkelijker maakt. Over het algemeen zou het makkelijker zijn meer te tillen als je meer weegt.

Als ik mis zit, verbeter me dan asjeblieft :)

Terug
Naar boven