MuscleMeat

Feedback Schema

Stoppen met aantal herhalingen te tellen.
Elk set till FAILURE!

Als kracht erg belangrijk op die compounds voor je is (en zo hoort het ook) dan is het een goed idee om de frequentie op die compounds te verhogen. Denk daarbij aan een fullbody of ub/lb.

Stoppen met aantal herhalingen te tellen.
Elk set till FAILURE!

Nee

Kan je uitleggen waarom niet?

Het eerste en wellicht belangrijkste punt; het is totaal niet nodig!
Daarnaast is alles tot failure een zware aanslag op het cns, ondanks dat de spieren al herstelt kunnen zijn.
Ook wordt het op den duur gewoon veel lastiger om sterker te worden door simpelweg alles tot en over failure te rammen. En dat heeft uiteraard ook implicaties voor massa.

Er is een reden dat de beste routines voor kracht en massa op het punt hameren om 1-2 reps over te laten, vooral wanneer je op hogere frequenties traint.

Daarnaast is alles tot failure een zware aanslag op het cns, ondanks dat de spieren al herstelt kunnen zijn.
Ook wordt het op den duur gewoon veel lastiger om sterker te worden door simpelweg alles tot en over failure te rammen. En dat heeft uiteraard ook implicaties voor massa.

Er is een reden dat de beste routines voor kracht en massa op het punt hameren om 1-2 reps over te laten, vooral wanneer je op hogere frequenties traint.

Wat is het nut nog dan als je elke set niet tot het uiterste gaat? ???
Voor iemand die pas begint vind ik het oké met aantal reps tellen enz... Maar tellen moet toch na een bepaalde tijd stoppen vind ik en gaan tot het uiterste elke set

Als je vooral wilt focussen op BP,DL,SQ en MP. Ga dan Wendler 5/3/1 doen. Daar zit ik nu ook op en bevalt me prima!

Dit is wat ik vind en wat ik doe, het werkt voor mij.

Vertel er dan bij dat je dit zelf ervaard ipv gelijk te zeggen dat die alles tot failure moet trainen.. Kijk naar wat Barbellman zegt, lijkt me duidelijk genoeg waarom niet alles tot failure te trainen

Vertel er dan bij dat je dit zelf ervaard ipv gelijk te zeggen dat die alles tot failure moet trainen.. Kijk naar wat Barbellman zegt, lijkt me duidelijk genoeg waarom niet alles tot failure te trainen

Het werkt voor mij dus raad ik het hem ook aan

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:12 ----------

Het werkt voor mij dus raad ik het hem ook aan

Maar wat ik vergeten ben is dat variatie belangrijker is.
Dus ik corrigeer mezelf en NIET ALTIJD TOT FAILURE.
Afwisselen

Terug
Naar boven