AndroidHealthClinic

Nieuws Filip Dewinter met de dood bedreigd op Nederlandse moslimsite

Alsof complexe problemen kunnen worden opgeloste met simpele oplossingen. Wilders doet het wel zo voorkomen maar in de praktijk zal blijken dat tig van zijn plannen onhaalbaar zijn.

Softe aanpak werkt evenmin als een te rigide aanpak.

Verder blijft dit land 1 van de beste landen ter wereld om te wonen en staat Nederland qua leefbaarheid gewoon in de top 10. Nu kan je wel op 1 willen staan natuurlijk maar zelfs dan blijf je beroepsklagers overhouden.

Een hele groep afschrijven en generaliseren is ook zeer slecht. Maar het softe beleid van de Nederlandse regering en de gedachtengangen van de linkse rakkers help ons alleen maar verder de ellende in........

:roflol:
Het harde rechtse beleid gaat alles oplossen dan?

• Topic Starter Topic Starter
Verder blijft dit land 1 van de beste landen ter wereld om te wonen en staat Nederland qua leefbaarheid gewoon in de top 10. Nu kan je wel op 1 willen staan natuurlijk maar zelfs dan blijf je beroepsklagers overhouden.
Klopt, maar we mogen dit gegeven ook niet gebruiken om alles maar goed te vinden. Het integratieprobleem is zeer specifiek en landen die minder leefbaar zijn dan Nederland kampen gewoon met heel andere problemen. Dat de integratie hier heel wat ellende met zich meebrengt moet je gewoon serieus nemen en serieus aanpakken.

Klopt, maar we mogen dit gegeven ook niet gebruiken om alles maar goed te vinden. Het integratieprobleem is zeer specifiek en landen die minder leefbaar zijn dan Nederland kampen gewoon met heel andere problemen. Dat de integratie hier heel wat ellende met zich meebrengt moet je gewoon serieus nemen en serieus aanpakken.

Daar zal niemand het ook mee oneens zijn.
Maar wat er bedoeld wordt met serieus aanpakken blijft open voor discussie.

Daar zal niemand het ook mee oneens zijn.
Dat zeg jij nou altijd, en toch is dit probleem jarenlang zo goed als genegeerd geweest door de politiek. Altijd weer ging alles de doofpot in, met de huidige toestand tot gevolg.

Trouwens nog steeds heb ik niet de indruk dat alle partijen het helemaal serieus nemen, dus om nu te doen alsof dat allemaal zo vanzelfsprekend is?

Nu spreek ik natuurlijk vooral vanuit de Belgische toestand, maar ook in Nederland blijft de integratieproblematiek één van de meest onderschatte thema's van deze tijd.

Verdonk is aan de haal gegaan met de plannen van Cohen (de huidige burgemeester van Amsterdam). Cohen is een PvdA'er. Van der laan is nu aan het roer op dat gebied en wil verregaande maatregelen nemen qua leeftijdseisen van de migrant in het geval van gezinsvorming of hereniging, strengere eisen aan taalkennis, opleiding. Tevens worden huwelijken binnen de familie ook verboden, tenminste als je een partner hier naar toe wil halen.

Natuurlijk zijn ze vrij laat qua ingrepen maar tegelijkertijd heeft een partij als de VVD ook alles laten begaan in de jaren 80 en 90 terwijl ze toch mede van invloed waren op het regeringsbeleid. Maar is dat geen standaard, politiek die achter de feiten aanloopt? Dat is niet alleen bij de integratie van toepassing. De huidige crisis en de ingrepen van overheden is toch ook eigenlijk mosterd na de maaltijd. In de financiele markten had misschien nog wel eerder ingegrepen moeten worden dan op het gebied van integratie.

De financiele wanboel van nu kost al meer dan 30 jaar immigratie.

Dat zeg jij nou altijd, en toch is dit probleem jarenlang zo goed als genegeerd geweest door de politiek. Altijd weer ging alles de doofpot in, met de huidige toestand tot gevolg.

Trouwens nog steeds heb ik niet de indruk dat alle partijen het helemaal serieus nemen, dus om nu te doen alsof dat allemaal zo vanzelfsprekend is?

Nu spreek ik natuurlijk vooral vanuit de Belgische toestand, maar ook in Nederland blijft de integratieproblematiek één van de meest onderschatte thema's van deze tijd.

Tsja, dat het jarenlang niet is aangepakt lijkt me duidelijk. maar als ik nu naar de politiek kijk dan zie ik geen enkele partij die opstaat om te zeggen dat de integratie niet voor een probleem zorgt.
Maar zoals ik al zei: er zijn verschillende opvattingen over de manier van aanpakken. En de laatste tendens lijkt wel dat alles wat niet in het populistische straatje van "hard aanpakken" hoort gelijk in het hoekje van "doofpot" of "links extremisme" wordt gestopt. Het laatste is natuurlijk nog belachelijker dan de eerdere, maar beiden totaal ludacris.
Dat niet iedereen een harde aanpak a la politiestaat steunt betekent niet dat het niet serieus genomen wordt.

Tsja, dat het jarenlang niet is aangepakt lijkt me duidelijk. maar als ik nu naar de politiek kijk dan zie ik geen enkele partij die opstaat om te zeggen dat de integratie niet voor een probleem zorgt.
Maar zoals ik al zei: er zijn verschillende opvattingen over de manier van aanpakken. En de laatste tendens lijkt wel dat alles wat niet in het populistische straatje van "hard aanpakken" hoort gelijk in het hoekje van "doofpot" of "links extremisme" wordt gestopt. Het laatste is natuurlijk nog belachelijker dan de eerdere, maar beiden totaal ludacris.
Dat niet iedereen een harde aanpak a la politiestaat steunt betekent niet dat het niet serieus genomen wordt.
Harde of zachte aanpak zijn sowieso achterhaalde begrippen. Het gaat hier over oplossingen zoeken op korte en langere termijn, en dan moet je heel goed onderzoeken wat die oplossingen zouden kunnen zijn. Dus mensen die het hebben over zachte of harde aanpak weten sowieso niet waarover ze spreken. Ik heb echter niet de indruk dat de regering echt met oplossingen, of een plan komt. Dat is voeding voor partijen als PVV die doen alsof ze die oplossingen wel kunnen bieden. Geen wonder dat zij succes hebben. Nu moet ik zeggen dat de wetten m.b.t. immigratie in Nederland al een pak beter bijgesteld zijn dan in België. Bij jullie is het niet zozeer de nieuwe immigratie die voor problemen zorgt, maar vooral de kinderen en kleinkinderen van de eerste generaties, die vaak ontspoort zijn en waar in principe zeer weinig aan gedaan wordt. Men moet enerzijds een duidelijk signaal geven en kordaat optreden wanneer zij het criminele pad opgaan, anderzijds moet er eens gezocht worden naar manieren om deze ontspoorde jongeren écht te helpen. Want zorgen voor onbeperkte uitkeringen, positieve discriminatie, maar verder je ogen sluiten en hopen dat het vanzelf wel gaat goed komen is geen oplossing op lange termijn. Er moet imo meer gewerkt worden aan zowel repressieve als begeleidende maatregelen, dingen die mensen echt aanzetten om hun situatie te veranderen. Maar tegelijk ook werken aan het verantwoordelijkheidsgevoel bij ouders en probleemjongeren zelf. Het is niet altijd de overheid die schuldig is, maar het is wel de overheid die schuldig is aan te weinig doen.

Terug
Naar boven