Iemand die een andere mening die mij heeft en bijv zijn verhaal doet over iets en zal zeggen ''ik denk dit'' of ''ik vind dat'' is de mening van iemand die ik respecteren zal, omdat diegene zijn mening geeft of over zijn ideeen vertelt.
Onze musclebear zegt dat soort dingen niet maar plempt een heel verhaal neer wat dan gewoon allemaal maar zo is, niet een mening of een idee maar gewoon zoals het is klaar, zonder rekening te houden met iemand anders zijn mening of ideeen, het stelt het ook niet ter discussie, het is gewoon zo en dan zijn er mensen hier waarvan je dit soort internet jehova gedrag niet opdringerig mag noemen...
Hij heeft het over de kerk die overwicht wil hebben maar wat doet hij zelf? Dit verhaal is voor hem een feit, er bestaat geen twijfel over en anderen die eraan twijfelen zitten ernaast, nu wil hij geen overwicht over ons maar over zichzelf want dit alles is een manier om zichzelf nog verder te overtuigen uit angst dat ie er misschien toch weleens naast kan zitten, kijk naar zijn posts en hoe hij reageert op anderen, hij kan het op bepaalde dingen met ze eens zijn maar andere dingen kloppen volgens hem niet, ook als het over meningen gaat, het moet in zijn straatje passen en anders niet, dat is bekrompenheid en dan nog de zelfingenomenheid om te praten over het hebben van een breder perspectief: hij is degene die iedereen even komt vertellen hoe het zit met reincarnatie, de hemels, duivel, etc, de zelfverheven arrogantie druipt ervan af.
Iedereen mag van mij geloven wat hij wil en daar zal ik me nooit mee bemoeien maar je eigen ideeen gaan prediken ga ik wel tegenin want dat recht heeft niemand.
En dan nog 1 punt, geloven in iets is 1 ding en dat moet iedereen voor zichzelf weten maar hij zit dingen neer als ze zeker zijn of op zn minst dat hij dat zeker weet, het idee van ergens in geloven of geloof hebben is dat je erin geloofd en naar leeft terwijl het niet zeker is, wat hij neer zet zijn dingen die hij dan zogenaamd weet en weten is niet geloven, sterker nog het zijn 2 hele anderen dingen
Ik heb je al verteld hoe ik mijn denken en vinden interpretereer.
Als je iets vindt, dan is dat een mening !!
Natuurlijk hou ik rekening met een ander zijn mening of ideeen, daar kan ik alleen maar van leren.
En ik dacht zo dat we jou nu behoorlijk ter discussie stellen.
Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb, dat heeft niemand, we mogen er alleen maar naar zoeken.
Nu haal je de Jehova's getuigen op een misselijke manier erbij.
Je toont weer aan dat jouw respect ver te zoeken is.
Ik heb het over de kerk die overwicht wil hebben ja, wil jij het tegendeel beweren?
Dat is voor mij een feit, maar omdat het een feit voor mij is, zeg ik niet dat het voor jou zo moet zijn,..ik snap uberhaupt niet wat je hier nog in deze topic zoekt.
Ik heb totaal geen gevoel dat er onheil of gevaar dreigt.
Angst is iets waar je zelf mee te kampen hebt.
En mijn manier van posten is zoals ik ben, jij hebt ook overduidelijk een eigen style.
Waarom ben ik zelfingenomen als ik zeg dat ik een breder perspectief heb?
Ik heb een groter toekomstbeeld en zie meer mogelijkheden dan jij.
En ik kom het niet even vertellen maar ik heb een mening net als jij.
Alleen jij gaat op de een of andere manier er van flippen.
De waarheid is voor sommigen erg hard.
Ik vind je een erg verwaande houding hebben.
En dan noem jij mij arrogant.
Mijn meningen zijn niet alleen mijn eigen ideeen, die ik aan het prediken ben.
Het is voor mij en vele anderen de waarheid.
En dan nog ff over je ene punt.
Weten is niet geloven maar GELOVEN WORDT WETEN !!!
Ik denk,De hemel en hel bestaan wel !!
Ik zond mijn ziel met vragen naar het universum.
Die ziel kwam terug en zei: je bent zelf hemel en hel !!!
En voordat dit over en weer blijft gaan, één zin speciaal voor jou.
Mijn mening is mijn waarheid en die hoeft niet van een ander te zijn !!!!