AndroidHealthClinic

Antwoorden op levensvragen over leven, dood, religie en filosofie.

Laat mij lekker een debiel zijn.
Ik ben in dat geval andersbegaafd dan jij.
En dat maakt mij blij.

Ik snap niet waarom jij je zo druk maakt.
Laat mij lekker in mijn waarde, jij leest hier, jij post hier.
Niemand hoeft iets van mij voor waar aan te nemen.
Want die verkondig jij al..

Er moet voor mij niks achter zitten, er moet geen groter doel zijn.
Dat is er al!!!
Als het er niet was dan had ik dat ook niet geweten.
En me nog minder er mee bezig gehouden.
En ik kan me heel veel voorstellen,.. maar ik geloof niet in niets.

Ik denk niet dat jij in de war bent hoor.
Ik WEET dat jij in de war bent, dat is duidelijk te merken aan de manier van reageren.
Jij legt mij woorden in mijn mond die nergens op slaan.
De meesten reageren niet zoals jij, dus als je het over normaal wilt hebben dan moet je toch eerst even naar jezelf kijken.
En laten we voorop stellen dat het jouw onzin is, niet de mijne.
De werkelijkheid niet aankan?,.. jij hebt echt een tik van de molen gehad. :D

musclebear, een oprechte vraag: waarom geloof je jouw visie eerder dan bijv de bijbel of de koran of de thora of eender welke religie op deze aarde?

Laat mij lekker een debiel zijn.
Ik ben in dat geval andersbegaafd dan jij.
En dat maakt mij blij.
Precies, het stelt je gerust en je voelt je er veilig bij, ignorance is bliss

Dan heb jij het over dat ik jou moeten laten geloven wat je wil geloven, das prima maar kijk eens naar je startpost, er staat geen 1x ''ik denk'' of ''ik vind'' je zet een heel stuk neer alsof het de waarheid is, geen mening of opvatting nee nog veel beter, antwoorden op levensvragen en dat allemaal in een topic wat door jezelf geopent is omdat niemand anders erop zit te wachten

Er moet voor mij niks achter zitten, er moet geen groter doel zijn.
Dat is er al!!!
Als het er niet was dan had ik dat ook niet geweten.
En me nog minder er mee bezig gehouden.
En ik kan me heel veel voorstellen,.. maar ik geloof niet in niets.
Er zijn zat mensen die stemmen in hun hoofd horen of dingen zien die er niet zijn maar zij wel waarnemen, die zullen dan ook net als jij wel andersbegaafd of iets dergelijks zijn....

Je benadert alles met je tunnielvisie en oogkleppen en als mensen het niet met je eens zijn komt dat doordat ze anders begaafd zijn dan jou, hoe bekrompen kun je zijn? O nee wacht ik ben bekrompen omdat ik de dingen die jij dan zogenaamd weet niet weet, kijk aan je plaatst jezelf automatisch boven mij en anderen die het niet met je eens zijn, goed bezig jongen! Haal die plaat voor je kop weg man

musclebear, een oprechte vraag: waarom geloof je jouw visie eerder dan bijv de bijbel of de koran of de thora of eender welke religie op deze aarde?
Omdat hij wil geloven in iets wat helemaal bij hem past en waarmee hij de dingen in zijn leven kan verklaren, al bestaande geloven kunnen dit op bepaalde punten niet en vallen dus af daarom verzint hij er zelf maar 1, door zijn eigen hoofd voor zichzelf op maat gemaakt

Omdat hij wil geloven in iets wat helemaal bij hem past en waarmee hij de dingen in zijn leven kan verklaren, al bestaande geloven kunnen dit op bepaalde punten niet en vallen dus af daarom verzint hij er zelf maar 1, door zijn eigen hoofd voor zichzelf op maat gemaakt

Ik begrijp je opmerkingen maar vind je niet dat je een beetje te ver ging door hem en debiel te noemen?

leven en laten leven, niet?!

Precies, daarnaast is Musclebear niet opdringerig met zijn geloof en geeft het geloof hem zekerheid en een goed gevoel. Geen reden om een andersdenkende een debiel te noemen.

• Topic Starter Topic Starter

Ik geloof ook in andere religies hoor.
Er staat nergens dat ik daar geen waarde aan hecht.
Alleen die zijn net als de Bijbel simpelweg verkracht door de eeuwen heen.
Om overwicht te hebben over de mens.
Want kerk en religie is macht.
Echte religie is makkelijk te onderscheiden.
Geloof wat je wil geloven...

dit klinkt als een fatsoenlijk trainingsschema temidden van alle prehistorische BB onzin. :D

Dan heb jij het over dat ik jou moeten laten geloven wat je wil geloven, das prima maar kijk eens naar je startpost, er staat geen 1x ''ik denk'' of ''ik vind'' je zet een heel stuk neer alsof het de waarheid is, geen mening of opvatting nee nog veel beter, antwoorden op levensvragen en dat allemaal in een topic wat door jezelf geopent is omdat niemand anders erop zit te wachten

Er zijn zat mensen die stemmen in hun hoofd horen of dingen zien die er niet zijn maar zij wel waarnemen, die zullen dan ook net als jij wel andersbegaafd of iets dergelijks zijn....

Je benadert alles met je tunnielvisie en oogkleppen en als mensen het niet met je eens zijn komt dat doordat ze anders begaafd zijn dan jou, hoe bekrompen kun je zijn? O nee wacht ik ben bekrompen omdat ik de dingen die jij dan zogenaamd weet niet weet, kijk aan je plaatst jezelf automatisch boven mij en anderen die het niet met je eens zijn, goed bezig jongen! Haal die plaat voor je kop weg man

Jou mening heeft weinig inhoud.
Ik denk dat jij niet nadenkt, en ik vind dat jij nu als een aangeschoten stuk wild tekeer gaat... ben je op je zieltje getrapt?
Kan je voor jezelf niet nagaan dat je niet alles moet geloven wat een ander zegt?
Waar je een ander van beschuldigt is waar je zelf een probleem mee hebt.

Ik ben geen psychiater en ook niet helderhorend, en weet daarom niks van stemmen in iemands hoofd.

Eindelijk ben ik het met je eens.
Jij bent bekrompen ja.
Ik heb een breder perspectief dan jij, dat is duidelijk.
Dus begin niet over splinters, als je zelf met die beroemde balk in je oog zit.

Precies, daarnaast is Musclebear niet opdringerig met zijn geloof en geeft het geloof hem zekerheid en een goed gevoel. Geen reden om een andersdenkende een debiel te noemen.
Iemand die een andere mening die mij heeft en bijv zijn verhaal doet over iets en zal zeggen ''ik denk dit'' of ''ik vind dat'' is de mening van iemand die ik respecteren zal, omdat diegene zijn mening geeft of over zijn ideeen vertelt.

Onze musclebear zegt dat soort dingen niet maar plempt een heel verhaal neer wat dan gewoon allemaal maar zo is, niet een mening of een idee maar gewoon zoals het is klaar, zonder rekening te houden met iemand anders zijn mening of ideeen, het stelt het ook niet ter discussie, het is gewoon zo en dan zijn er mensen hier waarvan je dit soort internet jehova gedrag niet opdringerig mag noemen...

Hij heeft het over de kerk die overwicht wil hebben maar wat doet hij zelf? Dit verhaal is voor hem een feit, er bestaat geen twijfel over en anderen die eraan twijfelen zitten ernaast, nu wil hij geen overwicht over ons maar over zichzelf want dit alles is een manier om zichzelf nog verder te overtuigen uit angst dat ie er misschien toch weleens naast kan zitten, kijk naar zijn posts en hoe hij reageert op anderen, hij kan het op bepaalde dingen met ze eens zijn maar andere dingen kloppen volgens hem niet, ook als het over meningen gaat, het moet in zijn straatje passen en anders niet, dat is bekrompenheid en dan nog de zelfingenomenheid om te praten over het hebben van een breder perspectief: hij is degene die iedereen even komt vertellen hoe het zit met reincarnatie, de hemels, duivel, etc, de zelfverheven arrogantie druipt ervan af.

Iedereen mag van mij geloven wat hij wil en daar zal ik me nooit mee bemoeien maar je eigen ideeen gaan prediken ga ik wel tegenin want dat recht heeft niemand.

En dan nog 1 punt, geloven in iets is 1 ding en dat moet iedereen voor zichzelf weten maar hij zit dingen neer als ze zeker zijn of op zn minst dat hij dat zeker weet, het idee van ergens in geloven of geloof hebben is dat je erin geloofd en naar leeft terwijl het niet zeker is, wat hij neer zet zijn dingen die hij dan zogenaamd weet en weten is niet geloven, sterker nog het zijn 2 hele anderen dingen

Iemand die een andere mening die mij heeft en bijv zijn verhaal doet over iets en zal zeggen ''ik denk dit'' of ''ik vind dat'' is de mening van iemand die ik respecteren zal, omdat diegene zijn mening geeft of over zijn ideeen vertelt.

Onze musclebear zegt dat soort dingen niet maar plempt een heel verhaal neer wat dan gewoon allemaal maar zo is, niet een mening of een idee maar gewoon zoals het is klaar, zonder rekening te houden met iemand anders zijn mening of ideeen, het stelt het ook niet ter discussie, het is gewoon zo en dan zijn er mensen hier waarvan je dit soort internet jehova gedrag niet opdringerig mag noemen...

Hij heeft het over de kerk die overwicht wil hebben maar wat doet hij zelf? Dit verhaal is voor hem een feit, er bestaat geen twijfel over en anderen die eraan twijfelen zitten ernaast, nu wil hij geen overwicht over ons maar over zichzelf want dit alles is een manier om zichzelf nog verder te overtuigen uit angst dat ie er misschien toch weleens naast kan zitten, kijk naar zijn posts en hoe hij reageert op anderen, hij kan het op bepaalde dingen met ze eens zijn maar andere dingen kloppen volgens hem niet, ook als het over meningen gaat, het moet in zijn straatje passen en anders niet, dat is bekrompenheid en dan nog de zelfingenomenheid om te praten over het hebben van een breder perspectief: hij is degene die iedereen even komt vertellen hoe het zit met reincarnatie, de hemels, duivel, etc, de zelfverheven arrogantie druipt ervan af.

Iedereen mag van mij geloven wat hij wil en daar zal ik me nooit mee bemoeien maar je eigen ideeen gaan prediken ga ik wel tegenin want dat recht heeft niemand.

En dan nog 1 punt, geloven in iets is 1 ding en dat moet iedereen voor zichzelf weten maar hij zit dingen neer als ze zeker zijn of op zn minst dat hij dat zeker weet, het idee van ergens in geloven of geloof hebben is dat je erin geloofd en naar leeft terwijl het niet zeker is, wat hij neer zet zijn dingen die hij dan zogenaamd weet en weten is niet geloven, sterker nog het zijn 2 hele anderen dingen

met alle respect maar dit deel van het forum gaat toch over religie? Ik vind musclebear nergens opdringerig; hij vertelt wat hij gelooft en hij zegt tegen niemandd dat wie hem niet gelooft naar de hel gaat of zo. Ik vind hem juist heel rolerant en zeker niet opdringerig; Alhoewel ik geen snars van zijn verhaal geloof, kan ik jouw betichtingen niet delen, noch staven.

met alle respect maar dit deel van het forum gaat toch over religie? Ik vind musclebear nergens opdringerig; hij vertelt wat hij gelooft en hij zegt tegen niemandd dat wie hem niet gelooft naar de hel gaat of zo. Ik vind hem juist heel rolerant en zeker niet opdringerig; Alhoewel ik geen snars van zijn verhaal geloof, kan ik jouw betichtingen niet delen, noch staven.
Jij vind hem niet opdringerig en ik wel, das zijn onze meningen. Hij zegt idd niet dat iemand naar de hel gaat nee maar hij komt wel vertellen wel dat zowel de hel als hemel niet bestaan en als iemand iets anders vind dan hem zit zijn verhaal vol ''onwaarheden vanuit een spiritueel perspectief'' :rolleyes:

Jij vind hem niet opdringerig en ik wel, das zijn onze meningen. Hij zegt idd niet dat iemand naar de hel gaat nee maar hij komt wel vertellen wel dat zowel de hel als hemel niet bestaan en als iemand iets anders vind dan hem zit zijn verhaal vol ''onwaarheden vanuit een spiritueel perspectief'' :rolleyes:

Maar jij zegt net hetzelfde over hem, dat zijn verhaal vol onwaarheden zit.
hij verplicht je het niet te geloven maar jij wordt zowat razend als je merkt dat hij het nog steeds geloofd en jouw mening dus niet deelt. hij is dus minder opdringerig dan jij.

Maar jij zegt net hetzelfde over hem, dat zijn verhaal vol onwaarheden zit.
hij verplicht je het niet te geloven maar jij wordt zowat razend als je merkt dat hij het nog steeds geloofd en jouw mening dus niet deelt. hij is dus minder opdringerig dan jij.
Als hij het vertelt had alsof het zijn ideeen en gedachten waar kon ik er niks onwaars aan vinden, wat het gaat dan om een mening, geen feiten, als iemand reageert op hem en hij is het er niet mee eens antwoord hij dat diegene het verkeerd heeft en wat hij zegt de enige waarheid is, snap je het nu?

Ik heb je al verteld hoe ik mijn denken en vinden interpretereer.
Als je iets vindt, dan is dat een mening !!
Natuurlijk hou ik rekening met een ander zijn mening of ideeen, daar kan ik alleen maar van leren.
En ik dacht zo dat we jou nu behoorlijk ter discussie stellen.
Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb, dat heeft niemand, we mogen er alleen maar naar zoeken.
Nu haal je de Jehova's getuigen op een misselijke manier erbij.
Je toont weer aan dat jouw respect ver te zoeken is.

Ik heb het over de kerk die overwicht wil hebben ja, wil jij het tegendeel beweren?
Dat is voor mij een feit, maar omdat het een feit voor mij is, zeg ik niet dat het voor jou zo moet zijn,..ik snap uberhaupt niet wat je hier nog in deze topic zoekt.
Ik heb totaal geen gevoel dat er onheil of gevaar dreigt.
Angst is iets waar je zelf mee te kampen hebt.
En mijn manier van posten is zoals ik ben, jij hebt ook overduidelijk een eigen style.

Waarom ben ik zelfingenomen als ik zeg dat ik een breder perspectief heb?
Ik heb een groter toekomstbeeld en zie meer mogelijkheden dan jij.

En ik kom het niet even vertellen maar ik heb een mening net als jij.
Alleen jij gaat op de een of andere manier er van flippen.
De waarheid is voor sommigen erg hard.
Ik vind je een erg verwaande houding hebben.
En dan noem jij mij arrogant.
Mijn meningen zijn niet alleen mijn eigen ideeen, die ik aan het prediken ben.
Het is voor mij en vele anderen de waarheid.
En dan nog ff over je ene punt.
Weten is niet geloven maar GELOVEN WORDT WETEN !!!

Ik denk,De hemel en hel bestaan wel !!
Ik zond mijn ziel met vragen naar het universum.
Die ziel kwam terug en zei: je bent zelf hemel en hel !!!

En voordat dit over en weer blijft gaan, één zin speciaal voor jou.

Mijn mening is mijn waarheid en die hoeft niet van een ander te zijn !!!!

Musclebear, als jij daar blij mee bent is dat toch prima. Volgens mij leidt jouw instelling tot een positieve levensvisie, mooi toch?

Waarom ben ik zelfingenomen als ik zeg dat ik een breder perspectief heb? Ik heb een groter toekomstbeeld en zie meer mogelijkheden dan jij
En dat maak jij op uit dit ene topic? Hoe kom jij erbij dat jij een breder perspectief hebt dan een ander? Die weloverwogen mening van je heb je wel weer erg snel klaar :rolleyes:

Ik zeg niet dat ik een breder perspectief heb dan een ander.
Hij is breder dan die van JOUW.
Ik lees toch wat je schrijft, daaruit blijkt dat je niet ver in de toekomst wil kijken.
En bijna alles wat ik zeg probeer jij te ontkrachten.
Daarom kom ik tot die beredenering. :rolleyes:

Ik zeg niet dat ik een breder perspectief heb dan een ander.
Hij is breder dan die van JOUW.
Ik lees toch wat je schrijft, daaruit blijkt dat je niet ver in de toekomst wil kijken.
En bijna alles wat ik zeg probeer jij te ontkrachten.
Daarom kom ik tot die beredenering. :rolleyes:
Dus als iemand het niet eens is met jou is zijn perspectief gewoon minder groot dan die van jou?

En zo ver in de toekomst kijken als jij doe ik idd niet en das logisch, ik kijk naar de tijd van 1 normaal leven, jij leeft tot in de eerlijkheid en komt steeds weer terug naar de aarde

Nee, wanneer mensen zoals jij het niet met mij eens zijn en beginnen te schelden en te tieren dan is hun perspectief minder groot dan die van mij.
Maar dat gelt visa versa ook natuurlijk,..
Jij weet niet hoe ik leef, je denkt het wel steeds te weten maar je zit er toch elke keer goed naast.

Terug
Naar boven