XXL Nutrition

Sticky Financiële markten, macro economie, monetair beleid, ECB, FED etc.

• Topic Starter Topic Starter
Tja, de vraag is in hoeverre die .25 of .50 verhoging direct effect heeft. De benzine prijzen aan de pomp dalen maar om 1 reden; aankomende recessie. Feit blijft dat of ze nu wel of niet iets doen de recessie komt toch wel. Maar des te langer ze het uitstellen, des te groter de gevolgen, al zijn deze nu al niet meer te overzien. We're fucked anyway :emo:

Tja, de vraag is in hoeverre die .25 of .50 verhoging direct effect heeft. De benzine prijzen aan de pomp dalen maar om 1 reden; aankomende recessie. Feit blijft dat of ze nu wel of niet iets doen de recessie komt toch wel. Maar des te langer ze het uitstellen, des te groter de gevolgen, al zijn deze nu al niet meer te overzien. We're fucked anyway :emo:
Recessie zou mooi zijn dan liggen de koopjes weer op de loer, kopen als het bloed door de straat loopt en dat is voor de financiële markten zeker zo, als je in deze crisis zorgt dat je veel goede investeringen doet zit je de volgende economische BOOM er warmpjes bij

• Heart
Waarderingen: Vonk
Recessie zou mooi zijn dan liggen de koopjes weer op de loer, kopen als het bloed door de straat loopt en dat is voor de financiële markten zeker zo, als je in deze crisis zorgt dat je veel goede investeringen doet zit je de volgende economische BOOM er warmpjes bij
Alleen 9 van de 10 mensen moeten nu zo veel inleveren dat ze amper kunnen investeren.

Alleen 9 van de 10 mensen moeten nu zo veel inleveren dat ze amper kunnen investeren.

Dan heb je in de tijden waarin het beter ging, alles uitgegeven :dunno:
Lekker gechargeerd, ha!
NEE Dan had je verdomme geen kinderen moeten nemen met je marginale inkomen....

Die Timmermans was ook weer lekker bezig brrrr

De ECB heeft zojuist verkondigd de rente te verhogen naar.. jawel... 0%

.5% erbij dus.

Hopelijk beginnen mensen nu eens te snappen, dat wanneer er straks een CBDC bestaat en geen keiharde contanten meer. Dat je geld dan dus niet van de bank gehaald kan worden als de rente weer negatief wordt. Ik begrijp niet dat mensen de gevolgen niet inzien van alle mogelijkheden die de banken, de centrale bank, overheden en andere organen zoals de belastingdienst, allemaal krijgen met een dergelijk systeem. Om nog maar niet te spreken van het verkopen van jouw transactie data, aan grote bedrijven. Dit mag namelijk bij wet al, ja zelfs door jouw eigen regering..(!)

De ECB heeft zojuist verkondigd de rente te verhogen naar.. jawel... 0%

.5% erbij dus.

Hopelijk beginnen mensen nu eens te snappen, dat wanneer er straks een CBDC bestaat en geen keiharde contanten meer. Dat je geld dan dus niet van de bank gehaald kan worden als de rente weer negatief wordt. Ik begrijp niet dat mensen de gevolgen niet inzien van alle mogelijkheden die de banken, de centrale bank, overheden en andere organen zoals de belastingdienst, allemaal krijgen met een dergelijk systeem. Om nog maar niet te spreken van het verkopen van jouw transactie data, aan grote bedrijven. Dit mag namelijk bij wet al, ja zelfs door jouw eigen regering..(!)
Er bestaan nu toch al geen keiharde contanten meer?

En het is misschien een dooddoener, maar wat is er tegen te doen? Allemaal weer een geel hesje aantrekken?

Er bestaan nu toch al geen keiharde contanten meer?

En het is misschien een dooddoener, maar wat is er tegen te doen? Allemaal weer een geel hesje aantrekken?

Hoe bedoel je? Je kunt toch prima met cash overal betalen (nagenoeg overal).

Ja die dooddoener, remind me dat ik in de loopgraven niet naast jou gaan staan als de kogels om de oren vliegen :lol:

Hoe bedoel je? Je kunt toch prima met cash overal betalen (nagenoeg overal).

Ja die dooddoener, remind me dat ik in de loopgraven niet naast jou gaan staan als de kogels om de oren vliegen :lol:
Ik bedoel dat die cash nu al geen werkelijke waarde sinds we ergens in de jaren 70 de gouden standaard hebben losgelaten.

Vertel mij hoe we eruit komen en als dat geloofwaardig is hoef je niet eens te lijden om een volger te hebben.

Ik bedoel dat die cash nu al geen werkelijke waarde sinds we ergens in de jaren 70 de gouden standaard hebben losgelaten.

Vertel mij hoe we eruit komen en als dat geloofwaardig is hoef je niet eens te lijden om een volger te hebben.

Ja dat is deels waar. De petrodollar was natuurlijk geniaal bedacht door een destijds stervende president. Maar inmiddels is de waarde ervan natuurlijk nihil, ten opzichte van de daadwerkelijke waarde toen deze geïntroduceerd werd.

Als ik dat wist dan zat ik hier toch niet verdomme!

Ja dat is deels waar. De petrodollar was natuurlijk geniaal bedacht door een destijds stervende president. Maar inmiddels is de waarde ervan natuurlijk nihil, ten opzichte van de daadwerkelijke waarde toen deze geïntroduceerd werd.

Als ik dat wist dan zat ik hier toch niet verdomme!
De petrodollar is toch alleen maar het gegeven dat alle oliehandel en derivaten in dollars plaatsvindt, of behelst het meer?

BTW, negatieve rente op CBDC zou wel eens de oplossing tegen hoge inflatie kunnen zijn ;)

Laatst bewerkt:
  • Like
het niet te veel verhogen van de rente is in mijn ogen alleen maar om de zuidelijke landen te redden van faillissement, hier in Europa wordt er in allerlei bochten gewrongen om de zuidelijke landen maar het hand boven het hoofd te houden, we zitten aan het einde van een lange schulden cyclus stimuleren van de economie is niet meer mogelijk dmv het verlagen van de rente hetzij geld bij drukken, het verhogen van de rente zoals ze in Amerika doen is het laden van de Shotgun om de volgende ronde stimulaties te kunnen doen, de keren dat de rente zo laag was en de centrale banken zou weinig konden stimuleren was in de crisis van 1920, hoge inflatie lijdt tot stagflatie van de economie op den duur daarna zal de wereld in een nieuwe schulden crisis vervalen, na deze crisis begint het hele circus weer van voor af aan.

Dus voor de lange termijn investeren loont altijd

• Like
Onverwachts :lol:
Wat?

Onverwachts :lol:
Wat?

Dat de mate van inflatie na juni nog eens met ruim 15% zou toenemen was onverwacht.

In elk geval diegene die het artikel heeft geschreven. Maar wat zijn realistische verwachtingen voor de verandering van inflatie voor volgende maand?

De situatie waarin we ons bevinden leent zich niet voor dergelijke voorspellingen, dan moet je veiligheidshalve een marge aanhouden van ergens tussen de 5-15%.

Het ging mij er vooral om dat het een verrassing zou zijn, dit getal nu. Je hoeft geen macro-econoom te zijn om nu niet verrast te zijn toch?

De situatie waarin we ons bevinden leent zich niet voor dergelijke voorspellingen, dan moet je veiligheidshalve een marge aanhouden van ergens tussen de 5-15%.

Het ging mij er vooral om dat het een verrassing zou zijn, dit getal nu. Je hoeft geen macro-econoom te zijn om nu niet verrast te zijn toch?
Ik zou niet weten wat er de afgelopen maand, of 2 maanden wezenlijk veranderd is waardoor zo’n toename te verwachten zou zou zijn.

Een procentuele veiligheidsmarge inbouwen in een procentuele verandering van een percentage is ook een optie ja.

• Haha
Terug
Naar boven