Fitness Seller

fitness en kickboksen met spierpijn

arjan20

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
69kg
Vetpercentage
7%
Ik doe nu al een aantal jaar fitness en daar voor deed ik kickboksen.
Nu wil ik kickboksen er weer bij doen 1 keer in de week.
Het probleem is nu dat ik altijd spierpijn heb van fitness en ik ben dan bang als ik dan kickboksen erbij doe dat het allemaal overbelast.
Ik fitness 4 keer in de week. Maandag rug/biceps/buik. Dinsdag schouders. Woensdag benen/buik. Donderdag rust. Vrijdag borst/triceps/buik Weekend rust. OP welke dag kan ik het beste kickboksen doen en hoe moet ik met de spierpijn omgaan?

Full-body misschien een idee?
Persoonlijk heb ik namelijk veel meer spierpijn als ik een splitschema doe.

idd,
En doe dan niet te zwaar. Begin gewoon laag en verhoog elke week. Merk je dat het te zwaar wordt op je kickbox ofzo doe dan gewicht omlaag en reps omhoog.

Fullbody doen en luisteren naar je lichaam zoals hier boven eigenlijk al vermeld is. Als je toch 4day split wil doen zou ik maandag kickboks en di t/m vrijdag je split heb je iig 2 dagen in het weekend rust. Al denk dat het sws beter is om dan voor 3 day split te kiezen omdat je dan een dag extra rust heb.

Skinny bastards schema van JoeFranco for atheletes, erg specifiek en veroorzaakt minder spierpijn dan een traditioneel hypertrofie gericht schema.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt allemaal voor de tips.
Ik ga de fullbody over een paar weken uitproberen.

Ik heb precies het zelfde. Train drie keer in de week split en één keer boksen. Dit is mijn manier.

Maandag Rug Biceps
Dinsdag Borst Triceps
Woensdag Boksen
Vrijdag of Zaterdag(aan de hand van hoe zwaar de training was) schouders Benen

Dit werkt voor mij het beste. Vooral omdat als je woensdags hebt getraind je schouders het zwaar hebben gehad.

miss is BCAA's en/of amino's kopen een goed idee voor de spierpijn te doen verminderen

• Topic Starter Topic Starter
miss is BCAA's en/of amino's kopen een goed idee voor de spierpijn te doen verminderen

Kwa voeding zit ik al op mijn max denk ik.
Ik neem voor mijn training bcaa,s en na training amino,s.
En ja ik merk ook resultaat, meer spier massa en ik word droger.
Allen ben ik bang als ik er nu kickboksen erbij doe dat het allemaal overbelast word. En ik wil nog wel spier-massa blijven aankomen.

Ik denk niet dat iemand hier een beslissing kan maken in jouw plaats dan!
Ik heb er ook over nagedacht en heb het niet gedaan.
Je moet kijken als je het aankan of niet,
maar de kans is er wel dat je je overtraind ..
Je verbrand tenslotte ook veel meer kcal

Ik zou 3x full body doen met goede compound oefeningen. En van 1x week kickboksen gaat je spiermassa niet weg. Gaat je goed helpen om scherper te blijven.

Terug
Naar boven