AndroidHealthClinic

fitness slecht voor groei?

Als je goed traint en niet overbelast en geen verkeerde uitvoeringen NEEEEEEEEEE!

ik denk het wel als je in de pubertijd zit nog, ik zou niet op mijn 14e ofzo beginnen met trainen, op jouw leeftijd hoef je je geen zorgen te maken.

waarom fitness als je binnenkort dood gaat?

• Topic Starter Topic Starter
waarom doe je zo belachelijk met je je gaat dood

Lijkt me niet dat een beetje krachtoefeningen kwaad kan. In ieder geval zal zelfs bodybuilding nog minder schadelijk zijn voor de groei dan het vele zuipen, slecht slapen en blowen waar veel jongeren zich mee bezig houden denk ik. Werden de Spartaanse hoplieten ook niet al vanaf hun kindertijd getraind? Denk niet dat die nu zo'n groeiachterstand hadden ten opzichte van de soldaten uit de Griekse buurtstaten.

ehm lengte genetisch bepaald? voor een groot deel wel, maar al krijg jij niet de benodigde voedingsstoffen in je jeugd, kan het toch al gauw maximaal 15cm schelen in lengte

Goed eten, veel rusten en niet TE zwaar trainen. Zo doe ik het en ben sinds ik begon toch al een dikke 15cm door gegroeid. (1.60 --> 1.75)

Groei

Ik ben 16 en over paar maanden 17 ik ben nu 1.87 en wil eigenlijkwel dat ik nu stop met groeien ( ik groei laatste half jaar al niet meer )
Moet ik dan juist meer gaan trainen?

Terug
Naar boven