XXL Nutrition

fitness trainer A

heb zelf fitnesstrainer a gedaan tussen mn middelbare school en mn huidige studie. Kan je vertellen dat je alleen aan je fitnesstrainer a bijzonder weinig zult hebben.

Kijk eens om je heen, er zijn tig sportgerelateerde mbo en hbo opleidingen die er ook vaak een fitnessdiploma aan overhouden wanneer ze klaar zijn. Die zullen je kapot concurreren als het gaat om t vinden van een baan wanneer je alleen een fitness a hebt.
Aan fitness b en personal trainer zul je ook niet bijzonder veel hebben als je niet ook praktijkervaring hebt, en dat word moeilijk op te doen wanneer je geen baan kunt vinden. :o

ik zou een andere hbo studie zoeken als ik jou was. Succes met je keuze.

+ 1

• Topic Starter Topic Starter
ja een eigen gym is idd een grote droom!
maar je heb veel geld nodig om een eigen gym te openen

kan je dat niet combineren met cursusjes over BB en je eigen hardcore gym openen? :)
Ik denk dat er nou eigenlijk niet zoveel vraag is naar hardcore gyms. Want kijk naar de gemiddelde mens op de sportschool. hoogsten 10% doet zware compounds zoals squats, deadlifts en bankdrukken. de rest zit een beetje op de apparaten en crosstrainers en zitten je raar aan te gapen als je deadlift :p

Je bent gestopt, nu heb je 8 maanden de tijd eer het nieuwe schooljaar begint. Maak van deze gelegenheid gebruik om te gaan werken (als je al aan een job geraakt want het is ten slotte crisis). Na deze 8 maanden zal je inzien dat je ****ed up bent zonder diploma of degelijke technische opleiding (of welgestelde ouders). Wil je na deze 8 maanden nog altijd voor Fitness A gaan, the world is yours, maar je kan na deze 8 maanden ook terug gaan studeren, met wat meer levenswijsheid uit de wereld van de mensen zonder diploma.

PS: Ben je een vlotte prater/charmeur, dan je mss gaan werken in een fitnesscentrum als verkoper i.p.v. trainer. Je krijgt bij sommige ketens leuke bonussen als je veel abonnementen kan aansmeren aan mensen. Het kan dus ook een springplank zijn naar de job van je dromen. Maar ga sowieso eerst even werken om te proeven van het werkleven.

PS2: ik ben ook eerst gestopt met mijn studies. Ik was toen dom, lui, had geen zelfdiscipline en trok me op aan de gedachte dat er nog veel meer andere mensen waren zoals ik. Ik werd wel gedwongen om te gaan werken, maar ben toen zonder enige steun (behalve DBB-steun) terug gaan studeren en dat is wrs 1 van de beste beslissingen die ik heb kunnen nemen in mijn leven.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er nou eigenlijk niet zoveel vraag is naar hardcore gyms. Want kijk naar de gemiddelde mens op de sportschool. hoogsten 10% doet zware compounds zoals squats, deadlifts en bankdrukken. de rest zit een beetje op de apparaten en crosstrainers en zitten je raar aan te gapen als je deadlift :p

Tegen de tijd dat het zover is moet je natuurlijk kijken of je plan reëel is, dan plak je er nog een grote ouwewijven fitness tegenaan

Terug
Naar boven