Fitness Seller

Fitnessgangers wassen outfit pas na derde workout

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.032
media_xll_5842908.jpg

Trek jij altijd met een fris gewassen uitrusting naar de fitness? Dan ben je waarschijnlijk één van de enigen. Uit een Britse enquête blijkt immers dat sporters hun outfit pas enkele rondjes in de wasmachine gunnen nadat ze er maar liefst drie keer hevig in gezweet hebben. In tegenstelling tot wat we zouden vermoeden, spannen vrouwen bovendien de absolute kroon.

Uit de enquête bij 1.456 Britten, gevoerd door sportuitrustingsmerk Sweatband, blijkt dat de grote meerderheid van de sportieve dames pas na vijf volledige workouts hun outfit eens in de wasmachine steken. Meer dan een vierde van de mannen trekt daarentegen naar elke nieuwe trainingsessie met een fris gewassen pakje. Toch gaf ook één derde van de dames aan wel degelijk na elke training een wasje te doen, al bleek achteraf dat ze enkel het bovenstuk een reinigingsbeurt gaven.

De deelnemers waren zich wel degelijk bewust van hun nogal vuile gewoontes. Vandaar dat ze ook meteen enkele uitvluchten klaar hadden. De meeste sportievelingen (24 procent) beweerden bijvoorbeeld dat ze hun sportkledij 'sparen' om dan in één keer een grote was te doen. 22 procent gaf dan weer aan gewoon over niet voldoende kledij te beschikken. Een verrassende 17 procent maakte zich er totaal niet druk om.

Negatieve invloed

Nochtans blijkt uit dezelfde enquête dat fitnessgangers er evenmin van houden om omver geblazen te worden door iemand anders zijn zweterige lichaamsgeur. Toch had meer dan de helft van de ondervraagden al eens de pech gehad om naast een stinkerd te staan. 44 procent zei zelfs dat dit een negatieve invloed had op hun eigen workout. (hln)

hoe zit het bij de diebiebie'ers ? :cool:

Shirt na elke workout in de was. Trainingsbroek doe ik 2 workouts mee.

Homegym, dus een boxershort verwisselen is genoeg per dag.

om nou mijn tanktop en korte broek 5 dagen in de week te wassen vind ik wat overdreven.

shirts altijd, broek na 2-3 trainingen want dan zit die weer onder de magnesium. Trui eens in de 2 weken, ligt eraan hoe hard ik zweette.

Shirt elke dag. Korte broek eens in de week. Boxer eronder vangt de meeste viezigheid op. Train normaal 4x per week.

Ik heb elke training een schone tanktop aan. Met m'n korte broek train ik 3-4 keer.

Broek doe ik heel af en toe twee trainingen mee.. verder alles altijd wassen.

heb 3 broekjes en elke training ander shirt, schone sokken en schone onderbroek. Heb iig ook altijd een handdoek bij me

Elke training schone broek,shirt en handdoek.

shirt altijd broek eens per week

Shirt/Tanktops elke training schone.
Korte broek wat minder vaak.

elke dag wel ander shirt, broek om de 2 trainingen ofzo, soms ook een week niet, ****it.

Ik train naakt. Dat scheelt weer qua verbruikskosten op jaarbasis.

Homegym, dus een boxershort verwisselen is genoeg per dag.

om nou mijn tanktop en korte broek 5 dagen in de week te wassen vind ik wat overdreven.

Daarom heb je ook meerdere tank tops en korte broeken, zodat je kan afwisselen en 1x per week een grote was kan doen :D.

Ik gooi toch wel elke dag mijn kleding in de was, sowieso de shirt. Soms heb ik een broek 2 dagen aan maar ligt er ook aan welke workout ik gehad heb.

Me moeder waste vroegen ook altijd kleding, ze had er volgens mij zelfs een machine voor.

Ik train meestal als het regent, als ik dan naar huis ga worden me kleren vanzelf weer schoon.

Het grote verschil is dat wij trainen, en de helft van de fitnessers gewoon wat sociaal komen wezen in de gym :)

Ik zweet me zelfs met dit weer kapot, vooral na squats en deadlift. Altijd schone kleding.

Ik zweet nooit dus hoef ik ook niet te wassen

Ik train naakt. Dat scheelt weer qua verbruikskosten op jaarbasis.

Wel eens gedaan maar ik vond dat niet echt fijn.

Trainingsbroek doe ik meestal een keer of 2/3x mee. Heb altijd een tanktop aan, ook onder mijn kleren dus die gaat samen met mijn boxer en sokken elke dag de was in.

Het ligt er ook wel aan of het zomer of winter is natuurlijk.

Terug
Naar boven