XXL Nutrition

Flac file's

porterhouse

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
699
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Ik wil nu eens met mijn eigen muziek op me knar gaan trainen en buiten fietsen.
ben die zeikmuziek in de sportscholen helemaal beu.

Ik heb begrepen dat een Flac audio file het beste geluid levert, waar kan ik dat op afspelen en waar kan ik die bestanden downloaden?

Ik heb wel een mp3 speler maar de meeste bestanden zijn van mindere geluidskwaliteit,en ik hou van goede geluidskwaliteit, net als thuis heb ik een dikke audio installatie.

Moet ik hiervoor een i-pod/phone aanschaffen?

Minidisc speelt FLACs af.

FLAC = lossless audio format. De meeste MP3 spelers kunnen dit niet afspelen (zijn MP3 spelers, geen FLAC spelers :) ). Is converteren naar 320kbs MP3 geen optie? Zou je niet zo heel veel van moeten horen imho.

• Topic Starter Topic Starter
Wat was de download site alweer iets van warez toch?

Edit: heb het al gevonden. dus 320kbs MP3 is goed:?

Laatst bewerkt:
Zoeken naar Total audio converter, kan het ook mee.

---------- Post added at 14:22 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
Wel ff checken op virussen uiteraard.

Zoeken naar Total audio converter, kan het ook mee.

---------- Post added at 14:22 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
Wel ff checken op virussen uiteraard.
En dan al je 128 kb/s MP3'tjes converteren naar FLAC? :rolleyes:

Ik converteer niks, ik probeer 320kbs mp3 bestanden te vinden, ik had er nooit bij nagedacht, maar nu ik het bekijk staan mijn eigen cd's op mijn pc ook in mp3 320 kbs.

is dat het hoogste haalbare in mp3?

Ik converteer niks, ik probeer 320kbs mp3 bestanden te vinden, ik had er nooit bij nagedacht, maar nu ik het bekijk staan mijn eigen cd's op mijn pc ook in mp3 320 kbs.

is dat het hoogste haalbare in mp3?

Wel het hoogst nuttige. Hierboven kunnen de meeste mensen het verschil niet horen op goede audio apparatuur dacht ik.

ik vind het uberhaupt al knap datje verschil hoort tussen 192 en 320 kbs ;)

Oftewel, als je je MP3's allemaal op 320 kb/s heb is FLAC overbodig, tenzij je 1 of andere studio op je zoldertje hebt?
Vind ik van wel ja, ik vind FLAC sowieso overbodig. Ik heb wel eens verschil gehoord, bijv. bij klassieke muziek, daar kan het wel eens wat dof gaan klinken als je naar MP3 gaat. Maar verder eigenlijk nooit wat van gemerkt. Ik luister namelijk zelden naar muziek zonder omgevingsgeluid (werk, verkeer, enz) dus hoeft het niet zo extreem zuiver te zijn van mij.

Het verschil is goed te horen, net als tussen verschillende koptelefoons.

Nee.

320 mp3's zijn prima verder, al houdt ik ook wel van FLAC's, voor de illusie van beter geluid.

Het heeft ook te maken met welke kwaliteit cd er gebruikt is.

tegenwoordig is de cd kwaliteit lang niet zo goed al vroeger, er word veel gecomprimeerd.

over de illusie van beter geluid, er zit al verschil in mp3 of md speler.

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

Maar weet iemand waar je muziek in Flac kunt downloaden?

Ja is daarbij ook mogelijk als ik het goed heb, dit is het server adres: news.versatel.net Of je gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebt geen idee???

Terug
Naar boven