AndroidHealthClinic

Formule tijd tussen 2 AAS kuren

Elmo

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
1
Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik train altijd met een bepaald doel voor ogen. Zelfs in periodes van lage intensiteit en motivatie probeer ik een doel te houden anders is het gevaar groot dat je steeds minder gaat trainen.

Nu heb ik gezien dat velen moeite hebben met het bepalen ban de tijd tussen 2 kuren. Dat zelfde had ik ook.
Stel je hebt als doel om in de zomer 2005 er lekker ripped EN bulky uit te zien. Daarom wil je een massakuur en een cuttingkuur gaan doen.

Maar wanneer begin je met de massakuur en de daarop volgende cuttingkuur ???

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de volgende "formule"
heel bruikbaar is om de periode TUSSEN de kuren te plannen:

Tijd tussen 2 kuren =

lengte voorgaande kuur +
lengte nakuur (3 weken) +
tenminste 2 weken.

Op deze manier is er een balans tussen de tijd ON en OFF AAS.

Stel de bulkuur is 8 weken dan kom je op (8 + 3 + 2) = 13 weken, dus 3 maanden tussen de kuren.

Deze formule is mijns inziens bruikbaar voor mensen die vaak kuren of mensen die "toevallig" 2 kuren in een relatief korte tijdsbestek plannen. Ik zit in de laatse categorie.

Wat is jullie mening? Of zijn er betere voorstellen of aanvullingen?

THX

Laatst bewerkt:
Je formule is ongeveer zoals ik het ook doe. Alleen het voorbeeld van in de zomer 2005 er ripped en bulky uitzien, geldt alleen voor gevorderden. Je kan nou eenmaal niet met 1 massakuur voldoende massa pakken en met 1 cuttingskuur ripped worden en daarbij je massa behouden. Dan zullen je gains namelijk minimaal zijn en daarom prefereer ik eerst een paar jaar bouwen met om de drie maanden massakuren van 8 weken + 2/3 weken nakuren en daarna aan een cuttingskuur beginnen.

Terug
Naar boven