Fitness Seller

Foutieve oefening voor de rug?

Strongbow

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
63kg
Laatst deed ik een oefening voor mijn rug en iemand zei dat deze oefening slecht was voor mijn rug.
Vandaar mijn vraag aan jullie of deze oefening ook werkelijk slecht is voor je rug?

De oefening:
In buiklig je armen en benen tegelijkertijd heffen.

Bij voorbaat al dank voor jullie reacties!

Ik DENK dat die wel kan, maar dan moet je zorgen dat je je rug niet overstrekt...dat is ook niet goed.. ik zou dan in een rustig tempo de rugspieren aanspannen, even vasthouden en dan weer loslaten..

• Topic Starter Topic Starter
Dus als je de oefening snel achter elkaar doet is dit niet goed voor je rug?

waarom doe je die oefening? Hoe zit het met de rest van je trainingschema, welke oefeningen doe je allemaal?
Je grenst aan ondergewicht, dus de gouden regel voor jou is: draai zware compounds en laat de isolatie grotendeels achterwege. Richt je op benchpress, rows, deadlifts, squats

volg baksteen zijn raad op en vergeet niet te eten;)

Dus als je de oefening snel achter elkaar doet is dit niet goed voor je rug?

Kan totaal geen kwaad voor je rug, valt gewoon onder de grondoefeningen bij de buikspier- en core-oefeningen.
Wordt ook vaak gedaan in een buikspierkwartiertje.

Je traint er je erector spinae, beetje gluteus en een klein beetje de hamstrings mee.

Tempo in deze oefening maakt ook weinig uit, maar meestal wordt het gedaan als aanspannen en vasthouden een x-aantal seconden en weer los en opnieuw enz.

Idd, gewoon back extensions, op zich niets mis mee.

Nope, heb deze oefening zelfs aangesmeerd gekregen door m'n kinesist als verstevigende oefening na een lumbago. Helemaal niets mis mee.

Ik deed die oefening ook altijd, nu heb ik een hernia.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoor wat verschillende berichten, maar het lijkt erop dat deze oefening verder geen kwaad kan ik als hem correct uitvoer.

Trouwens ik ben een voetballer en wij beginnen de trainingen altijd met krachttraining.
Toen ik deze oefening later voordeed aan iemand anders merkte hij op dat dit heel slecht voor je rug is..
Dus de volgende training zei ik dit tegen mijn trainer en hij zei dat we maar even moesten opzoeken of dit werkelijk zo is. Dus vandaar mijn vraag. En dit forum leek mij het juiste om mijn vraag te stellen (:

Iedereen bedankt voor al jullie reacties!

Het is natuurlijk wel zo dat de opmerkingen die hier gemaakt zijn gegeven worden adh van wat jij omschrijft. Mischien zag de persoon die je vertelde dat wat jij deed niet goed was wel iets in je uitvoering wat wij hier niet weten.

Beste is dus om hem te vragen waarom het niet goed zou zijn en dit te verglijken met de reacties hier.

Terug
Naar boven