MuscleMeat

Frontsquat spotten

corpaul

Superdude
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.022
Lengte
1m95
Massa
150kg
Vetpercentage
24%
Heeft er iemand nog goede tips over hoe je een frontsquat kunt spotten?
Het rack in m'n sportschool heeft vrij grote afstanden tussen de standen op de safety bars, en dat betekent dat ik OF niet diep kan squatten OF dat ik nog een cm of 15 moet overbruggen als ik fail.

Heb vandaag een spotter achter me gehad die het gewicht omhoog hielp tillen toen het niet lukte maar was niet echt ideaal voor hem aangezien hij 150kg zo ongeveer moest upright rowen :roflol:

Karma voor goede tips!

15 cm overbruggen als je fail is toch niet veel.?

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

Of met 2 spotters werken die aan bijde uiteinden van de barbell staan.

---------- Toegevoegd om 21:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

ow en zo moet het niet! (geen front maar oke)
http://www.youtube.com/watch?v=VB2j8bhPgZ4&feature=related

• Topic Starter Topic Starter
15 cm overbruggen als je fail is toch niet veel.?
nee maar vorige keer dat ik dat deed rolde de bar over m'n armen en dat was ook geen succes :D

Of met 2 spotters werken die aan bijde uiteinden van de barbell staan.
dat is met frontsquatten niet prettig want als 1 spotter de bar te vroeg aanraakt ga je meteen volledig uit balans..

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

:roflol: bar ligt wel netjes op de safety bars toch! (maar is geen frontsquat :D)

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

ik ga trouwens volgende keer wel gewoon proberen onder de bar vandaan te springen ofzo.. ik hou jullie op de hoogte :D

Gewoon even oefenen zonder gewicht! Dan weet je wat je te wachten staat als het echt fout gaat.

één iemand achter u die met u meesquat en zijn handen onder (of op) u ellebogen houd.

works like a charm

Gewoon even oefenen zonder gewicht! Dan weet je wat je te wachten staat als het echt fout gaat.

zal eens kijken idd, maar onder een lege bar vandaan springen is natuurlijk wel wat anders dan onder 150kg+ :) maar ga het proberen!

één iemand achter u die met u meesquat en zijn handen onder (of op) u ellebogen houd.

works like a charm
dat zou ik idd wel eens kunnen doen, alleen doe ik altijd clean grip dus lijkt het me beter om onder de triceps vast te houden ipv de elleboog. thx!

Gewoon laten vallen idd, wat vooral makkelijk gaat als je clean grip squat.

Lees ik nu serieus 150kg frontsquats? Zo ja BEESCHT!

p*ssy !!!!!1

ont. wat dacht je gwoon links en rechts een spotter :rolleyes:

mond houden :mad:

hehe ja ik vertrouw de meesten in m'n gym niet zo dus liever 1 spotter.. maar gaat waarsch wel op zoiets neerkomen. eerst maar eens kijken wat de bar weggooien oplevert :)

Bar droppen. Neem desnoods wat kussens mee.

Rear-bearhug, of gewoon dumpen (zal ze leren fatsoenlijke apparatuur, of bumperplates en een platform aan te schaffen)

of... je blijft gewoon ver bij failure vandaan, heb je ook geeen spotter nodig.

Ik zak en laat de bar voor mij vallen, kwestie van niet te veel lawaai te maken. Krijg al genoeg draaien rond mij oren

front squats spot je langs de voorkant

duh

onderarmen in de oksels?

ik zou zeggen; probeer eens een bewuste fail met een gewicht dat je makkelijk aankan en kijk eerst eens hoe dat voelt.

Squaten is sowieso een lastige oefeningen voor te spotten. Jij duwt op je benen etc, dat zijn krachtige spiergroepen. Je spotter zal dan al zeker in een positie moeten staan dat die al redelijk wat kracht kan zetten.

Hoog is de frontsquat niet moeilijk te failen, je dropt hem gewoon. Laag zit je idd wat lastiger voor je knieen, dus ik zou eens een gecontroleerde fail proberen.

Spotters kunnen vaak een fail nog erger maken. Als ze je lichaam spotten kunnen ze je uit balans brengen of in een positie brengen waar je nog minder kracht kan zetten. Zo heb ik al een kerel gehad die me bij de gewone backsquat bij de elebogen nam. Ik zou zeggen leer hem dus gewoon op je eentje failen,

onder de baar

Terug
Naar boven