MuscleMeat

Fruit na de maaltijd mag wél: rotten in darmen is onzin

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
"Als je fruit eet na de maaltijd dan begint het te rotten in de darmen en gaan de vitaminen verloren." Voedingsdeskundigen ergeren zich blauw aan dit soort 'wijsheden', waar nogal wat mensen geloof aan blijken te hechten. Het zijn de zogenaamde combinatiediëten die het eten van fruit na de maaltijd afraden. "Wannéér je fruit eet, maakt echt niet uit", stelt Inge Coene van voedingsinformatiecentrum Nice. "Zorg vooral dát je het eet."

Bron: tijdschrift.

Zo één van die mythen die steeds blijven rondhangen, maar laat het duidelijk zijn dat er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is en het dus onjuist is.

Ja, en kheb ook eens gelezen dat als je 2 verschillende soorten eiwitten eet op hetzelfde tijdstip, dat het ene dan niet verteerd (en dan stink je toch wel uit je bek:p)....maar niet aantrekken===>ETEN!!!;)

je moet het juist na de maaltijd eten:D

water alleen 's nachts.. daar zit zure regen in

Ik heb gehoord dat als je een big mac en een whopper vlak na elkaar eet, dat je dan veel meer kans hebt op een maagzweer. McDonalds en Burger King dat bijt mekaar behoorlijk namelijk. Maar dat zal ook wel een fabeltje zijn.

Enneh... dat spul dat op je tong knispert moet je niet wegspoelen met cola.

Dan ga je dood.

er kan maar 30 gram eiwit worden opgenomen in 3 uur de rest plas je uit :)

Ik heb gehoord dat als je een big mac en een whopper vlak na elkaar eet, dat je dan veel meer kans hebt op een maagzweer. McDonalds en Burger King dat bijt mekaar behoorlijk namelijk. Maar dat zal ook wel een fabeltje zijn.

Lijkt me idd de grootste onzin ja! Commerciële bullshit imo!

haha als je zoiets geloofd, kunnen ze je alles wijs maken volgens mij

"Als je fruit eet na de maaltijd dan begint het te rotten in de darmen en gaan de vitaminen verloren." Voedingsdeskundigen ergeren zich blauw aan dit soort 'wijsheden', waar nogal wat mensen geloof aan blijken te hechten. Het zijn de zogenaamde combinatiediëten die het eten van fruit na de maaltijd afraden. "Wannéér je fruit eet, maakt echt niet uit", stelt Inge Coene van voedingsinformatiecentrum Nice. "Zorg vooral dát je het eet."

Bron: tijdschrift.

Zo één van die mythen die steeds blijven rondhangen, maar laat het duidelijk zijn dat er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is en het dus onjuist is.
Ik dacht eerder dat het fabeltje was eet je fruit voor je maaltijd gewoon voor de zuren die erin zitten daardoor zou je maaltijd sneller verteerd worden.
Aja of is dat geen fabeltje...:D

haha
maar het zou idd best voor of na een maaltijd gegeten worden, voor de vet oplosbare vitaminen:D tegenovergestelde van dit fabeltje

Terug
Naar boven