MuscleMeat

Frustratie, relatie- en sociale problemen als motivator

husc

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
74kg
Vetpercentage
11%
Ik ben al jaren af en aan in de sportschool bezig. Periodes gehad waarin ik serieuzer trainde en resultaten begon te halen, maar de afgelopen 5 jaar vooral hard gewerkt voor mijn huisje boompje en draak van een ex.

Enfin, ik zit nu zonder huis en tussen twee banen in bij mijn ouders op zolder. De drama van het uit elkaar gaan heeft me 8 kilo gekost. Details hoef ik niet al te ver op in te gaan, ik ben genaaid, zij is vreemd gegaan, ik was te lief, etc. Ondertussen ben ik nu zo'n anderhalve maand aan het verwerken (proberen). Ik word pislink en gevaarlijk agressief bij tijden en ook soms zelf destructief of loop met slechte gedachtes. Eerste advies wat ik kreeg was afleiding en m'n agressie gebruiken. Sportschool dus.

Ik ben met wat begeleiders gaan praten in de sportschool en gelukkig herkende één van hun mijn situatie (out of the blue op straat worden geflikkerd). Nu was hun suggestie niet een aantal keer per week te gaan 'sporten', maar hard en volle bak te gaan bodybuilden, van mezelf een beest maken ;) . Ik begin dinsdag en krijg komende week voor iedere spiergroep uitleg en een keihard schema. Ook voeding, cardio op rustdagen en kickboxtraining komen erbij.

Het voelt allemaal goed en ik weet dat het gaat helpen.

Maar hoe gezond is mijn motivatie? Gaat me dit lukken, haat en agressie naar mijn ex gebruiken? Is dit genoeg om het te verwerken, of hoort confronteren en afsluiten van mijn ex en haar nieuwe vriend er ook bij?

Graag hoor ik jullie meningen, ervaringen, waarschuwingen!

Thanks!

Zij gaat vreemd en jij wordt op straat geflikkerd?

Hmkay

• Topic Starter Topic Starter
Tja, geen goed plan b. Dom en naief geweest, waardoor het (huur)huis uiteindelijk weer op haar naam kwam. Wijze les geleerd, maar ik zit/zat in de shit.

Erg kut wat er is gebeurd maar het kan alleen maar beter gaan nu. Verder wens ik je veel succes!
Ik denk niet dat die agressie je direct een goede bodybuilder zal maken. Het zal je in begin wat helpen en in moeilijke momenten mss maar er komen nog heel veel andere dingen bij kijken.

Gewoon vergeten die domme kut. Waarom moet jij ermee zitten? f**k it!
Hoe meer jij ermee gaat zitten, hoe slechter het is voor jou (mentaal).
Ga gewoon lekker trainen, met met andere meisjes, zij krijgt wel wat ze verdiend heeft.

Probeer je agressie bij kickbox wel los te koppelen, gaat een hoop irritatie voorkomen.
Als jij harder gaat slaan omdat je agressief bent om welke reden dan ook gaan mensen je niet mogen, harder terug slaan en uiteindelijk leert niemand er wat van en krijg je enkel hardere stompen op je hoofd..

En ja een spiergroepen uitleg in de sportschool is een beetje zonde van je tijd, de lui die daar werken hebben vaak geen diploma en verkopen broscience, beter wat literatuur lezen en hier de stickeys rondkijken en topic van GetXXL/Galen

ik lift eigen lijk beter als ik me niet kut voel. Meer energie en focus.

maar gewichtheffen is wel een lekkere uitlastklep voor frustratie. En het geeft mij iets om mee bezig te zijn tijdens de dag

Ik beperk met het kickbox gedeelte tot alleen het meetrainen! Bedankt voor de tips, dit forum is al een tijdje een goede bron van info. GetXXL/Galen topic ga ik lezen. (Links?)

Het lastigste is dat na zo lang samen te hebben gewoond het in je systeem zit, ik heb nog lang nodig voor ik me echt goed voel, en je krijgt van die 'zwart-voor-de-ogen' momenten. Daar iets nuttigs mee doen heb ik nog niet uitgevogeld.

Keer achter de vrouwen aan zal ook wel wonderen doen! :D

Waar train je? Stad? Welke gym?

Ik train bij Fitland, Brabant! Heb nog geen vaste woonplaats, dus kan gelukkig bij verschillende locaties terecht. Ben nog nooit geremd door de fasciliteiten, alles is aanwezig, zwaar genoeg, genoeg plek, volwassen serieuze sfeer.

Of het je gaat helpen tijdens je trainingen hangt af van jezelf. Als jij lekker traint op woede en frustratie, en dus ook nog lang boos en gefrustreerd op je ex blijft, zal het je vast wel lukken om lekkere trainingen neer te zetten. Dat wil nog niet zeggen dat je zal slagen als bodybuilder, want met jouw stats (33j 1m80 69kg) zal dat, met alle respect, gewoon erg moeilijk worden.
Uiteindelijk mag ik toch hopen dat je de negatieve gedachten een beetje kan verzetten en kan relativeren.

Liften zal zeker helpen om de frustratie eruit te gooien, je moet natuurlijk wel nog zelf het verhaal afsluiten zeg maar.
Liften maakt de frustratie tijdelijk minder, maar het doel is natuurlijk niet meer gefrustreerd te zijn :p

Ik wens je veel succes, als je je best doet kan je veel bereiken!

Hey man,

Ik heb ongeveer dezelfde situatie als jou op dit moment, minder erg, dat wel. Ik was maar 2 jaar samen met mijn vriendin en we woonden nog niet samen ofso. Ik was/ben er echter wel heel erg kapot van en probeer de energie van mijn frustratie te channelen naar de gym, ik moet zeggen, voor mij werkt dit super goed! Ik vind het nu makkelijker om mezelf te pushen tijdens setjes en voel hierdoor na mijn sessie een veel grotere pump als ervoor. Ik moet zeggen dat de breuk met mijn vriendin mijn training in de fitness positief beinvloedt heeft!

Ik wens je verder veel succes man, gewoon knallen!

Breakups create bodybuilders ;)

Welke Fitland train je? Ik train zelf ook bij Fitland.

Deurne.

Maar hoe gezond is mijn motivatie? Gaat me dit lukken, haat en agressie naar mijn ex gebruiken? Is dit genoeg om het te verwerken, of hoort confronteren en afsluiten van mijn ex en haar nieuwe vriend er ook bij?

Graag hoor ik jullie meningen, ervaringen, waarschuwingen!

Opgekropte woede kun je prima gebruiken om lekker stevig te trainen, Net dat extra gewicht pakken, net die extra herhaling eruit persen, Net die km verder hardlopen, enz. enz.
Maar pas op!! Denk ook goed aan de juiste techniek. Kijk uit voor blessures. Met een blessure thuis zitten in jou situatie maakt het extra vervelend allemaal.

Pas met contactsporten ook op dat je je agressie niet op je tegenstander of trainingsparter projecteerd. Blijf elkaar respecteren en speel sportief!
Een maatje heeft een dubbele scheenbeenbreuk over gehouden aan een gozer die in scheiding lag, althans dat was zijn excuus....

Probeer goed te praten over je gevoelens bij je ouders of goede vrienden. Alles opkroppen en eruit gooien bij het sporten is niet de enige manier. Je moet het verwerken en een plekje geven. Probeer te focussen op de goede dingen in je leven.

Pas ook op dat je nooit je woede uit naar haar of haar nieuwe vriend, in de vorm van bedreigingen of erger dat je ze vastpakt. Daarmee ga je helemaal niets bereiken, zeker niet als ze je daarmee nog verder stuk proberen te maken door aangifte te doen. De politie heeft nooit ergens tijd voor, maar dan ineens wel zul je zien.

Goed advies allemaal, bedankt!

Ik ga naast trainen ook rust zoeken, balans tussen die twee dingen is belangrijk en heb ik nooit gehad. Ook is mijn 'trek' weer terug, want zonder gezonde voeding kom je nergens. Ik heb de donkere en zwaarste periode gehad en heb daar nu al van geleerd, slaap en eet.

Nogmaals bedankt, ik blijf op dit forum lezen en leren. Progressie en ervaringen die ik komende tijd opdoe zal ik delen.

1 tip... stel een nieuw soort standje voor en alles is opgelost.

Ben om exact dezelde reden terug begonnen met krachttraining. Nu na een paar maand is de gym een plaats waar ik toch wel rust vind (in mijn hoofd, niet in mijn lijf :)). Hopelijk kan het voor jou hetzelfde doen.

Terug
Naar boven