Jordyvl
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 181
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik las net een artikel over Full Body training;
Helemaal onderaan in het dikgedrukte gedeelte staat mijn vraag.
FULL BODY WORKOUT;
HET GAAT OM DE KWALITEIT TRAINING, NIET OM DE KWANTITEIT!
Er word vaak gedacht dat een full body training alleen voor bodybuilders is maar dit is niet waar.
Het is een goede en zeer effectieve trainingsmethode voor elke sporter mits het trainingsschema
persoonlijk voor je opgesteld is; dit is zeer belangrijk. Een full body trainingsschema werkt bijv ook
zeer goed om veel overtollige calorieën/vetcellen te verbranden;
Doelstellingen van een full body training kunnen zijn:
▪ Vetverbranding
▪ Spiermassa vergroten
▪ Spierconditie
Uit vele onderzoeken naar het effect van verschillende vormen van krachttraining blijkt
dat de frequentie van de belasting een veel belangrijkere factor is dan het volume,
maar wat houd dit precies in? Drie keer per week een setje per spiergroep werkt beter
dan op een dag drie setjes voor een spiergroep! Eigenlijk is dit heel logisch; training is
niets anders dan een vorm van stress waaraan je lichaam zich aanpast door sterker en
groter te worden. Die aanpassing is vergelijkbaar met bruin worden door in de zon te
gaan liggen. Het lichaam past zich aan door de huid bruin te kleuren, hierdoor kun je
beter tegen de zon. Als ik je zou vragen wat beter is voor iemand die bruin wil worden,
een keer per week anderhalf uur in de zon liggen of drie keer per week een half uur,
dan zou je zonder aarzeling voor de tweede optie kiezen. Met krachttraining is het
precies hetzelfde, frequentie is belangrijker dan volume!
Wat is jullie mening hier over, als je massa wilt gainen,
Kiezen voor een splitschema 1 of 2 x per week, en dan 3 á 4 oefeningen per dag
of
Kiezen voor Fullbody trainen om de dag, 1 á 2 setjes per spiergroep.
Helemaal onderaan in het dikgedrukte gedeelte staat mijn vraag.
FULL BODY WORKOUT;
HET GAAT OM DE KWALITEIT TRAINING, NIET OM DE KWANTITEIT!
Er word vaak gedacht dat een full body training alleen voor bodybuilders is maar dit is niet waar.
Het is een goede en zeer effectieve trainingsmethode voor elke sporter mits het trainingsschema
persoonlijk voor je opgesteld is; dit is zeer belangrijk. Een full body trainingsschema werkt bijv ook
zeer goed om veel overtollige calorieën/vetcellen te verbranden;
Doelstellingen van een full body training kunnen zijn:
▪ Vetverbranding
▪ Spiermassa vergroten
▪ Spierconditie
Uit vele onderzoeken naar het effect van verschillende vormen van krachttraining blijkt
dat de frequentie van de belasting een veel belangrijkere factor is dan het volume,
maar wat houd dit precies in? Drie keer per week een setje per spiergroep werkt beter
dan op een dag drie setjes voor een spiergroep! Eigenlijk is dit heel logisch; training is
niets anders dan een vorm van stress waaraan je lichaam zich aanpast door sterker en
groter te worden. Die aanpassing is vergelijkbaar met bruin worden door in de zon te
gaan liggen. Het lichaam past zich aan door de huid bruin te kleuren, hierdoor kun je
beter tegen de zon. Als ik je zou vragen wat beter is voor iemand die bruin wil worden,
een keer per week anderhalf uur in de zon liggen of drie keer per week een half uur,
dan zou je zonder aarzeling voor de tweede optie kiezen. Met krachttraining is het
precies hetzelfde, frequentie is belangrijker dan volume!
Wat is jullie mening hier over, als je massa wilt gainen,
Kiezen voor een splitschema 1 of 2 x per week, en dan 3 á 4 oefeningen per dag
of
Kiezen voor Fullbody trainen om de dag, 1 á 2 setjes per spiergroep.