MuscleMeat

Full Body Workout

mortaza

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
82kg
Ik ben 23 jaar en weeg momenteel 82 kilo en ben 180cm.
Mijn vetpercentage ligt tussen de 17%. Ik wil dit verlagen naar 13%. Ik moet dus ongeveer 3.5 kg vetmassa kwijtraken.
Daarnaast wil ik zelf sterker worden.

Ik train de grote en kleine spieren: Borst, Schouders, Rug, Biceps, Triceps, Buik, Benen en Kuiten.

De dagen tussendoor wil ik cardio training gaan doen. Tussen 3 a 5 km hardlopen. Dus dinsdag, donderdag en zaterdag.

Maandag:

Bench presses
Dumbbell presses
Bent-over barbell rows
Standing barbell curls
Parallel-bar dips
Hanging leg raises
Barbell squats
Standing calf raises

Woensdag:

Less presses
Seated calf raises
Seated cable rows
Decline-bench crunches
Upright rows
Incline barbell presses
Preacher curls
Pushdowns

Vrijdag:

Pull-ups
Dumbbell presses
Hack squats
Lying dumbbell Extensions
Alternate dumbbell curls
Donkey calf raises
Behind Neck presses
Rope crunches

Wat vinden jullie hiervan??

Als ik het goed begrijp begin je net?

Als ik jou was zou ik een fullbody schema als Starting Strength gaan doen in dat geval. Heb zelf alleen geen ervaring met SS in combinatie met afvallen. Als schema om mee te beginnen is het zeer goed.

Hardlopen kan er prima naast.

Goed inlezen over cutten. (sticky)

• Topic Starter Topic Starter
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken / Press (Wisselend)
Chinups

Woensdag
3×5 Squat
1×5 Deadlift

Vrijdag
3×5 Squat
Optrekken

Dit zou een Starting Strenght workout zijn?

3×5 Squat
Chinups

Woensdag
3×5 Squat
1×5 Deadlift

Vrijdag
3×5 Squat
Optrekken

Dit zou een Starting Strenght workout zijn?

Ja. Dat is SS.

Ok bedankt. En wat zijn de voornaamste redenen dat ik beter hiermee kan beginnen dan full body workout.
Omdat ik al maanden wel bezig ben met dumbbells voor biceps en triceps en ik heb hiervoor wel met gewichten gewerkt.
Daarnaast volg ik een sportopleiding dus het is niet vreemd voor mij.

Ok bedankt. En wat zijn de voornaamste redenen dat ik beter hiermee kan beginnen dan full body workout.
Omdat ik al maanden wel bezig ben met dumbbells voor biceps en triceps en ik heb hiervoor wel met gewichten gewerkt.
Daarnaast volg ik een sportopleiding dus het is niet vreemd voor mij.
Dit ís een full body schema. De voornaamste reden hiermee is dat het compounds zijn waardoor het grofweg massa pakken is. Een splitschema is meer gericht op bepaalde spiergroepen (isolatie) en dat is meer om het "af te werken". Omdat je nu net begint is het in het begin eerst een stuk breder worden. Daarna pas gaan perfectioneren.

Zie jezelf als een stuk klei, een kunstwerk. Daar begin je ook niet heel dun en steeds hele kleine laagjes. Daar plak je zoveel op totdat je op de gewenste dikte zit. Daarna ga je perfectioneren.

Prima ik heb een duidelijke SS schema gekregen waar ik veel mee kan.

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag 5 km gelopen in 33 min op de lopende band. Snelheid was geloof ik op 9. En ongeveer 350 cal verbrand.
Is dit denk jullie voldoende? Ik had niet veel moeite met ademhalen maar ik had na 20 minuten wel een heel lichte steek in mijn zij.

Terug
Naar boven