Fitness Seller

Fullbody goed voor ondersteuning Voetbal?

Stefan09

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m54
Massa
55kg
Hallo mensen,

Heb een schema gemaakt om wat sterker te worden, maar ook om beter te worden in het voetballen. harder schieten, duels overwinnen, sprongkracht, algemene spierkracht noem het maar op. Ben 13 jaar, en ben best wel licht. Daarom ga ik ook heel veel eten binnenkort. Nu heb ik een schema gemaakt, nou ja. Eigenlijk veranderd. Ik nam het fullbody schema van de topic van SHutterspeed.

Ik doe dit 3 keer per week, en na 7 weken ga zoals altijd de reps veranderen nar 12, 10 en 8. Na ddrie maanden een weekje rust en ik ga beginnen met een 3 daags split.

Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull ups 4*2
Shoulder Press 3*15
Dumbbell curl 2*15
Dumbbell T. Extension 2*15
Standing Calf Raise 2*15(dit doe ik 1 x in de week maandag, en dan vrijdag de tibialis anterior trainen met reverse calf raise.)

Ik heb alleen dumbbells tot mijn beschikking, daarom doe ik alles met dumbbells (tot 15 kilo verstelbaar).

Een paar vragen:
[/FONT]
  • Ik moet dus elke week een beetje gewicht verhogen?
  • Ik heb gehoord dat ik kuiten beter niet kan trainen vanwege het voetballen, ze zijn door het voetballen al ontwikkeld? Dus al ikze train Dat ze dan korter worden?
  • Ik weet at 15kilo eigenlijk te weinig is, dus daarom doe ik het ook met een zwaar gevulde rugzak. Maar om het zwaarder te maken, is de one-leg versie beter? Dus een voetje op bed en dan squattten?

Mvg,
Stefan:)

[/FONT]

Heb het al eerder gezegd bij een van je topics, ik vind 13jaar veel te jong om zoiets te moeten doen.
Vind het goed dat je dat wil doen om beter te voetballen, maar om echt zo een schema te hebben.
Denk dat het trouwens niet gezond is.
Moest ik jou zijn zou ik enkel bodyweight oefeningen doen.
Pull/chin ups, sit ups, push ups, squats...
Daarvan zal je wel al veel verbeteren.
Als je ouder bent kun je zo een schema volgen.

Ik vind dat 13 in principe wel kan, ik begon ook rond die leeftijd. Zoals hij zegt heeft hij maar 15 kg tot zijn beschikking dus zware trainingen zullen het niet worden.

Wat je in het begin nog wel is wil doen is te enthousiast aan de slag gaan, 7x in de week zo niet 2x op een dag al die oefeningen doen. Je moet er goed voor zorgen dat je veel rust neemt en goed naar je lichaam luistert.

Maar als jij voor voetbal traint, sprongkracht, harder schieten etc dan kun je beter andere oefeningen doen lijkt mij.

Bijvoorbeeld met een gevulde rugzak springen voor je benen en explosieve kracht bijvoorbeeld heuveltjes op sprinten, bovenaan naar beneden lopen/ dribbelen en weer naar boven sprinten.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Maar wat ik wil is gewoon wat sterker worden, algemene spierkracht. Veel massa zal ik deze leeftijd niet maken dus...

Dat inderdaad maar je gaf aan dat je die spierkracht wilde om je voetballen te verbeteren. Door dat schema ga je niet beter voetballen, dan moet je gerichtere oefeningen doen zoals de voorbeelden die ik je gaf.

In een ander topic heeft hij eens vermeld dat hij ook breder wil worden voor in de duels, dacht ik mij te herinneren.
Ik blijf erbij, hij is beter met body weight oefeningen.
Die zouden normaal al zwaar genoeg moeten zijn.
Ik denk dat het beter is dat hij nog een paar jaar wacht voordat hij met gewichten begint te trainen.
En als hij dan toch met gewichten begint te trainen, dan raad ik aan om naar een gym te gaan, hij zal wel raad nodig hebben van mensen die er iets van kennen.
Ik betwijfel dat hij weet hoe hij goed moet squaten enzo.

Ik begrijp je punt, alleen het probleem is dat ik voor mijn leeftijd heel erg dun ben. Werd altijd gepest omdat ik slapjes was, en omdat ik slap was had ik geen zelfvertrouwen om voor me zelf op te komen. En nu is het de beurt aan voetbal, al min voetbalgenoten die kunnen hard schieten en halen tenminste het doel zonder dat hij stuitert en zijn kracht verliest. Laatst was ik nog in een duel met een jongen, die liet mij bond en blauw achter. Die jongen had een stale lichaam, en ik weet dat je erbij heel veel moet eten. En dat ga ik ook doen, maar wat ik wil is gewoon kracht, spieren. Daarna ga ik voetbalgerichte training doen; explosief, coretraining, speedtraining,sprongkracht trainen etc.

In een ander topic heeft hij eens vermeld dat hij ook breder wil worden voor in de duels, dacht ik mij te herinneren.
Ik blijf erbij, hij is beter met body weight oefeningen.
Die zouden normaal al zwaar genoeg moeten zijn.
Ik denk dat het beter is dat hij nog een paar jaar wacht voordat hij met gewichten begint te trainen.
En als hij dan toch met gewichten begint te trainen, dan raad ik aan om naar een gym te gaan, hij zal wel raad nodig hebben van mensen die er iets van kennen.
Ik betwijfel dat hij weet hoe hij goed moet squaten enzo.

Ik vind het knap als je een gym kan vinden waar je op je 13e mag trainen, ja 1x in de week met de jeugd maar dat is ook niks.

Bump, het schema is om gewoon wat massa en kracht te kunnen winnen. Niet om beter te kunnen voetballen :D

Snap wat je wilt. Ben ook ooit de latere groeier geweest en dus altijd wat kleiner dan de rest;)
En oja heb ook nog is op hoog niveau gevoetbald. Imo moet je gwn oefeningn gaan doen met bodyweight. Toen ik eenmaal wat meer kracht kreeg merkte ik er wel wat van.
Wat je ook kunt doen is gewoon zorgen dat je beter bent met de bal en zorgen dat je veel feller bent en desnoods je tegenstander het veld uit schoppen.

Iemand anders nog?

Zoals ook al gezegd snap ik ook dat je sterker wil worden, dus zou ik ook aangeven bodyweight oefeningen toe te passen. Voor het voetbal is het als je het slim speelt wel een mouw aan te passen, ben zelf ook nooit een beet geweest maar heb wel redelijk hoog gevoetbalt, en wat bleek nou altijd, dat de kleinste jochies de betere spelers waren, gewoon door slimmer te gaan voetballen. Denk aan behendigheid, inzicht ed, hier heb je later veel meer aan dan dat je 10kg erbij trained. Ik heb vroeger wel eens een oefenpotje tegen Ajax gespeelt, die gastjes waren allemaal een kop kleiner, maar we verloren wel met 10-0 :)

Terug
Naar boven