XXL Nutrition

Fullbody, goed?

jaco94

Cool Novice
Waardering
2
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post, ik heb alles al redelijk doorgelezen denk ik zo en ben voor mijn gevoel aardig op weg maar misschien zien jullie
nog dingen die ik aan kan passen aan voedingsschema en trainingsschema?
doel: massa
Stats:
lengte: 1.75 m
gewicht: 64 kg
v%: ong 16
kcal onderhoud berekend: ong 2150 kcal
Voeding:
08:00
3 volk. boterhammen
150 ml halfvolle melk
1 banaan

10:00 2 boterhammen volk.

12:00 2 boterhammen volk.

14:00 2 boterhammen volk.

17:00 blikje tonijn (verschilt per keer olie of water)
150 ml halfvolle melk

19:00 avondeten, meestal iets van groente + aardappelen + vlees, als ongezond gekookt is is eet ik meestal brood
300 ml melk

22:00 300gr kwark

zonder avondeten:

2250 kcal
percentages E/K/V:
34%/46%/20%

dus zonder avondeten zit ik 100 kcal boven onderhoud, laten we er van uit gaan dat een maaltijd ong 400/500 kcal al is,
dus ik zit per dag ca. 550 boven onderhoud,
dit leek mij wel redelijk?
Vrijdag of zaterdag wel eens iets met vrienden drinken 4/5 bier ofzoiets, weet dat beter is van niet, mja is ook niet elk weekend.
Over supplementen, denk dat dit (nog) niet nodig is?

Trainingsschema: Sinds vorig jaar juli fitness ik, toen ik begon woog ik 74kg (vrij hoog v%), toen dus 10kg afgevallen met beetje aanklooien en oefeningen leren.
Nu wil ik het beter gaan doen, ik kan 2 (af en toe 3x) per week dit full-body schema doen, omdat ik ook nog voetbal (1x per week trainen en af en toe wedstrijd), hopelijk lezen jullie gewoon door na dit?
:P

Mijn schema: (alles 3x8)
Borst:Lying Chest Press (+1x opwarmen)
Incline chest press
Triceps: Incline extensions EZ bar
reverse grip triceps pull down
Rug:Low row (+1 x opwarmen)
Lat pulldown
Biceps: Hammer curl
Biceps curl EZ bar
Schouders: Shoulder press
Upright rowing pulley
Benen: Leg press
Buik: Ab crunch

Hopelijk ben ik zelf niets vergeten hierin te zetten en kunnen jullie mij verder helpen:)

Mmm, 12 oefeningen zijn wel erg veel in mijn ogen.

Ik zou beginnen met de 5 grote compounds (van groot naar klein) en dan voor kuiten, triceps en biceps ieder 1 oefening. Als je dat schema 3x per week doet dan hoef je ook zeker geen buikspieroefeningen te doen. De worden al voldoende geprikkeld door de squat en deadlift.

Edit: Zal ff een voorbeeldje maken.

- Squat
- Deadlift
- Benchpress
- Barbell Row
- Overhead Press
- (Willekeurige kuitoefening)
- (Willekeurige tricepsoefening)
- (Willekeurige bicepsoefeing)

Mocht het te zwaar zijn om zowel te deadliften als te squatten op dezelfde dag zou ik het een schema maken in de gedachte van 'workout a' en 'workout b'. En dat dan afwisselen per training.

Workout A
Squat
Bench Press
Pull-Ups
Overhead Press
Dips
Dumbbell Curls

Workout B
Deadlift
Incline Benchpress
Barbell Rows
Shrugs
Calf Raise
Barbell Curls

Laatst bewerkt:
mmm, 12 oefeningen zijn wel erg veel in mijn ogen.

Ik zou beginnen met de 5 grote compounds (van groot naar klein) en dan voor kuiten, triceps en biceps ieder 1 oefening. Als je dat schema 3x per week doet dan hoef je ook zeker geen buikspieroefeningen te doen. De worden al voldoende geprikkeld door de squat en deadlift.

- squat
- deadlift
- benchpress
- barbell row
- overhead press
- (willekeurige kuitoefening)
- (willekeurige tricepsoefening)
- (willekeurige bicepsoefeing)

mocht het te zwaar zijn om zowel te deadliften als te squatten op dezelfde dag zou ik het een schema maken in de gedachte van 'workout a' en 'workout b'. En dat dan afwisselen per training.

Workout a
squat
bench press
pull-ups
overhead press
dips
dumbbell curls

workout b
deadlift
incline benchpress
barbell rows
shrugs
calf raise
barbell curls

+1

• Topic Starter Topic Starter
Dit klinkt wel goed, maar als ik dan 1x per week maar (bijvoorbeeld) triceps doet train je ze dan niet wat te weinig of zit ik hier verkeerd?
Squaten heb ik wel al eens gedaan, maar nog nooit deadlift dus zal dat eens vragen daar.
Pull-ups heb ik het vaak wel erg zwaar mee, helemaal als ik zeer breed pak.
En mijn voeding?

Full body kan prima werken! En als je echt full body wil doen lees dan eens het boek High Intensity Training van ellington darden :)

Als je die goed volhoud moet je kotsen aan het einde en is GRUWELIJK goed! (Vind ikzelf dan :P)
Kijk wat er voor jou werkt :) De posts hierboven zijn top :D

• Topic Starter Topic Starter
Dus het zou ook een idee zou om mijn eigen schema een beetje mixen met wat fuzzy wuzzy zei?

Jazeker! Tuurlijk! Je moet het lichaam altijd laten schrikken :) en afwisseling is daarbij toch wel de sleutel :)
Juist goed als je dat doet :)

Dit klinkt wel goed, maar als ik dan 1x per week maar (bijvoorbeeld) triceps doet train je ze dan niet wat te weinig of zit ik hier verkeerd?
Squaten heb ik wel al eens gedaan, maar nog nooit deadlift dus zal dat eens vragen daar.
Pull-ups heb ik het vaak wel erg zwaar mee, helemaal als ik zeer breed pak.
En mijn voeding?

Triceps train je ook met bankdrukken en overhead press. Je zou dus een oefening tussen workout a en b kunnen switchen als je bang bent dat je triceps niet groeien. Maar wees gerust, als je steeds zwaarder gaat op dit schema, dan groeien je triceps zeker wel!

Mmm, 12 oefeningen zijn wel erg veel in mijn ogen.

- Squat
- Deadlift
- Benchpress
- Barbell Row
- Overhead Press
- (Willekeurige kuitoefening)
- (Willekeurige tricepsoefening)
- (Willekeurige bicepsoefeing)

Mocht het te zwaar zijn om zowel te deadliften als te squatten op dezelfde dag zou ik het een schema maken in de gedachte van 'workout a' en 'workout b'. En dat dan afwisselen per training.

Workout A
Squat
Bench Press
Pull-Ups
Overhead Press
Dips
Dumbbell Curls

Workout B
Deadlift
Incline Benchpress
Barbell Rows
Shrugs
Calf Raise
Barbell Curls

Aan wat voor sets en reps moet ik dan denken als ik dit schema wil gaan volgen?

Ik zou 3 werksets per oefening doen. Triceps en biceps eventueel 2 zware werksets. Meer dan 3 sets dan duurt je workout gewoon te lang en op de lange termijn hou je dat niet vol. Tevens een goede warming up voordat je begint met de gewichten.

BicepM, heb jij mss een link waar ik dat boek kan downloaden?
thanks !

>voetbal

Waarom dan geen Westside For Skinny Bastards programma volgen? Dat is prima gebalanceerd opgezet voor sport.

Ah oke, toch bedankt

Terug
Naar boven