Fitness Seller

fullbody schema goed?

Wodkabouter

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
  • Hoelang je traint
    Ik train nu zo'n 6 jaar, maar sinds kort serieuzer en let ook op mijn voeding (eetschema is in de maak) en heb als aanvulling de CCG en Whey van XXL. Ben 1m 90 en weeg zo rond de 86 kilo. Ik blijf hier een beetje op hangen en zou graag meer massa willen.
  • Wat je doel is
    massa
  • Beschikbare apparatuur
    meeste apparatuur en losse gewichten wel. geen squatrek wel smith machine als alternatief.
  • Beschikbare tijd
    3 a 4 avonden per week. Ik neig naar 3 (ma-wo-vrij)
Ik heb het forum al flink afgestruind naar schema's en de commentaren daarop en zou graag tips willen of er dingen veranderd of omgegooid moeten worden aan mijn schema. Met name het (voor mij) ideale aantal sets en reps. Ik heb gelezen over 5x5, 3x10 enzovoorts...

Mijn schema had ik zo bedacht:
WO A

BB bench press
pull ups
smith machine squat
BB shoulder press
BB curl
triceps pushdown (vbar of touw)
standing calf raises
leg raise of ander buikspieroefening

WO B

DB decline bench press
BB deadlift
leg press
DB shoulder press
alnternate hammer curl
seated triceps press
calf press on leg press machine
leg raise of ander buikspieroefening

wellicht overbodig, maar een week ziet er dan zo uit
wk1 ABA
wk2 BAB

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken/commentaren.

Vind t dr op zich prima uitzien. Al is het misschien een idee om die squat in de smith te vervangen voor dumbbell lunges. Wat is het idee achter die decline bench? Zou eerder voor incline gaan of de ene keer gewoon flat bench en de andere keer flat of incline dumbbell bench. En misschien voor workout A dumbbell rows en/of hyperextensions erbij doen. Je rug is een grote spiergroep, alleen pullups zijn wat karig.

Vind het er ook wel goed uit zien.

Wel paar opmerkingen:

1.Decline bench zou ik vervangen voor incline dumbbell press

2. Je zou in workout B shoulder press en seated triceps press eruit kunnen laten en dan dips invoegen. Dips activeren voorkant schouders en triceps en het is een compound. Vind het persoonlijk een erg goede oefening. Je schouders krijgen sowieso al een hoop load te verduren over de hele week genomen door bench presses en bb shoulder press.

3. Persoonlijk zou ik ook niet 3x per week mn kuiten trainen, 1/2 keer is genoeg.

Ik doe op dit moment ook full body schema en groei goed. Dit schema volg ik:
Schema A:
Squat
Dumbbell shoulder press
Pull-ups wijde grip met handpalmen van mijn gezicht af
Barbell bench press
Bent over Row
Barbell Curl
Weighted bench dips

Schema B:
Deadlift
Incline dumbbell press
Chin-Up smalle grip met handpalmen naar mn gezicht gericht
(chest) Dippen in dip station
Leg press
Dumbbell biceps curl
Standing calf raises
Eventueel nog een buikoefening met contra gewicht

• Topic Starter Topic Starter
Vind t dr op zich prima uitzien. Al is het misschien een idee om die squat in de smith te vervangen voor dumbbell lunges. Wat is het idee achter die decline bench? Zou eerder voor incline gaan of de ene keer gewoon flat bench en de andere keer flat of incline dumbbell bench. En misschien voor workout A dumbbell rows en/of hyperextensions erbij doen. Je rug is een grote spiergroep, alleen pullups zijn wat karig.

Bedankt voor de reactie...waarom zou je de smith squat vervangen?
Die decline bench moet inderdaad uiteraard de incline zijn...:)
Ik zal bij A nog de rows BB of DB toevoegen, kunnen ook single arm rows zijn neem ik aan?
THX!

Vind het er ook wel goed uit zien.

Wel paar opmerkingen:

1.Decline bench zou ik vervangen voor incline dumbbell press

2. Je zou in workout B shoulder press en seated triceps press eruit kunnen laten en dan dips invoegen. Dips activeren voorkant schouders en triceps en het is een compound. Vind het persoonlijk een erg goede oefening. Je schouders krijgen sowieso al een hoop load te verduren over de hele week genomen door bench presses en bb shoulder press.

3. Persoonlijk zou ik ook niet 3x per week mn kuiten trainen, 1/2 keer is genoeg.

Ik doe op dit moment ook full body schema en groei goed. Dit schema volg ik:
Schema A:
Squat
Dumbbell shoulder press
Pull-ups wijde grip met handpalmen van mijn gezicht af
Barbell bench press
Bent over Row
Barbell Curl
Weighted bench dips

Schema B:
Deadlift
Incline dumbbell press
Chin-Up smalle grip met handpalmen naar mn gezicht gericht
(chest) Dippen in dip station
Leg press
Dumbbell biceps curl
Standing calf raises
Eventueel nog een buikoefening met contra gewicht

Ook thanx voor je opmerkingen,
de decline wordt veranderd in incline.
Ik zal dips aan workout B toevoegen, maar ik moet wat oppassen met mn schouders die geblesseerd zijn geweest.
De kuiten heb ik er vaker in staan, omdat vooral mijn enkels en polsen nogal skinny zijn. Heb daarom ook wat onderarm en onderbeen erin gegooid in de hoop dat die ook meegroeien.

Is het qua sets en reps goed denk je? (compound 5x5, rest 2 of 3 keer 10?)

Ok, ja met die dips in workout B gewoon even kijken hoe je ze doet, ik vind triceps dip niet zo heel relaxed aan mn schouders: http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BWTriDip.html

Ik pak ze meestal meer als chest dips: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BWChestDip.html
Je pakt dan alsnog een hoop triceps mee en voelt wel relaxt aan mn schouders.

Bij dips is het wel de bedoeling dat je met het naar beneden zakken een lichte stretch voelt in je schouder.
Je moet ook gewoon even kijken hoe het gaat, anders moet je gewoon wat switchen met oefeningen, blessurevrij trainen staat voorop.

Qua reps:
Als je keihard knalt op de grote compounds: squat, deadlift, bench press, BOR etc. dan is het opzich niet eens nodig om bijvoorbeeld nog 3 setjes barbell curl of triceps push down te gaan doen. De compounds stimuleren meeste spiergroei, de rest is er om het af te maken zeg maar :p

Compounds gewoon wat afwisselen: 4 weken 3x5, dan weer paar weken 3x8, misschien keer 5x5 voor de rest kan je assistance oefeningen gewoon 8-12 reps doen.

Terug
Naar boven