Fitness Seller

Fullbody schema

lanx

Cool Novice
Waardering
0
Heren..

Heb toch maar weer een abbotje genomen bij de sportschool ( thuis is toch altijd wat rommelig, in die kleine ruimte met al die gewichten) Nu was ik van plan onderstaande FullBody schema te blijven hanteren ( via deze site gevonden!)

Squat (benen/billen)
bent over row (voornamelijk rug/biceps)
military press (voornamelijk schouders/triceps
benchpress (voornamelijk borst/triceps)
deadlift (onderrug/hamstrings etc.)

Twee vragen

1. Op de sportschool hebben ze een Squatrack (met rails, volgens mij Smith o.i.d.). Voor het Squatten werkt het voor mij goed. Voor Deadlifts vind ik het niet super. Welk apparaat kan ik gebruikten ter vervanging van de Deadhlift?
  2. Is de bent over row beter met 2 losse dumbels, of beter met een stang?
Hoor graag van jullie

Laatst bewerkt:
1. Deadliften doe je niet met een 'apparaat' maar gewoon met een barbell. Neem de barbell van de bench of een andere en probeer met 40kg rustig de beweging uit.

2. Ik zou sowieso beginnen met een barbell voor de bent over row

En oh ja, de Smith Squat is niets vergeleken met een echte squat...

• Topic Starter Topic Starter
Dank..persoonlijk vind ik je reactie wel iets te negatief.!

Verderop het forum lees ik iets anders..

- ok. squat kan wellicht beter zonder Smith, maar als het voor mij prima werkt, en ben amateur/beginner, is het prima! ( er is bij mij op de sportschool ook weinig ruimte om elders te squaten, en er is geen squatrack)
-bent over row : kan juist erg goed met dumbels!
-Deadlift, ok, die moet ik echt los gaan doen..

Wat Jesseke zegt over de Squat en Deadlift klopt gewoon. Maakt niks uit als je beginner bent, squatten moet je leren en dan niet in een smith machine. En Deadlift pak gewoon de stang van het bankdrukken, let wel goed op je vorm. Vooral als je hem nog nooit gedaan hebt zou ik je er eerst in verdiepen.

En Bent over Row kan idd gewoon met dumbbells als je dat wilt, persoonlijk pak ik hem liever met de barbell.

• Topic Starter Topic Starter
Ok! Maar stel ik wil toch graag blijven squaten in de Smith ! Verpest ik dan alles voor mezelf? Voor deadlift zal ik de bankdrukstang gaan gebruiken, en voor de bent over row de dumbbells ( vind ik ook prettig)

Terug
Naar boven