Fitness Seller

Ga eens boeven vangen!

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Staan ze niet extra belasting te innen op de snelwegen, vervelen ze zich en gaan ze een 'stukje' rijden 's nachts?! :mad:

Pliesie lekker weg in eigen land

Deze week maakten wij al melding van de twee politieagenten die een schorsing aan hun broek hebben gekregen omdat zij tijdens hun dienst naar Amsterdam waren gereden. We deden het toen af als een kwajongensstreek. Onterecht, zo blijkt uit onderzoek van Peter R. de Vries. In zijn column in De Telegraaf meldt onze toekomstige coalitiegenoot dat politiemensen van District I (Dordrecht en omgeving) samen met de collega’s van District II (Gorinchem en omgeving) wekenlang wedstrijdjes deden wie ’s nachts het verste uit het district durfde weg te rijden. Als bewijs moest telkens een digitale foto worden overlegd, met daarop de surveillanceauto geparkeerd voor een attractie. Zo stond ook de Afsluitdijk nog op het programma, evenals de Eiffeltoren. De dienders hadden al uitgerekend dat dit precies tijdens één nachtdienst op en neer kon worden gereden. Voor de surveillanten die dit zouden flikken, wachtte eeuwige roem in het district. Velen wisten ervan, zo stelt De Vries. Dat kon ook niet anders, want in de meldkamers van de betrokken districten is op beeldschermen tot op een meter nauwkeurig te zien waar elke surveillanceauto zich bevindt. En burgers? Die kregen bij het verzoek om assistentie te horen dat ’alle wagens druk bezet’ waren...

UPDATE: Voor de reaguurders die hem niet hebben gelezen, hierrr
de column...

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Politie speelt ’s nachts liever spelletjes…

Surveillanten bij wijze van ’grap’ naar Madurodam

Het is nog niet zo lang geleden dat bij de meeste politiebureaus in Nederland de Latijnse spreuk ’Vigilat Ut Quiescant’ in de gevel stond gebeiteld. Vrij vertaald betekent dit: ’Hij waakt opdat u kunt slapen’. Vandaag de dag kom je dit credo veel minder tegen en wie ’s nachts wel eens ontredderd voor de dichte deur van een politiebureau heeft gestaan, begrijpt dat. Veel politiebureaus zijn alleen overdag open, terwijl er ’s nachts wordt ’gewaakt’ door één politiepost die de hele regio waarneemt. En afgelopen week heb ik ontdekt dat je beter überhaupt niet kunt slapen als de politie wordt geacht over onze eigendommen en veiligheid te waken, want juist ’tijdens de voor de nachtrust bestemde uren’, zoals de politie dat altijd fraai formuleert, spookt de sterke arm zelf rare dingen uit. Veel burgers klagen vaak dat de politie er niet is als je ze nodig hebt en daar is sinds deze week bij de politie Zuid- Holland-Zuid in ieder geval een verklaring voor. Bij dit korps hield men er tot voor kort wel een heel merkwaardige beroepsopvatting op na in de nachtdienst.

Politiemensen van District I (Dordrecht en omgeving) deden met de collega’s van District II (Gorinchem en omgeving) wekenlang wedstrijdjes wie ’s nachts het verste uit het district durfde weg te rijden. Het bewijs van het lichtsverzuim moest telkens worden geleverd met een digitale foto, waarop de surveillance-auto liefst voor een landelijk bekende attractie moest staan.

En terwijl de inwoners van de Zwijndrechtsewaard en de Alblasserwaard ervan uitgingen dat de politie in een noodgeval binnen enkele minuten ter plekke kon zijn, scheurden de surveillanten met hun dienstauto’s over ’s lands snelwegen naar Madurodam in Den Haag, naar Artis in Amsterdam, maar ook naar een partytent in Rotterdam. Fotootje maken… gauw weer terug… lachen!

Dit was niet zo maar een incident, nee, de prestigestrijd tussen de twee districten was behoorlijk opgelopen en velen wisten ervan. Dat kon ook niet anders, want in de meldkamers van de betrokken districten is op beeldschermen door satellietzenders tot op de meter te zien waar elke surveillanceauto zich bevindt. En ja, als deze toont dat het voertuig in Amsterdam- Oost rijdt, kun je als agent moeilijk beweren dat dit een buitenwijk van Gorinchem is en je daar een buurtonderzoekje doet. Gevolg was dat Gorkumers die ’s nachts in hun buurt iets verdachts hadden gezien, kregen te horen dat ’alle wagens druk bezet’ waren… Je leven zal maar afhangen van de reactiesnelheid van de politie, die uit balorigheid even honderd kilometer of meer het district uitrijdt! Uit betrouwbare bronnen weet ik dat de Afsluitdijk nog op het programma stond en dat het ultieme reisdoel de Eiffeltoren in Parijs was. Men had al uitgerekend dat dit precies tijdens één nachtdienst op en neer kon worden gereden. Voor de surveillanten die dit zouden flikken, wachtte eeuwige roem in het district. De burgers van datzelfde district konden vooral wachten totdat zij een ons wogen…

Parijs is uiteindelijk niet gehaald omdat een van de surveillancewagens, die op weg was om het Artis-ritje van het andere district te overtreffen, op de hoofdstedelijke ringweg werd geflitst wegens een forse snelheidsovertreding. De prent daarvoor kwam bij een leidinggevende terecht en toen ging het balletje rollen. Afgelopen week confronteerde ik het korps Zuid-Holland-Zuid met deze feiten, waarop lichte paniek uitbrak. Kon ik misschien zeggen hoe ik daaraan kwam, werd mij door twee voorlichters expliciet gevraagd. Ik begreep zeker wel dat men dat héél graag wilde weten? Kennelijk vond men het feit dat er was gelekt erger dan het plichtsverzuim zelf. In een poging de schade te beperken werd er direct na mijn telefoontje een summier persbericht uitgegeven, waarin werd gemeld dat twee zondaars buiten functie waren gesteld en dat ’vooralsnog’ is vastgesteld dat de ’grensoverschrijdingen’ in totaal twee keer plaatsvonden. Ja, en vooralsnog’ is dat niet de waarheid! En, zo werd er aan toegevoegd: ’De politie Zuid-Holland-Zuid laat weten dat deze grensoverschrijdingen niet ten koste zijn gegaan van de dienstverlening, zo blijkt uit onderzoek’. Alsof dat achteraf is vast te stellen.

Boze tongen in het korps beweren nu dat de top de affaire liever onder de pet houdt, uit angst dat een paar zondebokken anders nog wat andere bommetjes – diefstal, dronkenschap, declaratiefraude door leidinggevenden – binnen het politiedistrict tot ontploffing zouden brengen. Maar ’vooralsnog’ zullen we het daar maar niet over hebben. Het is al erg genoeg dat als je ’s avonds een keer politie in de buurt ziet… ze er niks te zoeken hebben en ze aan het spelen zijn in plaats van aan het werk. En de politietop ondertussen maar klagen over een tekort aan manschappen…

Welterusten!

Bron: Telegraaf van zondag

stelletje mong*len dat zijn het...

Tja, ik kan er wel mee lachen (zeker met de eiffeltoren). In elk beroep heb je grappemakers en worden geintjes gemaakt.

• Topic Starter Topic Starter
Brutez zei:
Tja, ik kan er wel mee lachen (zeker met de eiffeltoren). In elk beroep heb je grappemakers en worden geintjes gemaakt.

Ik kan er niet om lachen.

Hoe halen ze het in huin botte hersens! Is er iets aan de hand in Gorinchem, staan die mong*len met hun digicam voor de apenrots in Artis! :rolleyes:

Mooi ik heb weer wat nieuwe munitie voor als ik weer eens wordt aangehouden.

Brutez zei:
Als jij op straat neergestoken wordt en de politie is in geen velden of wegen te bekennen, DAN mag je lachen. Ik zal dat dan zeker wel doen.

Het ene stoplicht springt op rood, het andere op groen, in Gorinchem is altijd wat te doen..

Ik kan er mee lachen. Het zal ook allemaal wel wat overdreven zijn. Zeker Peter dikt de boel altijd behoorlijk aan als het om negatieve dingen van de politie gaat. Ze zullen toch wel meer dan 1 auto in dienst hebben?

We werden vrijdagnacht aangehouden voor een supergrote alcoholcontrole. Zonder overdrijven stonden er minimaal 20 politieauto's (op een grote parkeerplaats langs de snelweg). Nou dan merk je het echt niet hoor of er eentje voor de dierentuin staat met z'n digicam.

Brutez zei:

is eigenlijk niet om te lachen. Is best zielig eigenlijk als politie zijnde. Ze hebben gezworen om over de ''gewone burger'' te waken. Volgens mij waak je niet echt zo. Zijn gewoon een stelletje mong*len, hopen dat ze ZWAAR gestraft worden. Geintjes mogen best gemaakt worden, maar zoiets gaat gewoon te ver, vooral als je zo'n belangrijke plicht hebt.

Maja.. nederland kennende wordt er toch geen hol meegedaan. :mad:

Brutez zei:
We werden vrijdagnacht aangehouden voor een supergrote alcoholcontrole. Zonder overdrijven stonden er minimaal 20 politieauto's (op een grote parkeerplaats langs de snelweg). Nou dan merk je het echt niet hoor of er eentje voor de dierentuin staat met z'n digicam.

Lieverd,

Er is een verschil tussen een georganiseerde actie en een '13-in-een-dozijn-nachtdienst'. :)

Volgens mij hebben jullie allemaal een hoop nare ervaringen met de politie gehad :D

Wat ik wil zeggen is dat er heus wel meer wagens in de buurt zijn. In alle beroepen worden grapjes gemaakt, is maar goed ook trouwens.
Ik waardeer dit soort grappen dan meer dan de plaatselijke shoarmaboer die "voor de grap" een extra kwakje in je knoflooksaus doet.

En als ze me neersteken heb ik liever een ambulance dan een politiewagen..

Brutez zei:
Volgens mij hebben jullie allemaal een hoop nare ervaringen met de politie gehad :D

Wat ik wil zeggen is dat er heus wel meer wagens in de buurt zijn. In alle beroepen worden grapjes gemaakt, is maar goed ook trouwens.
Ik waardeer dit soort grappen dan meer dan de plaatselijke shoarmaboer die "voor de grap" een extra kwakje in je knoflooksaus doet.

En als ze me neersteken heb ik liever een ambulance dan een politiewagen..

Yeps.

De politie zal je nog gaan bekeuren wegens het onderbloeden (vies maken) van de openbare straat. :(

MrJ zei:
Yeps.

De politie zal je nog gaan bekeuren wegens het onderbloeden (vies maken) van de openbare straat. :(

lol, ja het is maar een stapje verder dan die man wiens auto in brand was gestoken en vervolgens een bekeuring kreeg omdat z'n parkeervegunningniet niet meer zichtbaar was

Laatst bewerkt:
Zelda zei:
lol, ja het is maar een stapje verder dan die man wiens auto in brand was gestoken en vervolgens een bekeuring kreeg omdat z'n parkeervegunningniet meer zichtbaar was

lol, dan kunnen ze maar beter onder de eiffeltoren staan met hun diggicam :D

Brutez zei:
Weet je wat zo grappig is? Ten eerste dat dit hele serieuze gevolgen kan hebben (of zelfs heeft) gehad. Ten tweede dat wij hier allemaal voor betalen! Dat jij een geintje uithaalt op je werk moet je zelf weten. Maar dat het een extreem duur "geintje"(en niet 1x maar wie weet hoe lang en hoe vaak) op kosten van de belastingbetaler is, dat is gewoon heel erg fout. Iedereen die hier vanaf wist moet ontslagen worden en nooit meer in overheidsdienst kunnen treden.

dj_phreak zei:
Weet je wat zo grappig is? Ten eerste dat dit hele serieuze gevolgen kan hebben (of zelfs heeft) gehad. Ten tweede dat wij hier allemaal voor betalen! Dat jij een geintje uithaalt op je werk moet je zelf weten. Maar dat het een extreem duur "geintje"(en niet 1x maar wie weet hoe lang en hoe vaak) op kosten van de belastingbetaler is, dat is gewoon heel erg fout. Iedereen die hier vanaf wist moet ontslagen worden en nooit meer in overheidsdienst kunnen treden.

Ja ze zouden eigenlijk allemaal ontslagen moeten worden...
Als je iedereen gaat ontslaan die dat soort (of ergere) geintjes geflikt heeft, of er van af wist, dán ga je pas veel belasting en premies betalen.

die peter, hij heeft ook alles door.

Stelletje nozems zijn het.

Ik geloof dat er nog wel meer mis was in Gorinchem, vooral met hogere politieambtenaren declaraties enzo.

Alles in de doofpot morgen kraait geen haan er meer naar. ;)

Brutez zei:
Ja ze zouden eigenlijk allemaal ontslagen moeten worden...
Als je iedereen gaat ontslaan die dat soort (of ergere) geintjes geflikt heeft, of er van af wist, dán ga je pas veel belasting en premies betalen.
Korte-termijn denken. Want in de toekomst zullen dit soort trieste zaken dus praktisch niet meer voor gaan komen. En dat bespaart veel meer dan het nu eventjes zou kosten.

dj_phreak zei:
Korte-termijn denken. Want in de toekomst zullen dit soort trieste zaken dus praktisch niet meer voor gaan komen. En dat bespaart veel meer dan het nu eventjes zou kosten.

Net zoals bekeuringen zeker. Sinds je bekeuringen krijgt voor te hard rijden rijd praktisch niemand meer te hard... tuurlijk..

Terug
Naar boven