Fitness Seller

Gaat dit escaleren?

Peiling Peiling Gaat het multiculturele drama escaleren?

• Ach, het waait vanzelf over.

Stemmen: 16 17,8%
  • Het blijft zoals het nu is.

Stemmen: 9 10,0%
  • Het wordt erger.

Stemmen: 16 17,8%
  • Het gaat zwaar uit de klauwen lopen.

Stemmen: 49 54,4%

• Totaal stemmers
    90
dj_phreak zei:
Moet je dat echt nog vragen? Het huidige beleid werkt niet. Heeft nooit gewerkt, zal in de toekomst nooit werken. DUS is er een escalatie nodig om het beleid om te gooien. Ik hoop dus eigenlijk op aanslagen op families van CDA- en ChristenUnie-politici. Hoe zeer ik ook een hekel aan geloof heb, zij vormen in die situatie tenminste een machtig politiek blok.
haha, ik hoop dat je een grap maakt. want anders.... :suicide: :stupid:

Aan de Poll te zien is er niet veel vertrouwen in de samenleving.

Ik denk dat rassenverschil altijd een bron van haat en geweld zal blijven zijn. In de bijbel wordt daar al over gesproken. Dat zal naar mijn inziens nooit wat aan veranderen.

Maar ik denk wel dat we van beide kanten meer tolerantie kunnen gaan verwachten.

ZoutZak zei:
haha, ik hoop dat je een grap maakt. want anders.... :suicide: :stupid:
Als ik een grap had gemaakt, dan zou je echt dubbel gelegen hebben van de lach. Nee dus. En waarom heb ik dan geen gelijk? Wel argumenten gebruiken.

waarom moet dit als een multicultureel drama gaan escaleren? wat is er gebeurd? 1 marokkaan dood, en dan? 50 marokkanen die roepen dat het moord is, 15 miljoen nederlanders die zeggen dat het geen moord is.
50 - 15 miljoen, waar maken jullie je druk om?

en sinds wanneer is dit een multicultureel drama? wie heeft dat vastgesteld? multicultureel drama was servie met kosovo, waar werd gemoord. Wat is hier in nederland aan de hand dan, dut kan allemaal zo makkelijk opgelost worden?

Ten eerste, marokkanen zullen toch nooit in opstand komen. Met wat willen ze in opstand komen dan? Een ondergronds leger van 20 man? Wauw!!! indrukwekkend!!!!
Allochtonen zullen al helemaal niet in opstand komen want ze hebben het maar al te goed hier. Ze hebben werk, of geen werk met inkomen. Waarom zouden ze dat willen verpesten?

Ten tweede, in nederland moeten ze hier goed mee overweg kunnen, het is immers een westerse cultuur met westerse gedachten dus moet het zonder problemen opgelost worden. toch?

Als je ziet hoe het in Arabische landen gaat, Israel/Pakistan en wat er in de VS gebeurde. En de traditie is dat wat er in Amerika gebeurd enkele jaren later in Europa gaat gebeuren. Als de politiek in onze landen hetzelfde blijft dan kan het enkel verergeren volgens mij.
Israel/pakistan??
Wat er in de vs gebeurde waren zieke geesten. MENSEN met een zieke geest. Maar om vervolgens met een slap excuus irak binnen te vallen slaat toch alles. Ze hebben wel Saddamn opgepakt, maar veel verder zijn ze ook niet gekomen, ik geloof dat dit meer mensenlevens heeft gekost dan nodig was. Ik kom toch ook niet bij jouw thuis binnenvallen om te kijken of jij je vrouw goed behandelt, en je kinderen wel de les leert? beetje raar vind je niet?

dj_phreak zei:
Als ik een grap had gemaakt, dan zou je echt dubbel gelegen hebben van de lach. Nee dus. En waarom heb ik dan geen gelijk? Wel argumenten gebruiken.
maak het even kenbaar aan henzelf dan, dat je aanslagen op de levens van die politici wenst, bij voorkeur met een kogel of mes erbij. dan lig ik pas dubbel, bij jouw veroordeling tenminste....

omg

Ik hoop dat we een vreedzame oplossing vinden.
Maar ik ben bang van niet.
Want af en toe krijg ik het idee dat heel veel moslims helemaal geen zin hebben om moeite te doen voor een vreedzame oplossing. :(

dj_phreak zei:
Om de simpele reden dat geweld altijd de allerlaatste optie moet zijn.
Laten we hopen dat de moslims inzien dat ze samen met de Nederlanders verder moeten, en dat ze zich moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Waarbij uiteraard ook plaats moet zijn voor het moslimgeloof & cultuur.
Voor mijn gevoel ligt de bal nu bij de moslims, zei moeten maar eens een aanzet geven tot een gefundeerde dialoog. Ik ben alleen erg bang dat ze de bal leksteken en teruggooien.

ZoutZak zei:
maak het even kenbaar aan henzelf dan, dat je aanslagen op de levens van die politici wenst, bij voorkeur met een kogel of mes erbij. dan lig ik pas dubbel, bij jouw veroordeling tenminste....
Dan zal je nooit dubbel liggen. Als je het nieuws bij zou hebben gehouden, dan zou je weten dat ik zonder problemen mag wensen dat iemand (desnoods op gruwelijke wijze) doodgaat. Ik mag alleen niet oproepen tot zulk geweld, danwel er mee dreigen.

Lauw zei:
Ik hoop dat we een vreedzame oplossing vinden.
Maar ik ben bang van niet.
Want af en toe krijg ik het idee dat heel veel moslims helemaal geen zin hebben om moeite te doen voor een vreedzame oplossing. :(

Laten we hopen dat de moslims inzien dat ze samen met de Nederlanders verder moeten, en dat ze zich moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. Waarbij uiteraard ook plaats moet zijn voor het moslimgeloof & cultuur.
Voor mijn gevoel ligt de bal nu bij de moslims, zei moeten maar eens een aanzet geven tot een gefundeerde dialoog. Ik ben alleen erg bang dat ze de bal leksteken en teruggooien.

voor mijn gevoel, ligt de bal nog steeds bij de overheid. Meeste moslims rond de 50 jaar zijn analfabeet, als je het hebt over de turken en marokkanen. Niet denigrerend bedoelt hoor, maar, sommigen kunnen zelfs geen nederlands. Wat moeten zij dan oplossen aan deze zaak? Je merkt duidelijk dat ze zich op de zijlijn houden omdat ze er geen behoefte aan hebben omdat er TOCH weer met de vinger naar hun gewezen wordt. Er is helemaal niet zo'n groot probleem tussen moslims en niet moslims, het zijn gewoon enkele rotte appels die het verpesten. Er is altijd wel iets, als de moslims meewerken dan is het een of andere politicus die niet mee wil werken, OF anders om. Bleh!!

Lauw zei:
Geheel mee eens.

haha als jij denkt dat het juridisch zo simpel ligt, wens ik je veel succes :D

Het probleem is simpel. De oplossing absoluut niet. Persoonlijk zou ik niet zo 1,2,3 een oplossing kunnen verzinnen. Dus mijn hoop is gevestigd op de visie en het verstand van de heren en dames politici in Den Haag en de voorzitters van de verschillende moslim organisaties.

@ Francis: ik vind het niet zo’n sterk voorbeeld wat jij aanhaalt. Want als ik emigreer naar een vreemd land dan neem ik zelf het initiatief om me de taal eigen te maken. Dat is geen taak van de overheid.
En je hebt gelijk dat het hier gaat om een paar rotte appels. Maar daar los je het probleem niet mee op.
Die rotte appels moeten in de GFT-bak, en als het effe kan zonder dat we de goede appels ook weggooien

Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Moet je dat echt nog vragen? Het huidige beleid werkt niet. Heeft nooit gewerkt, zal in de toekomst nooit werken. DUS is er een escalatie nodig om het beleid om te gooien. Ik hoop dus eigenlijk op aanslagen op families van CDA- en ChristenUnie-politici. Hoe zeer ik ook een hekel aan geloof heb, zij vormen in die situatie tenminste een machtig politiek blok.

Ja, want als ik iets niet weet dat vraag ik het.
Maar tot hoever wil je het laten escaleren dan?

Lauw zei:
Het probleem is simpel. De oplossing absoluut niet. Persoonlijk zou ik niet zo 1,2,3 een oplossing kunnen verzinnen. Dus mijn hoop is gevestigd op de visie en het verstand van de heren en dames politici in Den Haag en de voorzitters van de verschillende moslim organisaties.

@ Francis: ik vind het niet zo’n sterk voorbeeld wat jij aanhaalt. Want als ik emigreer naar een vreemd land dan neem ik zelf het initiatief om me de taal eigen te maken. Dat is geen taak van de overheid.
En je hebt gelijk dat het hier gaat om een paar rotte appels. Maar daar los je het probleem niet mee op.
Die rotte appels moeten in de GFT-bak, en als het effe kan zonder dat we de goede appels ook weggooien

Hoe wil jij een analfabeet uit turkije nederlands leren? laat staan eentje uit marokko. Hoe kan een analfabeet zelf les krijgen. Wat jij dan denk ik niet weet, is dat het voor een allochtoon heel veel moeite kost om nederlandse les te krijgen. Het is niet dat ze het niet willen.

Integratie is een taak van de overheid. Anders zouden ze het ook niet aanstippen dat de integratie mislukt was. De integratie is eigenlijk mislukt omdat ze allochtonen bij allochtonen plaatsten. Een soort van "zwarte wijken". ik weet bijna wel zeker dat dit anders zou zijn als dat niet gebeurd was.

Helemaal mee eens !!!!!!!!!!!!!

Daar zijn wij Nederlanders goed in om alles in hokjes te plaatsen en overal een stempel op te geven.
Letterlijk en figuurlijk.
Gelukkig zijn er ook mensen die daar doorheen kijken.
Dat we niet apart maar met elkaar leven.

@ Francis: Als een analfabeet het presteert om te emigreren naar een vreemd land dan kan hij of zij ook wel een taal leren, en leren schrijven. Uiteraard heeft de Nederlandse overheid wel de taak om ervoor te zorgen dat er voldoende goede taalcursussen zijn (ik dacht dat dat goed geregeld was in Nederland?). Maar de verantwoording ligt in eerste instantie bij allochtonen. Want zij willen immers in Nederland wonen.

Zwarte wijken zijn wel een probleem, maar ze zijn zeker niet de hoofdoorzaak van het cultuurprobleem wat we nu hebben. Ik vraag me af of gedwongen gespreide huisvesting sowieso en oplossing is. Want het is een natuurlijke eigenschap van mensen om “soortgenoten” op te zoeken (daar is dit bodybuildingboard een mooi voorbeeld van :) ).

SageFrancis zei:
De integratie is eigenlijk mislukt omdat ze allochtonen bij allochtonen plaatsten. Een soort van "zwarte wijken". ik weet bijna wel zeker dat dit anders zou zijn als dat niet gebeurd was.

:roflol:

Rob G zei:

hilarisch ofniet, ik ben je bewijs, mijn ouders ook.

@ lauw
het is nooit zo geweest dat allochtonen niet WILDEN leren.
mijn moeder heeft 3 diploma's voor de nederlandse taal, en mijn vader heeft er 2. Hij keert terug naar kroatie om een bedrijf op te zetten. Hij was immers een "gast arbeider".

Dat betekend dus dat jouw ouders hun best hebben gedaan om de Nederlandse taal te leren, zo te horen met succes. Dat verdient respect. Maar ik vraag me echt af of jouw ouders niet gewoon een uitzondering zijn.
Wat kennissen van me hebben beroepsmatig veel met allochtonen te maken (politie & sociale dienst.) en als ik hun mag geloven dan spreekt geen één allochtoon van boven de 45 fatsoendelijk Nederlands. En de drang om te integreren is ook niet echt heel hoog.

Terug
Naar boven