XXL Nutrition

Gaat dit escaleren?

Peiling Peiling Gaat het multiculturele drama escaleren?

• Ach, het waait vanzelf over.

Stemmen: 16 17,8%
  • Het blijft zoals het nu is.

Stemmen: 9 10,0%
  • Het wordt erger.

Stemmen: 16 17,8%
  • Het gaat zwaar uit de klauwen lopen.

Stemmen: 49 54,4%

• Totaal stemmers
    90
Lauw zei:
Dat betekend dus dat jouw ouders hun best hebben gedaan om de Nederlandse taal te leren, zo te horen met succes. Dat verdient respect. Maar ik vraag me echt af of jouw ouders niet gewoon een uitzondering zijn.
Wat kennissen van me hebben beroepsmatig veel met allochtonen te maken (politie & sociale dienst.) en als ik hun mag geloven dan spreekt geen één allochtoon van boven de 45 fatsoendelijk Nederlands. En de drang om te integreren is ook niet echt heel hoog.

Nou nou nou, dat is wel een beetje voorbarig hoor. Politie en sociale dienst is nogal logisch want iemand die nederlands kan als allochtoon zal niet echt veel met de politie of sociale dienst te maken hebben ;)

Er zit echt een andere zijde aan hoor, alleen die zie je niet. Dat zijn dus de normale allochtonen waarvan je geen overlast hebt. Allochtonen die leven als autochtonen, die ook verontrust zijn

En respect is niet echt nodig, het is gewoon een feit dat aanpassing noodzakelijk is. Mijn ouders waren gewoon zo slim om die taal te gaan leren en vervolgens een normaal leven op te bouwen. Normaal boodschappen kunnen doen zonder een woordenboek ;) :D

SageFrancis zei:
Mijn ouders waren gewoon zo slim om die taal te gaan leren en vervolgens een normaal leven op te bouwen. Normaal boodschappen kunnen doen zonder een woordenboek ;) :D

:thumbs:

Dat is gewoon ergerlijk;

Staat er een aneh voor je in de winkel met dr dochter, dochterlief kan tolk spelen omdat aneh nog geen brood in het Nederlands kan bestellen! :mad:

Te belachelijk voor woorden.....doe op zn minst eens moeite ervoor en hang niet de dyslectische randdebiel uit. Niemand vraagt ze om het Wetboek v. Strafrecht in hedendaags Nederlands te herschrijven, gewoon fatsoenlijk je dagelijkse dingen kunnen doen zonder tolk.

Ach een Fries in me winkel versta ik het ook niet.
Ik bedoel als ik het niet met woorden afkan, dan doen we het gewoon met de handen(gebarentaal). :D

Je klinkt opgefokt . :rolleyes:

BigNL zei:

Nee integendeel, dit was gewoon een copy/paste vanuit het boek dat ik momenteel aan het schrijven ben : Achmed en de kebabfabriek :D

Ff serieus:

Ik woon in Nederland en kan zelfs nog wat Turkse woorden spreken, komt weliswaar weinig goeds uit, maar daar gaat het nu niet over.

Als ik een woord Turks kan leren, kan aneh ook een woordje Nederlands leren !

Leviathan zei:
:thumbs:

Dat is gewoon ergerlijk;

Staat er een aneh voor je in de winkel met dr dochter, dochterlief kan tolk spelen omdat aneh nog geen brood in het Nederlands kan bestellen! :mad:

Te belachelijk voor woorden.....doe op zn minst eens moeite ervoor en hang niet de dyslectische randdebiel uit. Niemand vraagt ze om het Wetboek v. Strafrecht in hedendaags Nederlands te herschrijven, gewoon fatsoenlijk je dagelijkse dingen kunnen doen zonder tolk.

hahaahha "aneh". :lol:
het is denk ik moeilijk voor analfabeten om alsnog te gaan leren. Ik weet niet hoe men dit moet aanpakken. Echt niet, het hoort iniedergeval van 2 kanten te komen. Dat gebeurt wel, maar niet genoeg denk ik

SageFrancis zei:
hahaahha "aneh". :lol:
het is denk ik moeilijk voor analfabeten om alsnog te gaan leren. Ik weet niet hoe men dit moet aanpakken. Echt niet, het hoort iniedergeval van 2 kanten te komen. Dat gebeurt wel, maar niet genoeg denk ik

In geval van analfetisme is het iets anders, maar dan nog kan men onderling op verbale wijze buitenlandse woorden overbrengen.

Zo hebben ze mij ooit anne leren zeggen. En wat anne allemaal met haar met dede uitvreet als de kids er niet zijn. :D

Leviathan zei:
In geval van analfetisme is het iets anders, maar dan nog kan men onderling op verbale wijze buitenlandse woorden overbrengen.

Zo hebben ze mij ooit anne leren zeggen. En wat anne allemaal met haar met dede uitvreet als de kids er niet zijn. :D

mja, zou kunnen, maar ik naar mijn weten gebeurt dat nu ook dat ze wel moeten leren praten. Voordat ik naar de heao ging zat ik op een school waar ze cursussen nederlands gaven gemixt met regulier onderwijs zoals havo snel, vwo snel etc. De "anne" van een turkse vriend van mij ging daar ook heen. Dus, vooruitgang ;) of het gewerkt heeft is een ander verhaal :d.

Maar tot hoever wil je het laten escaleren dan?
Het is niet zozeer een kwestie van "willen", maar er de noodzaak van inzien. En hoever het moet gaan? Zover als dat nodig is om de meerderheid van de Nederlandse politiek in beweging te krijgen en hen van het status quo af te stappen. Momenteel is het m.i. zo erg met hun onwil tot nemen van aktie dat het me eigenlijk bijna niet uitmaakt WAT ze gaan doen, ALS ze maar eens iets doen.

Een extreem repressief beleid invoeren (à la Wilders): rust.
Een extreem passief beleid invoeren (geef het tuig alles wat ze willen): rust.

SageFrancis zei:
[..]

De integratie is eigenlijk mislukt omdat ze allochtonen bij allochtonen plaatsten. Een soort van "zwarte wijken". ik weet bijna wel zeker dat dit anders zou zijn als dat niet gebeurd was.

Zag toevallig vandaag een krantenkop op de voorpagina waarin gezegd werd dat spreiding niet zou helpen/niet geholpen zou hebben.

Weet alleen niet meer welke krant dat was (zag het in een glimp in de bus), maar dacht het NRC.

MrJ zei:
Zag toevallig vandaag een krantenkop op de voorpagina waarin gezegd werd dat spreiding niet zou helpen/niet geholpen zou hebben.

Mensen van andere afkomst zoeken elkaar toch automatisch op. In Turkije wonende Nederlanders zouden, indien mogelijk, elkaar ook opzoeken denk ik.

Zelda zei:
Het zal niemand ontgaan zijn dat de laatse jaren en vooral maanden de problemen met onze moslim-medemens steeds groter worden. De verontwaardiging groeit over het onaangepaste gedrag van bepaalde groepen allochtone jongeren, en de angst groeit voor aanslagen. Ook lijkt het steeds gevaarlijker om je eigen mening te geven.
Is dit iets tijdelijks dat overwaait of denk je dat dit probleem alleen maar groter wordt en uiteindelijk misschien zelfs escaleert en uitmondt in rassenrellen of iets dergelijks?

Dat is waar alles om draait angst !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

laten wij als europeanen nu maar beginnen dan want over 10 jaar maken we helemala geen schijn van kans meer. ik wil hier blijven wonen in ons land. hoeveel % van de bevolking is nu trouwens al niet van nederlandse afkomst? Ik zie tegenwoordig meer buitenlands dan nederlands op straat... Kan je dit nog wel Nederland noemen

SteroidKid zei:
Met jou in de frontline ?????? !!!!!!!!!!!!! :D

Wat is er BigNL....ik zag dat je geen Karma power hebt hier, dus die neg. karma van je gaat mooi niet door.

Alhoewel ik het je best gegund had als je dr beter door slaapt! ;) :D

Dit waait wel over.
Anders was het al uit de hand gelopen.
Maar gelukkig houden de meesten hun kop erbij.

Het waait wel over mits overheid rechtse extremisten goed in de gaten houdt :D

zeekip zei:
Het waait wel over mits overheid rechtse extremisten goed in de gaten houdt :D

Die gasten hebben ,behalve een demonstratie zo nu en dan, de laatste jaren weinig van zich horen. Ik denk niet dat daar een rechtstreeks gevaar schuilt.

kan er kort over zijn, als je de krant leest en een nederlander doet wat dan staat er gewoon; "een man van 40-jarige leeftijd. . . . ."
doet een turk of marokkaan wat dan staat er; "een 40-jarige man van marokkaansre afkomst"
de media stookt het vuurtje behoorlijk op en wij trappen er met zn allen lekker in, fijne mensen zijn wij Nederlanders.
waar nog bij komt dat als ik uitga ik meer last heb van breezahs dan van minderheidsgroepen.
zowel autochtonen als allochtonen lopen te kloten in it land, na een aantal jaren houden ze t voor gezien of worden crimineel, kijk maar eens wat wij als nederlanders allemaal geflikt hebben, ik denk dat het minder zal worden, en met de reden dat wat we nu erg vinden we dan allang gewend zijn, hoe erg t ook is.

• Topic Starter Topic Starter
Sport2000 zei:
kan er kort over zijn, als je de krant leest en een nederlander doet wat dan staat er gewoon; "een man van 40-jarige leeftijd. . . . ."
doet een turk of marokkaan wat dan staat er; "een 40-jarige man van marokkaansre afkomst"
de media stookt het vuurtje behoorlijk op en wij trappen er met zn allen lekker in, fijne mensen zijn wij Nederlanders.
waar nog bij komt dat als ik uitga ik meer last heb van breezahs dan van minderheidsgroepen.
zowel autochtonen als allochtonen lopen te kloten in it land, na een aantal jaren houden ze t voor gezien of worden crimineel, kijk maar eens wat wij als nederlanders allemaal geflikt hebben, ik denk dat het minder zal worden, en met de reden dat wat we nu erg vinden we dan allang gewend zijn, hoe erg t ook is.

De media hebben het weer gedaan....

Als je ervoor bent om informatie bewust achter te houden heb je een aantal fundamentele westerse waarden niet helemaal begrepen.

De media hebben het ook wel eens over "een 34-jarige Leidenaar" maar daardoor krijgen Leidenaren geen slechte naam omdat ze niet disproportioneel vaak betrokken zijn bij criminaliteit.

Nou Zelda, voor sommigen zijn alle Amsterdammers pooiers en/of junks omdat zij hier (ik woon en ben Amsterdammer) disporportioneel vaker voorkomen.

Terug
Naar boven