XXL Nutrition

Gamen op pc

kevinve

Competitive Bodybuilder
Waardering
178
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Heb ongeveer 2.5 jaar geleden een pc in elkaar laten zetten door een kennis van me. Weet zelf geen ruk van computers maar had hem gezegd dat ik er graag op deed gamen en dus goede videokaart etc wilde. Nu heb ik een tijd World of Warcraft gespeeld, gestopt, maar ik liep altijd maar rond de 30 fps op hoogste kwaliteit.

Wil deze zomer misschien wat nieuwe dingen kopen om dit te verbeteren, maar waar moet ik dan aan denken? Coolers, videokaart? Ik heb hier geen benul van.

Als iemand iets van specificaties moet weten, laat maar weten, zal ze geven als ik ze kan vinden! Thanks

Vooral videokaart, processor, RAM, e.d..
Doe even start -> run/search -> dxdiag.exe, daar kun je je specs vinden.

• Topic Starter Topic Starter
Vooral videokaart, processor, RAM, e.d..
Doe even start -> run/search -> dxdiag.exe, daar kun je je specs vinden.

Heb jij er iets aan als ik jou de specs geef? Heb namelijk ook supergrof scherm en videokaart is ook goed geloof ik (3D gaming, HD etc) en wil er van genieten.
Kan dat dxdiag.exe niet vinden, raar.

Videokaart: NVidia GeForce 9800 GT
Processor: AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHz
RAM: 4,00 GB

Laatst bewerkt:
Heb jij er iets aan als ik jou de specs geef? Heb namelijk ook supergrof scherm en videokaart is ook goed geloof ik (3D gaming, HD etc) en wil er van genieten.
Kan dat dxdiag.exe niet vinden, raar.

Videokaart: NVidia GeForce 9800 GT
Processor: AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHz
RAM: 4,00 GB
Als je je moederboord, voeding, etc weet weet je ook wat de upgrademogelijkheden zijn ;) Op zich heb je nog een redelijke bak, denk dat je met een paar honderd euro al een eind bent.

Welke game wil je spelen dan? WoW?

Misschien wel, maar wil ook CoD en Fifa 13 kopen volgend jaar. Misschien Diablo 3, depends.

Ok, maar dan kan je toch beter tegen die tijd pas upgraden.

Ik zou sowieso die videokaart vervangen voor een snellere. De videokaart is ten opzichte van de cpu wel degelijk verouderd.

Hoeveel wil je uitgeven?

Je videokaart en CPU zouden allebei wel een upgrade kunnen gebruiken eigenlijk. CoD, Diablo en Fifa zijn niet de zwaarste spellen ter wereld, dus als het daar bij blijft kun je voor een paar honderd euro een goede upgrade doen waar je nog wel even mee vooruit kunt.

Je videokaart en CPU zouden allebei wel een upgrade kunnen gebruiken eigenlijk. CoD, Diablo en Fifa zijn niet de zwaarste spellen ter wereld, dus als het daar bij blijft kun je voor een paar honderd euro een goede upgrade doen waar je nog wel even mee vooruit kunt.

Zit ik op dat moment ook niet met het probleem dat mijn cpu en videokaart niet overeenkomen met mijn moederbord en hierdoor problemen ontstaan?

Een videokaart kun je gewoon upgraden, dat werkt in elk moederbord zolang het een PCI-E kaart is (wat bij jou het geval is). Als je je processor gaat upgraden zul je inderdaad je moederbord en geheugen moeten vervangen, en misschien ook je voeding.

Kzou pas upgraden als je vindt dat diablo niet goed genoeg draait.

Wachten dus ipv nu al upgraden.

Ik heb zelf een amd athlon 3 gig duo (kostte 2jaar geleden 60 euro) en een 5770 gehaLd (2 jaar geleden 100 euro). Kan tot nu toe alles redelink draaien. Mass Effect 3 laatst nog gedraaid op max. iets van 40 fps. Niet het zwaarste spel maar toch.

Nu is jouw pc wel iets langzamer over het algemeen, maar kzou niet overhaast alles upgraden.

Een videokaart kun je gewoon upgraden, dat werkt in elk moederbord zolang het een PCI-E kaart is (wat bij jou het geval is). Als je je processor gaat upgraden zul je inderdaad je moederbord en geheugen moeten vervangen, en misschien ook je voeding.

En zodra ik de CPU, moederbord, geheugen en voeding moet vervangen wordt het wel een flink stuk duurder neem ik aan, zo rond de €750 als alles van goede kwaliteit moet zijn?

Dat ligt er heel erg aan hoe snel je je PC wilt hebben. Ik zag laatst op Tweakers vraag en aanbod een tweedehands setje met een i5 2500K, een moederbord en 4 (of 8, weet niet meer) GB DDR3 voor 350 euro. Dan heb je al een behoorlijk snelle PC hoor.

Of je je voeding moet upgraden ligt eraan welke voeding je nu hebt en wat voor hardware je in je nieuwe PC gaat stoppen. Een kwaliteitsvoeding kun je nieuw voor 80 a 100 euro kopen.

Dat ligt er heel erg aan hoe snel je je PC wilt hebben. Ik zag laatst op Tweakers vraag en aanbod een tweedehands setje met een i5 2500K, een moederbord en 4 (of 8, weet niet meer) GB DDR3 voor 350 euro. Dan heb je al een behoorlijk snelle PC hoor.

Of je je voeding moet upgraden ligt eraan welke voeding je nu hebt en wat voor hardware je in je nieuwe PC gaat stoppen. Een kwaliteitsvoeding kun je nieuw voor 80 a 100 euro kopen.

Inb4 iets anders, voor de helft heb ik geen idee waar je over praat, heb deze pc door een kennis in elkaar laten zetten voor gaming toendertijd, was episch 2.5-3 jaar geleden. Waar kan ik zien met welke voeding ik te maken heb?

i5 2500K = Intel Core i5 2500K processor. Behoorlijk snel, niet duur, goed te overklokken.

Als je wil weten wat voor voeding je hebt zul je je kast open moeten maken, dat is niet via software uit te lezen.

i5 2500K = Intel Core i5 2500K processor. Behoorlijk snel, niet duur, goed te overklokken.

Als je wil weten wat voor voeding je hebt zul je je kast open moeten maken, dat is niet via software uit te lezen.

Ok thanks. Voeding lijkt me dan nog het minste probleem als die naderhand altijd nog, voor een redelijke prijs, te vervangen is.

Als ik dus tegen de zomer aan zou willen upgraden rond de €500 inclusief voeding, kom ik dan ver, of zal het duurder worden?

Edit: Of nog even doorsparen ... http://computer-software.marktplaat...obaBD4K/zHzrvwCBKer9c/NNeh+A==&fta_ind=1&df=1

Laatst bewerkt:
Als dat inclusief videokaart is zal het wel iets duurder worden denk ik, maar dat ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoeveel geld je zelf uit wil geven. Ik ben al een tijdje niet meer helemaal bij op videokaartgebied, maar een GeForce 560 Ti kun je nieuw voor 190 euro kopen en dat is een goede upper midrange kaart. nVidias nieuwe kaarten zullen in april zo'n beetje beschikbaar komen, dus dat betekent prijsverlagingen van ATI.

Verder komt binnenkort Intels Ivy Bridge uit, dat betekent waarschijnlijk ook een prijsverlaging voor Sandy Bridge CPUs.

Sandy Bridge en Ivy Bridge zijn codenamen voor de CPU-generaties, Sandy Bridge is de huidige generatie. De i5 2500K bijvoorbeeld is een Sandy Bridge.

Terug
Naar boven