MuscleMeat

Garagegym bouwen

Even kort inpikken op wat er gezegd is.
Heb zelf nooit getraind met het helisports halfrack dus ga hier ook niet veel over zeggen.
Ik heb wel een rogue r3 rack ,rogue monster lite full rig , rogue monster lite squat stands etc.
Zijn allemaal vrijwel onverwoestbaar. Met name de coating van rogue is ook fijn als je veel pull ups doet.
Handen gaan iets minder snel open liggen dan op vergelijkbare rigs naar mijn ervaring.

Kwa bumpers heb ik zowel atx bumpers , rogue bumpers , hi-temps(enkel 5 kg) , rogue competition bumpers en eleiko bumpers. Er bestaat wel degelijk een aanzienlijk verschil tussen bovenstaande. Dat gezegd zijnde weet ik niet of je dat eruit haalt als je ze alleen thuis gebruikt. Het hangt ook vanaf wat je zoekt. Zoek je een bumper die stil is, eentje met een dead bounce etc.

Op gebied van barbells kan ik je alleen de rogue barbells aanbevelen. Heb zelf geen atx barbell maar wel een 15 tal rogue ohio's , bella bar , power bar etc. Oerdegelijk en de ohio is zowel voor de power als oly lifts geschikt.

Als laatste reageer ik even op Yasmine. Een platform heeft wel degelijk nut. Ik heb rogue platforms , eleiko platforms en zelfgemaakte platforms. Ik heb speciale gewichtheftegels van 4cm dik en 40 kg per stuk. Als die niet in een kader liggen verspringen die nog steeds. Of jij laat je barbell niet vallen( gaat hoe dan ook gebeuren als hij oly lifts wil doen) of je tilt niet zwaar genoeg. Is geen persoonlijke aanval maar gewoon een vaststelling uit ervaring.

Ik heb de ATX ram bar nu een week of vijf in gebruik en vind het een erg fijne bar, wilde initieel een rogue bar uit Canada halen, maar uiteindelijk toch gekozen om de ATX bar bij fitness seller te bestellen in geval van retourneren of problemen met garantie. Knurling is zoals op de website wordt gezegd vrij scherp, maar daardoor heb ik het idee dat de grip uitermate goed is. Voor thuisgebruik denk ik dat de ATX bar niet onderdoet voor een rogue bar.

Verder absoluut geen problemen gehad met levertijd, zondag besteld, woensdag geleverd.

Ik train zelf al jaren in de garage met een barbarian powerrack.
Vind het nog steeds een goede aankoop.

Heb wel problemen gehad met een cable crossover(gym 80)
Die heb ik laten inkorten om qua hoogte te passen.

Nu perfect!

Even kort inpikken op wat er gezegd is.
Heb zelf nooit getraind met het helisports halfrack dus ga hier ook niet veel over zeggen.
Ik heb wel een rogue r3 rack ,rogue monster lite full rig , rogue monster lite squat stands etc.
Zijn allemaal vrijwel onverwoestbaar. Met name de coating van rogue is ook fijn als je veel pull ups doet.
Handen gaan iets minder snel open liggen dan op vergelijkbare rigs naar mijn ervaring.

Kwa bumpers heb ik zowel atx bumpers , rogue bumpers , hi-temps(enkel 5 kg) , rogue competition bumpers en eleiko bumpers. Er bestaat wel degelijk een aanzienlijk verschil tussen bovenstaande. Dat gezegd zijnde weet ik niet of je dat eruit haalt als je ze alleen thuis gebruikt. Het hangt ook vanaf wat je zoekt. Zoek je een bumper die stil is, eentje met een dead bounce etc.

Op gebied van barbells kan ik je alleen de rogue barbells aanbevelen. Heb zelf geen atx barbell maar wel een 15 tal rogue ohio's , bella bar , power bar etc. Oerdegelijk en de ohio is zowel voor de power als oly lifts geschikt.

Als laatste reageer ik even op Yasmine. Een platform heeft wel degelijk nut. Ik heb rogue platforms , eleiko platforms en zelfgemaakte platforms. Ik heb speciale gewichtheftegels van 4cm dik en 40 kg per stuk. Als die niet in een kader liggen verspringen die nog steeds. Of jij laat je barbell niet vallen( gaat hoe dan ook gebeuren als hij oly lifts wil doen) of je tilt niet zwaar genoeg. Is geen persoonlijke aanval maar gewoon een vaststelling uit ervaring.

Ik heb sinds een tijd een Rogue s2 rack,is inderdaad goede kwaliteit,zeer stabiel ook.

Bumperplates lijkt mij alleen meer voor oly lifts,ik zou bumper plates bij thuis trainen niet laten stuiteren,of je moet in een vrijstaand huis/gebouw,schuur of garage trainen.
Daarom hou ik het maar bij gewone halterschijven,maar ieder zijn ding natuurlijk.

Ik heb een Rogue 390BT rack staan, zonder platform. Staat als een huis als er wat schijven aanhangen. Ik heb 1 dwarsbalk extra besteld en nu is hij zijwaarts ook enorm stabiel.
Had hiervoor een barbarian cage, het verschil is enorm te noemen.

Terug
Naar boven