Fitness Seller

gebrek degelijk voedingsschema!

oechiewalli

Novice
Waardering
0
Ben nieuw hier op dit forum en ben sinds kort terug begonnen met bodybuilding, want merk ook dat ik te ongezond leef en wil daar terug verandering in brengen. Zelf heb ik al het een ander opgezocht maar heb nog niet gevonden aan hoeveel koolhydraten,vetten,eiwitten,calorien enz. ik moet zitten per dag. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een goed schema met de nodige voedingsupplementen op te stellen:D :P, zou dit ten zeerste op prijs stellen heb ook onlangs Perfect Creatine Monohydrate gekocht en Perfect Whey Protein, zijn dit redelijk goeie bekende producten ? Tzou handig zen als ik wa advies zou krijgen enz i.v.m de juiste voedingkeuze en aantal enz.
gegevens:

19 jaar
80kg
180cm

merci :cool::p :p :p

ik zou nog niet met creatine begingen eerst een goed voedigschema
probeer 6 keer op een dag te eten (wat rijk is aan eiwitten)
probeer vette vis te eten je groente fruit

succes ermee

Ben nieuw hier op dit forum en ben sinds kort terug begonnen met bodybuilding, want merk ook dat ik te ongezond leef en wil daar terug verandering in brengen. Zelf heb ik al het een ander opgezocht maar heb nog niet gevonden aan hoeveel koolhydraten,vetten,eiwitten,calorien enz. ik moet zitten per dag. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een goed schema met de nodige voedingsupplementen op te stellen:D :P, zou dit ten zeerste op prijs stellen heb ook onlangs Perfect Creatine Monohydrate gekocht en Perfect Whey Protein, zijn dit redelijk goeie bekende producten ? Tzou handig zen als ik wa advies zou krijgen enz i.v.m de juiste voedingkeuze en aantal enz.
gegevens:

19 jaar
80kg
180cm

Wat ik vind over gebruik van supplementen in je eerste trainingsmaanden lees je hier: http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/geheim-gemotiveerd-blijven-op-lange-termijn-83342/

Over voeding moet je heus wel wat informatie kunnen vinden hoor op dit forum (lees sticky's)...ik ben zelf ook nog maar drie maanden bezig, maar heb hier reuzeveel geleerd over voeding, waardoor ik op drie maanden tijd echt wel wat massa heb bijgewonnen: dat kan jij ook, maar doe er zelf moeite voor!

succes!

gegevens:

19 jaar
80kg
180cm

Wat ik vind over gebruik van supplementen in je eerste trainingsmaanden lees je hier: http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/geheim-gemotiveerd-blijven-op-lange-termijn-83342/

Over voeding moet je heus wel wat informatie kunnen vinden hoor op dit forum (lees sticky's)...ik ben zelf ook nog maar drie maanden bezig, maar heb hier reuzeveel geleerd over voeding, waardoor ik op drie maanden tijd echt wel wat massa heb bijgewonnen: dat kan jij ook, maar doe er zelf moeite voor!

en ps: hoeveel kcal je per dag nodig hebt hangt af van of je wil cutten, bulken of leven op onderhoud...heb je je deze vraag al gesteld?

succes!

waarom ben je ongezond bezig? Je weet tenslotte wat ongezond voor je is.
Wil je gezond bezig zijn? kick dan de ongezonde dingen eruit.

Eten? Begin eens met iedere ochtend een flink ontbijt. Brinta, brood met beleg als pindakaas, ham, kipfilet; Een flink glas melk, bak een ei. Het hoeft imo echt allemaal niet zo heel ingewikkeld in het begin. 's ochtends goed beginnen met eten scheelt voor mij een flinke bult op de rest van de dag, aan drang naar 'slecht' voedsel.

Direct al te drastisch beginnen gaat tegenstaan. Als je wat af wilt vallen, ga je gewoon normaal eten, imo niet onder onderhoud zoals velen doen. Dat is voor personen die goed weten wat voeding inhoudt (of het denken te weten, ik weet het niet). Als je gewoon normaal gaat eten (en ****ING iedereen weet wat 'slecht' is :D friet, snoep, frisdrank, snacks, kant en klaar maaltijden, plantaardig geharde vetten etc) heb je een goed begin.
Je hoeft niet meteen goed te eten, als je maar niet slecht eet. Voeg daar aan toe een fijne dosis training en je hebt een mooi verbruik. Verwacht niet directe resultaten, dat kan zeker een aantal weken tot maanden op zich laten wachten, maar het zal gebeuren.

Algemeen gesteld heb je drie parameters in de formule: rust, voeding en training. Het kost tijd om het een en ander onder de knie te krijgen.
Niemand doet het perfect (velen wel aardig, sommige goed), ook niet na jaren trainen en eerlijk gezegd wens ik je het leven van degenen die het wel doen niet toe. :D
Focus je op je training. Training is imo de belangrijkste factor. supplementen zijn echt nog niet nodig, al kan een visoliecapsule of 2 per dag vaak geen kwaad.

Een bak tonijn is een fijne extra, net als zo een bak kwark of een fijne biefstuk. Fruit is lekker, onthoudt dat.

Schema: 3x per dag fatsoenlijk eten (liefst met nadruk op een rustig, uitgebreid en stevig ontbijt met een krantje der bij :D), 3 liter water drinken per dag en dat de eerste 3 weken :D kijk dan eens verder.
Als je 6x per dag wilt eten, zal je dit toch ook moeten kunnen. zes keer per dag moeten eten vergt het nodige. Meer dan je denkt :D Smeer je brood voor de lunch de avond van te voren, of zet het klaar in de koelkast, zo voorkom je om excuses te moeten maken om ff snel wat te halen bij de snackbar om de hoek, smeer d'r liever een teveel dan te weinig, maar eet het op (remember, je weet best wat er wel in dat zakkie of trommeltje hoort :D). Kost een kwartiertje, scheelt een hoop.

• Topic Starter Topic Starter
ik probeer momenteel dit voedinggewoonte aan te houden als er iets slecht in zou staan gelieve het te vermelden, ik probeer op men gewicht te letten en door te trainen dan eventueel wat kg kwijt te geraken:

smorgens 9.30
2,5 dl melk + brinta
2 sneden multigraan met confituur /kippewit
whey-shake 20 gr

11.30
Appel / peer of andere vrucht

12.00
cornflakes van kellogs met rode vrucht + 2 sneden multigranen confituur / kippewit
2,5 dl melk
whey-shake 20 gr

3.00 -+
muesli bar
magere yoghurt +- 200 gr

4.30
stuk fruit

6.00
eten wat de pot schaft, geen vetzakkerijen weliswaar

8.00 - 9.00
trainen

na training :