MuscleMeat

gebroken pols

kobajashi

Novice
Waardering
0
hallo,

Ik heb zondag verdorie mijn pols gebroken tijdens een dagje snowboarden :mad:
vootlopig hebben ze men pols al op zen plaats gezet, maar ik moet in de loop van volgende week nog geoppereerd worden.

Zijn er onder jullie die tips hebben voor mij om zo snel en goed mogelijk te genezen zodat ik terug kan trainen?

Ik zal waarschijnlijk 8 tot 12 weken in de gips liggen (hoop op max 8)

Weten jullie bepaalde oefeningen waarvoor je de pols niet moet belasten?
anders zal het alleen buik en benen worden :(

alvast bedankt

koba

kuiten: seated calve raise enz

onderrug: hyperextensions enz

leg extensions & leg press
hyperextensions kan misschien maar ja je zult ze niet weighted kunnen doen lijkt me
leg curl lijkt me ook niet zo relaxed.

• Topic Starter Topic Starter
ja, kga een beetje mijn plan moeten trekken en zien wat er gaat en wat niet.

klote pols!!

cya

koba

kerel paar dingen die kunne!

leg extension
kuitenoefeningen
hamstrings
ja legpress..
kun je en sproing met de benen vooruit maken kerel!

tja, voorlopig alleen benen en buik voor jou
veel en snel beterschap!

frontsquats?

Auw! sterkte kerol!

thanks folks!!

Elderson, bedankt voor de tip ivm de operatie!!

En na de operatie ga ik zeker even moeten wachten. pas als ik beetje hersteld ben ga ik denk ik eerst beginnen met wat fietsen (hometrainer wel te verstaan) en daarna geleidelijk aan benen, buik en kuiten beetje zwaarder trainen.
Elderson zou jij na 2 weken al oefeningen doen die belastend zijn voor de pols?
Ik vrees dat dat een beetje te rap zal zijn!

groeten

koba

beterschap kerel, cardio is goed voor de doorbloeding en kan je genezing bevorderen.

Als het kan wel. Maar er hangt erg veel af van hoe de breuk precies is, en of hij precies en muurvast gezet is of met een restafwijking of wat speling.

Na het zetten krijg je gips, als het goed geneest (X-foto) ga je er daarna uit maar heb je een zielig armpje waar je weinig mee kan. Als het goed gefixeerd is met die K-draden mag er dan gelijk mee oefenen tot aan de pijngrens maar dat stelt echt niks voor.

Hoe weet ik dit allemaal? Mijn vrouw heeft eind december bij het schaatsen haar pols gebroken. Het zetten is een paar keer niet goed gelukt, de breuk bleef afglijden, todat er half januari van die K-draden in gedraaid werden. Dat heten dus draden, maar ik heb ze na verwijdering gezien: het zijn meer spijkers met een stukje schroefdraad voor extra houvast. Dat hadden ze dus beter gelijk kunnen doen! Ze is nu pas in staat om ietsjes kracht te gaan zetten met die hand/pols. Vooral stevige grip doet nog flink zeer. Circuittraining op standje 2 is het maximum!

Maar je hebt wel isolatietrainers waarbij je bv schouders en bovenarmen kan trainen zonder te grijpen, als je een beetje kreatief naar de apparaten kijkt zal je de meeste spieren toch wel eerder kunnen gaan trainen.

O ja, tip: ipv een mitella moet je zo'n draagband met klittebandsluitingen vragen, die zijn veel beter en handiger, en nadat je uit het gips bent heb je polsbanden en onderarmbanden met klitteband die enorm helpen: ze geven stevigheid en bescherming zonder je in je bewegingen te beperken.

hallo,

ik ben vrijdag nogmaals op controle geweest en ik heb dus zowel een breuk alsook een beentje dat was verplaatst door de schok. binnen 5 dagen(vrijdag) moet ik onder het mes en dan gaan ze ook uitslitsel kunnen geven of mijn ligamenten geschonden zijn of niet. Hopelijk niet want dan zal het het langste duren vooraleer ik hersteld ben.

Elderson: bedankt voor de nuttige info. Een draagband met klittebandsluitingen heb ik reeds gekregen. Dit is weldegelijk redelijk comfortabel gezien de omstandigheden. Ik heb eens navraag gedaan bij de chirurgen voor die k-draden, maar ze wisten niet juist wat ik bedoelde. Ik veronderstel dat zij daar een andere naam voor gebruiken. Alleszinds, ... de operatie wordt bij mij uitgevoerd met een soort conische schroef (schroefdraad waarbij het uitzicht van de schroef recht is, maar de as waar de schroefdraad op getrokken is is conisch. Dit zou zéér goede hechting geven aangezien de breuk zéér goed aangetrokken wordt op deze manier.

Ik ga ook eens kijken voor die pols en onderarmbeschermers. Lijkt mij inderdaad handig en zeker nodig in het begin!!

wens je vrouw veel beterschap en tot later. Ik hou jullie op de hoogte!

groeten

koba

beterschap! dat wordt benen trainen ;)

Terug
Naar boven