MuscleMeat

Gedag zeggen tegen deze sport?

Bale

Because I can
Elite Member
Waardering
14
Niet normaal meer dit, ze hebben woensdag geconstateerd dat ik behoorlijk intolerant ben voor, well, vrijwel alles. Ben benieuwd of iemand anders dit heeft en hoe je het volhoudt in deze sport.

Om specifiek te zijn, kan ik het volgende niet eten:
- Gluten (vrijwel alle KH bronnen behalve haver)
- Fruit (vooral appel, banaan, peer en perzik, maar de rest ook mild)
- Groente (aardappel, spinazie, etc.)
- Noten (pinda, amandel, kokos, etc.)
- Granen (haver)
- Peulvruchten (linzen, bonen, erwten)

Serieus.. elke keer als ik denk dat ik iets kan toevoegen aan het dieet voor degelijke KH, zie je weer dat er granen of gluten in zitten. Het is echt verschrikkelijk. Het gaat niet eens om bodybuilden maar ook om je algemene gezondheid. Lijkt me niet dat de hele dag kip en zalm eten goed voor je kan zijn, zowel fysiek als mentaal.

Iemand die dit ook heeft maar het nog steeds op de een of andere manier voor elkaar krijgt elke dag? Ik hou van een uitdaging maar dit gaat echt te ver.

ALLE tips zijn welkom!

wie heeft dat geconstateerd?

vraag Mr Mikeman die heeft ook een hoop waar die allergisch voor is. Dat dat niet hoeft te betekenen dat je tmet de sport moet stoppen is hij een goed voorbeeld van.

Heb even op wiki gekeken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gluten

"Niet-granen, zoals wilde rijst, boekweit, quinoa, amaranth, sojabonen en zonnebloempitten bevatten geen gluten. Dierlijke producten bevatten nooit gluten." Soja lijkt mij niet aangeraden ivm oestrogeen.

"Onder andere teff en producten op basis van maïs, rijst en boekweit worden als vervanger gebruikt."

Ik zou wat opzoekwerk doen, je bent niet de enige die glutenvrij moet eten. Heeft je arts geen documentatie of tips gegeven?

Voor je vitamines waarschijnlijk multi-vit.

-

Reden: -
Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Heb even op wiki gekeken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gluten

"Niet-granen, zoals wilde rijst, boekweit, quinoa, amaranth, sojabonen en zonnebloempitten bevatten geen gluten. Dierlijke producten bevatten nooit gluten." Soja lijkt mij niet aangeraden ivm oestrogeen.

"Onder andere teff en producten op basis van maïs, rijst en boekweit worden als vervanger gebruikt."

Ik zou wat opzoekwerk doen, je bent niet de enige die glutenvrij moet eten. Heeft je arts geen documentatie of tips gegeven?

Voor je vitamines waarschijnlijk multi-vit.

Thanks. Ik weet dat ik niet de enige ben die glutenvrij moet eten. Maar als je dan ook geen noten, rijst en granen kunt eten wordt het weer een ander verhaal.

Ik ga zeker lezen over wat de mogelijkheden zijn.

De dokter.. ha.. ik kreeg te horen dat ik per dag meer dierlijke producten eet dan ik in een week zou moeten eten. Dat ik nooit steak zou moeten eten omdat dat per definitie slecht is voor je.

Weet je wat ook een mooie vergelijking was? Hij gaf aan dat als ik 100 calorieën sla eet ik 11g eiwit krijg en dat is meer dan er in 100 kcal steak zit.

Get the **** out..

@marcyesh Sorry, maar ik begrijp niet veel van je bericht. Van mijn lijstje eet je wel 4 dingen? Dat kan inderdaad kloppen. De toegevoegde waarde van de laatste 2 zinnen begrijp ik echt niet :)

*edit* wilde rijst bevat geen gluten, maar is wel een graansoort. Kan dus ook niet ;)

Laatst bewerkt:
Maar hoe intolerant? Wat gebeurd er als je het in beperkte mate wel eet?

Zou me nu eerst richten op gewoon gezond te kunnen eten, zonder al die producten. Als je daar een beetje handig in bent, kan je ook meer eten om te sporten.

Maar je dokter vind dat je dit allemaal niet zou moeten eten en dan ook nog eens geen steak? Ben je lekker mee geholpen, zou mooi een ander zoeken.

---------- Post added vr 17 jun 2011 at 13:56 ----------

Die vergelijking met sla klopt wel, al moet je er dan een kg van eten en je hebt er alsnog verdomd weinig aan, gezien je geen groente kan eten. :D

Waarom mag je dat niet eten, wat heb je? (sorry als ik het even niet snap, ik zie geen voor-verhaal)

Ik ben 24/7 moe omdat mn immuunsysteem te hard moet werken. Dit is al jaren gaande, je moet me na een training eens zien ;)

Hij zei niet alleen eet nooit steak omdat het slechte voeding is, hij zei ook dat wat ik nu eet aan dierlijke producten per dag, moet verdelen over de HELE week ipv de dag.

Kan best een andere arts zoeken maar ik ben werkelijk waar nooit iemand tegen gekomen in Nederland die volledig content was met zijn of haar arts. Zeker als het gaat om bodybuilding weten ze echt helemaal niks. Als je meer dan 70g eiwit per dag eet vinden ze je te gek voor woorden.

Ik neem aan dat je toch wilt blijven leven, dus ga eens praten met een deskundige.
Deze sport kun je dan toch gewoon blijven doen?
Het zal minder makkelijk zijn misschien, maar niet onmogelijk.
Het is wel lastig voor je man...
Succes er mee.

Oh ja, ik ga meer sla eten als daar meer eiwitten in zitten dan in biefstuk! :rolleyes:

Die vergelijking met sla klopt wel, al moet je er dan een kg van eten en je hebt er alsnog verdomd weinig aan, gezien je geen groente kan eten. :D

Precies ;) Ik gaf hem ook geen ongelijk over de vergelijking. Maar je bent echt de weg kwijt als je een kilo sla eet voor 11g eiwit en er dan ook nog niet tegen kunnen. Hehe

---------- Post added vr 17 jun 2011 at 14:02 ----------

dus ga eens praten met een deskundige.

Heel graag man, maar die zijn niet binnen handbereik. Je kunt talloze diëten vinden maar je stuit elke keer op blokkades, zeker om het te combineren met de sport.

Zijn er misschien op het net lijsten te vinden met voedingsmiddelen waar bij staat wat er allemaal in zit?
Ik ken wel een "orthomoleculair" voedingsdeskundige, maar ik weet eigenlijk niet of dat de aangewezen persoon is voor je...
Voor mij heeft ie nog niet echt veel gedaan eigenlijk... ;)
Je prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid want ik ben ook te vaak, te moe.
Maar ik steek dat altijd op mijn overgewicht.
Maar als ik bijv. aardappelen eet, zou ik gelijk daarna in slaap kunnen vallen.
Is dat bij jou ook zoiets ..?

Ik ben 24/7 moe omdat mn immuunsysteem te hard moet werken. Dit is al jaren gaande, je moet me na een training eens zien ;)

Hij zei niet alleen eet nooit steak omdat het slechte voeding is, hij zei ook dat wat ik nu eet aan dierlijke producten per dag, moet verdelen over de HELE week ipv de dag.

Kan best een andere arts zoeken maar ik ben werkelijk waar nooit iemand tegen gekomen in Nederland die volledig content was met zijn of haar arts. Zeker als het gaat om bodybuilding weten ze echt helemaal niks. Als je meer dan 70g eiwit per dag eet vinden ze je te gek voor woorden.

Hoe ben je achtergekomen dat je immuunsysteem te hard moet werken naast dat je veel moe bent? Tests?
Ben je dan ook haast nooit ziek? of zit ik hier fout

Zijn er misschien op het net lijsten te vinden met voedingsmiddelen waar bij staat wat er allemaal in zit?
Ik ken wel een "orthomoleculair" voedingsdeskundige, maar ik weet eigenlijk niet of dat de aangewezen persoon is voor je...
Voor mij heeft ie nog niet echt veel gedaan eigenlijk... ;)
Je prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid want ik ben ook te vaak, te moe.
Maar ik steek dat altijd op mijn overgewicht.
Maar als ik bijv. aardappelen eet, zou ik gelijk daarna in slaap kunnen vallen.
Is dat bij jou ook zoiets ..?

Je zou inderdaad een intolerantie kunnen hebben voor bepaalde voeding. Geen allergie, maar intolerantie. Je kunt beginnen met de eventuele boosdoeners schrappen uit je dieet en kijken hoe je je voelt. Mijn baas uit het verleden kon direct in slaap vallen na het eten van brood bijvoorbeeld.

Give it a shot!

---------- Post added vr 17 jun 2011 at 14:25 ----------

Hoe ben je achtergekomen dat je immuunsysteem te hard moet werken naast dat je veel moe bent? Tests?
Ben je dan ook haast nooit ziek? of zit ik hier fout

Ik ben getest op ALLES. Seriously. 4/5 jaar heb ik Pfeifer gehad en daarna nooit meer 100% hersteld. Ze hebben alles geprobeerd maar artsen konden het niet vinden.

Ben onlangs op de term 'bijnieruitputting' gestuit en hier valt eigenlijk alles onder waar ik al jaren last van heb.

Ik ben inderdaad bijna nooit ziek maar gewoon constant niet helemaal in orde. Draai altijd op 50%. Na het trainen is het echt een drama..bleek, koppijn, helemaal ****ed up.

Een van de symptomen van bijnieruitputting is het abnormale gedrag van het immuunsysteem waarbij onverklaarbare allergieën ook ter sprake komen. Ik heb hier namelijk nooit eerder last van gehad (voor 4 jaar geleden) en ben toen ook al getest op allerlei allergieën.

Je krijgt dan ook last van terugkerende ontstekingen in het lichaam. Ik heb talloze keren per jaar ooglid en neusvleugel ontsteking zonder verdere verklaringen.

Zal ik eens doen.
Jij heel veel succes er mee man.
Maar ik zou wel gewoon lekker blijven trainen hoor. ;)

Zal ik eens doen.
Jij heel veel succes er mee man.
Maar ik zou wel gewoon lekker blijven trainen hoor. ;)

Ik zal nooit uit de sportschool verdwijnen. Maar naar de sportschool gaan en fanatiek bodybuilden.. we weten allemaal dat dat twee verschillende werelden zijn :(

Als ik ga eten zoals de gemiddelde persoon kijk je over een maand door me heen :D

Ga eens naar Dr.Francis Coucke in Sint-Gilles-Waas of Prof.Kenny Meirleir (als je wat meer geld hebt) in Brussel. Die zijn de beste in Belgie voor zulk soort dingen, wat andere artsen dus niet vinden.

Als andere artsen alles getest hebben zullen zij nog altijd testen doen die je niet ondergaan hebt ;) Voor ontstekingen is immunoglobulinen dus een goede behandeling. Het werkt als een immuunregulator waardoor bepaalde interleukinen die instaan voor de onstekingsprocessen downgereguleerd worden. Als je IgE allergie hebt kan deze dus ook minderen.

Mechanisms of action of intravenous immunoglobulin in autoimmune and inflammatory diseases
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1246782003000351

Laatst bewerkt:
Ga eens naar Dr.Francis Coucke in Sint-Gilles-Waas of Prof.Kenny Meirleir (als je wat meer geld hebt) in Brussel. Die zijn de beste in Belgie voor zulk soort dingen, wat andere artsen dus niet vinden.

Als andere artsen alles getest hebben zullen zij nog altijd testen doen die je niet ondergaan hebt ;)

Thanks Cools, ik ga deze 2 namen zeker noteren.

Thanks Cools, ik ga deze 2 namen zeker noteren.

Ik raad Dr. Fancis Coucke eerst aan. Directer, sneller en goekoper. Hij test ook meteen de belangrijkste dingen aan de hand van je symptomen. En ik ben voor hem ook op veel getest, maar hij test nog een stuk meer dan de standaard testen in Belgie of Nederland.

Prof. Meirleir werkt samen met een onderzoekslabo. Testen zijn dus nog uitgebreider indien nodig, maar duur dus.

Niet normaal meer dit, ze hebben woensdag geconstateerd dat ik behoorlijk intolerant ben voor, well, vrijwel alles. Ben benieuwd of iemand anders dit heeft en hoe je het volhoudt in deze sport.

Om specifiek te zijn, kan ik het volgende niet eten:
- Gluten (vrijwel alle KH bronnen behalve haver)
- Fruit (vooral appel, banaan, peer en perzik, maar de rest ook mild)
- Groente (aardappel, spinazie, etc.)
- Noten (pinda, amandel, kokos, etc.)
- Granen (haver)
- Peulvruchten (linzen, bonen, erwten)

Serieus.. elke keer als ik denk dat ik iets kan toevoegen aan het dieet voor degelijke KH, zie je weer dat er granen of gluten in zitten. Het is echt verschrikkelijk. Het gaat niet eens om bodybuilden maar ook om je algemene gezondheid. Lijkt me niet dat de hele dag kip en zalm eten goed voor je kan zijn, zowel fysiek als mentaal.

Iemand die dit ook heeft maar het nog steeds op de een of andere manier voor elkaar krijgt elke dag? Ik hou van een uitdaging maar dit gaat echt te ver.

ALLE tips zijn welkom!

ga eens naar een toko

paarse yams, ghanese yams, zoete aardappel, bruine rijst kan je ook als KH bron nemen... zijn hier ook zat andere dingen te vinden, lastig maar ook wel leuk tegelijkertijd

banaan, perzik kan kloppen, als je bijnieruitputting hebt (wat ik denk na je pfeiffer) dan krijg je inderdaad last van allergieen, ook dingen als tomaten en perziken en banaan alles wat veel kalium bevat gaat je zout onderdrukken meloen is er ook zo een galia meloen

eerste aanrader: cortisol speekseltest 4x per dag, kan je hier bestellen:

[Link niet meer beschikbaar]

http://www.lab4more-online.de/

www.androbalance.co.uk

hoe meer je gaat trainen, hoe meer last je krijgt.. je doet er goed aan om als je door wil gaan bovenstaande voeding te gaan overdenken en je hoeveelheid trainen per week te verminderen naar 2x per week.. zoek ff op abbreviated hardgainer routine.. zodra je moe wordt en donkere kringen onder je ogen krijgt tijdens het trainen, vertrekken! slapen en paar dagen rusten.. concentreer je op de core oefeningen.. je gaat meer progressie boeken van minder trainen en meer rusten

3-4 eieren met bacon, havermout in water

kip met zoete aardappel kaneel/honing en 1 eetlepel kokosolie

salade met eetlepel olijfolie, 1 avocado en gerookte kip of vis en bruine rijst

vlees met yam en stuk groente

vul zelf maar in, creatief worden

vul zelf maar in, creatief worden

als je je wil inlezen in hoe je maag alles absorbeert wat je nodig hebt, hoe je die moet reinigen en je lever ook (goed voor je allergieen) en overall healthy wordt pluis dan deze hele websites uit

herbdoc.com
herbdocblog.com

succes kerel hopelijk word je snel beter!

---------- Post added do 23 jun 2011 at 15:02 ----------

Je krijgt dan ook last van terugkerende ontstekingen in het lichaam. Ik heb talloze keren per jaar ooglid en neusvleugel ontsteking zonder verdere verklaringen.

lol

ik liep ook een jaar of twee rond met altijd een bobbeltje/strontje op mijn ooglid gvd ziek word je er van

nu ik aan de TRT en hydrocortison zit nergens meer last van, hooikoorts is ook 90-95% verminderd

Toen ik dit topic las moest ik onmiddellijk aan een soortgelijk voorval denken dat ik heb meegemaakt met mijn vriendin...Haar hippie huisdokter had haar doorverwezen naar een of andere 'dokter' om na te gaan of ze niet allergisch of intolerant was aan iets...wegens aanhoudende hoofdpijn...
Mijn vriendin kwam 150 euro armer thuis met een waslijst aan voedingsmiddellen die ze moest mijden...vergelijkbaar met de TS's lijst...
toen ik aan haar vroeg hoe hij de intolerantie en zo testte, bleek dat hij een of ander ingenieus super apparaat had dat bizar genoeg werkte aan de hand van een soort elektroden ofzo en potjes met voedingsmiddelen die ergens in of op dat toestel moesten, dus die voedingsmiddelen kwamen zelf niet in de buurt van haar lichaam. Dus hij had elektroden op haar geplakt en stak dan een potje met -ik zeg maar wat- melk in een toestel, en dan kon hij waarden aflezen op een scherm waaruit hij dan intolerantie of allergie kon afleiden. ...dit stonk voor mij redelijk naar kwakzalverij...
Na een tijd het strikte dieet gevolgd te hebben veranderde er niets...bleek achteraf dat het waarschijnlijk aan 'de pil' lag die ze toen nam...
'Zit je toevallig aan de pil'? (grapje)
kortom: let toch maar op met die zweverige pseudo wetenschappelijke hippie dokters!

TS, het kan natuurlijk altijd dat jij in een andere situatie zit met echt wel een of ander voedselprobleem...hopelijk vind je een oplossing...

Terug
Naar boven