Hey guys and girls,
Graag zou ik van jullie wijsheid gebruik willen maken.
Ik ben nu sinds een maandje weer bezig met een cut. Resultaten zijn goed. Elke week netjes 0,5 kilo eraf. Alleen de laatste paar dagen heb ik echt geen energie/kracht meer. Ik weet dat 't altijd moeilijk is tijdens een cut, maar het wordt nu wel echt extreem. Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan verhelpen.
Misschien sport ik nu wel gewoon teveel? Misschien heb ik af en toe een cheat meal nodig (lichamelijk, geestelijk kan ik prima zonder)? Misschien eet ik toch te weinig (carbs)?
Extra info:
- Ik ben een vrouw van 27. Ik weeg nu 68,8 kg. Ik ben 1.78m
- Ik ben sinds maandag (voor 't eerst) begonnen met creatine
- Ik slaap voldoende (8 a 9 uur per nacht)
- Mijn sportschema ziet er als volgt uit:
ma: 2 uur sportschool (10min warm up, 15min plyo, 5 min goalie arms, fb kracht, 30min lit cardio, 5min cooling down)
di: hockey training (30 min keepertraining, daarna 60 min vrij rustig)
wo: rust
do: hockey training (90 min vrij rustig)
vr: 2 uur sportschool (10min warm up, 15min plyo, 5 min goalie arms, fb kracht, 30min lit cardio, 5min cooling down)
za: half uur sportschool (10 min warm, 20min hiit cardio, 5 min cooling down)
zo: hockey wedstrijd (70min heel rustig)
Verder zal ik ook nog wel even m'n huidige voedingsschema (carbcycle) toevoegen. Op een gemiddelde dag zit ik op: 1650 kcal, 136gr eiwit, 173gr carbs, 46gr vet. Dit komt neer op een verhouding van 33/42/25.
Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben om me te kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Graag zou ik van jullie wijsheid gebruik willen maken.
Ik ben nu sinds een maandje weer bezig met een cut. Resultaten zijn goed. Elke week netjes 0,5 kilo eraf. Alleen de laatste paar dagen heb ik echt geen energie/kracht meer. Ik weet dat 't altijd moeilijk is tijdens een cut, maar het wordt nu wel echt extreem. Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan verhelpen.
Misschien sport ik nu wel gewoon teveel? Misschien heb ik af en toe een cheat meal nodig (lichamelijk, geestelijk kan ik prima zonder)? Misschien eet ik toch te weinig (carbs)?
Extra info:
- Ik ben een vrouw van 27. Ik weeg nu 68,8 kg. Ik ben 1.78m
- Ik ben sinds maandag (voor 't eerst) begonnen met creatine
- Ik slaap voldoende (8 a 9 uur per nacht)
- Mijn sportschema ziet er als volgt uit:
ma: 2 uur sportschool (10min warm up, 15min plyo, 5 min goalie arms, fb kracht, 30min lit cardio, 5min cooling down)
di: hockey training (30 min keepertraining, daarna 60 min vrij rustig)
wo: rust
do: hockey training (90 min vrij rustig)
vr: 2 uur sportschool (10min warm up, 15min plyo, 5 min goalie arms, fb kracht, 30min lit cardio, 5min cooling down)
za: half uur sportschool (10 min warm, 20min hiit cardio, 5 min cooling down)
zo: hockey wedstrijd (70min heel rustig)
Verder zal ik ook nog wel even m'n huidige voedingsschema (carbcycle) toevoegen. Op een gemiddelde dag zit ik op: 1650 kcal, 136gr eiwit, 173gr carbs, 46gr vet. Dit komt neer op een verhouding van 33/42/25.
Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben om me te kunnen helpen.
Alvast bedankt!

ik zou gewoon een tekort van 200kcal op je streefgewicht, of 300kcal op huidige gewicht eens proberen... als je te drastisch kort op eten houd je t sporten niet meer vol, en verbrand je weer minder met sporten... dan kan je imho beter iets meer eten en volle bak sporten