XXL Nutrition

Geen Geld Om Foto's Te Maken (ziekenhuis)

Even voor de duidelijkheid de reden dat de premieszo hoog zijn is omdat er nog steeds onverzekerden en wanbetalers rondlopen die in de Nederlandse wetgeving ook recht hebben op behandeling al betalen ze er niet voor.

Eigen risico is er net als de oude No-claim regeling om zorggebruik te ontmoedigen. Volgend jaar wordt het eigen risico weer vervangen door een nieuwe regeling.

Als de foto's uit de basisverzekering komen zoals eerder genoemd, komen ze juist ten laste van het eigen risico 2008. Uitgezonderd voor het eigen risico zijn huisartsenzorg, kraamhulp, mondzorg tot 22 jaar bijvoorbeeld.

Ga maar lekker b**chen hierover bij je zorgverzekeraar... dan heb ik weer leuk werk om domme mensen uit te leggen hoe het zit :)

onvz geen problemen mee ......

Even voor de duidelijkheid de reden dat de premieszo hoog zijn is omdat er nog steeds onverzekerden en wanbetalers rondlopen die in de Nederlandse wetgeving ook recht hebben op behandeling al betalen ze er niet voor.

Als onverzekerde moet je contant betalen bij een huisartsgesprek. een 10 min gesprek kost al gauw zon 120 euros

Kom op.. 150 euro, dan koop je toch een maandje geen nieuwe kleren?

150 euro.. dat heb ik niet. Maar ik zal binnekort ook nog wel een paar rekeningen krijgen. Bloedonderzoek gehad, bezoekje aan de neuroloog, mijn medicijnen... Yay >.<
En als ze nou wisten wat er mis was....

Wat is het probleem?

Je krijgt volgendjaar een afrekening, waar je normaal Max 250€ terug kon krijgen en nu zit er een eigen risico op.

ligt er aan hoe je verzekerd bent hoe hoog dat risico is.

Zou gewoon even klantenservice bellen van je verz. hoe je verzekerd bent.

als je geluk hebt werkt iemand van dit Forum bij je zorgverz. achter de klantenservice balie.:lol:

Bull shit! De zorg die wanbetalers en onverzekerden afnemen, wordt gedekt uit een speciaal daarvoor bestemde pot met overheidsgeld. Weliswaar is deze pot inmiddels verdubbeld, maar het gaat niet DIRECT om premiegeld.

De reden dat de zorgverzekeraars zoveel geld nodig hebben is omdat de zorginstanties in Nederland hopeloos slecht georganiseerd zijn. Hele lage automatiseringsgraad, veel bureaucratie, veel eilandjes en vriendjespolitiek. En natuurlijk winstbejag, ondanks dat ze geen "winstoogmerk" hebben.

Ik heb voor verschillende zorgbedrijven en overheidsbedrijven gewerkt en ik kan niet anders zeggen dan dat het me depressief maakt. Hoe kunnen zoveel slimme mensen bij elkaar, met zoveel geld beschikbaar, toch zo'n enorme wanprestatie leveren??? Echt te walgelijk om mee te maken als je beseft dat de premies zullen moeten blijven stijgen om de toennemende kosten te blijven dekken.

Terwijl banken het beter voor elkaar hebben en bewijzen dat het kan. Wie ziet er tegenwoordig nog een cassiere achter de balie? Je wordt doodleuk doorverwezen naar de machine in de muur of het internet als je geholpen wilt worden. En levert dit alles nu een lager bedrag op voor je transacties? Nee. Ben je in totaliteit minder geld kwijt aan bankdiensten? Nee, sterker nog....bankdiensten stijgen ieder jaar tientallen procenten in kosten, Postbank voorop. Terwijl er volop geautomatiseerd is en vrijwel iedereen zijn bankzaken regelt via internet, en het dus goedkoper moet kunnen zijn. Kortom, meer winst voor de banken.

De verzekeraars willen ook naar dit systeem toe, het lukt alleen nog niet heel erg hard. Dit is ook precies de reden geweest voor mij om voor verzekeraars en banken te gaan werken, ik wil mijn geld terug. (is inmiddels aardig gelukt)

En ja, ik ben redelijk verbitterd geworden door wat ik heb gezien bij deze organisaties en overheden.....het zal er namelijk niet beter op gaan worden omdat ze het nut er niet van in zien en via de politiek afdwingen dat je niet zonder ze kan. So, if you can't beat them, join'em.

Tja, het is dit of de Amerikaanse toestanden, imo is het niet zo makkelijk om hier een afweging te maken.Zeker als je bijna nooit ziek bent.
Beide systemen hebben hun voor/nadelen.

Leuk he, op het BB-forum vlak na een kater!

Blijf jij nou lekker in dromenland :rolleyes:

mensen leven langer en er komen steeds meer (dure) medicijnen, dat zorgt voor hogere kosten en bovendien, zoals Tsunami ook al zegt, is het makkelijker geld van anderen te verspillen dan je eigen geld.

Terug
Naar boven