Fitness Seller

Geen hoofddoek op pasfoto!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
BEVEREN (België) - We leven in een raar landje. Het is een bedenking die we wel vaker maken en die nu opnieuw door het hoofd spookt bij het lezen van een bericht uit Beveren. Daar werd een 15-jarig meisje onlangs opgeroepen voor een nieuwe identiteitskaart, maar de bevolkingsdienst stuurde haar wandelen omdat de pasfoto in strijd was met de regels… Het meisje heeft een agressieve hersentumor, verloor al het haar na een chemokuur en stond dus met een ‘bandana’ (haarband) op de foto. Mag niet, was de kurkdroge reactie van de bevolkingsdienst. Hoofddeksels zijn niet toegestaan. En dus staat het meisje nu kaal op de identiteitskaart.
Pijnlijk.

Na een bericht in de krant, waren de verontwaardigde reacties niet uit de lucht. Het gemeentebestuur van Beveren liet intussen geschrokken weten dat het om een spijtig “misverstand” gaat. Maar, “het personeel heeft gedaan wat het moest doen”…
De oplossing? Wat medische attesten voorleggen, meer niet. Maar daar heeft de moeder van het meisje geen zin in. “We weten niet of het met onze dochter nog wel goed komt. Daarom wil ik mijn tijd niet besteden aan het bij elkaar zoeken van allerlei attesten.”
Geef toe, het is een schrijnend verhaal.

Daar komt nog bij dat het hoofddekselverbod voor pasfoto’s niet voor iedereen geldt. Moslima’s mogen wél met een hoofddoek op de foto. Een meisje met kanker niet. Is dat geen ergerlijk geval van discriminatie en moet het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding nu niet ingrijpen? Voor wie er nog aan zou twijfelen: het ene hoofddoekje is het andere niet.

Doodziek word ik hier van...:barf:

ze zouden die moslims hun hoofddoek af moeten zetten! En bij zo n meisje een hoofdoek op moeten zetten!

O jezus.. dit vind ik wel heel erg triest.. waar gaat het naar toe in deze wereld? Ziek dat een moslim wel met hoofddoek op de foto mag en zo'n meisje niet met een bandana..

dit is echt walgelijk gewoon :mad:

Schandalig en hard:(

schandalig idd, maar het is wel te begrijpen van dat balipersoneel, het zijn gewoon de wetten die scheef zijn.

Idd, maar kan er niet een uitzondering zijn voor zo'n geval? Die walgelijke moslims die krijgen alles naar hun hand, maar een echt ziek iemand niet. :(

Zet je bron er dan gewoon bij :

Vlaams Belang - Nationale webstek

Erg triest dit geval, maar als een keer de regels met voeten worden getreden is de wereld ook weer te klein. Dat het VB het weer koppelt aan andere hoofddoekjes is minstens net zo triest trouwens.

gelukkig ben je nog in staat om enige nuance aan te brengen in je uitingen :rolleyes:

Nou, sorry maar ik vind dat ze wel veel voor elkaar krijgen vanwege hun geloof. Zo ook deze situatie, een moslima mag met hoofddoek op de foto, een kankerpatientje niet. Ik vind dat erg jammer en dat bleek ook uit mijn reactie.

Nou, sorry maar ik vind dat ze wel veel voor elkaar krijgen vanwege hun geloof. Zo ook deze situatie, een moslima mag met hoofddoek op de foto, een kankerpatientje niet. Ik vind dat erg jammer en dat bleek ook uit mijn reactie.

juist en dan zijn ze meteen allemaal maar walgelijk.... held!

(en in dit geval zijn de gelovige niet eens 'fout' maar het gemeentebestuur)

Edit: waaarom doen ze dat meiske niet een pruik op? probleem ook opgelost...

juist en dan zijn ze meteen allemaal maar walgelijk.... held!

(en in dit geval zijn de gelovige niet eens 'fout' maar het gemeentebestuur)

Haha inderdaad, de moslims worden hier als schuldig aangewezen terwijl ze in feite niks gedaan hebben. Ook al denk ik dat als een hoofddoek verboden wordt op de pasfoto dat ze massaal zullen protesteren ( maar dat is weer iets anders). In dit geval ligt de schuld bij de mensen die de regeltjes maken en niet bij de moslims.

ff offtopic

eigelijk vind ik het wel belachelijk al dat gezeur en gedoe
als ze in ons land willen komen, dan moeten ze eerst de regels leren kennen wat wel in niet mag, en dus moeten ze hier in nederland al die buitenlandse grappen afschaffen, en als die buitenlanders dan nog zonodig hier willen wonen, moeten HUN aanpassen, en wij niet aan hun.
trouwens nederland is vol. grensen hadden allang gesloten moeten zijn

eigelijk vind ik het wel belachelijk al dat gezeur en gedoe
als ze in ons land willen komen, dan moeten ze eerst de regels leren kennen wat wel in niet mag, en dus moeten ze hier in nederland al die buitenlandse grappen afschaffen, en als die buitenlanders dan nog zonodig hier willen wonen, moeten HUN aanpassen, en wij niet aan hun.
trouwens nederland is vol. grensen hadden allang gesloten moeten zijn

Bedankt voor de bijdrage, je hebt de openingspost gelezen? Want waar je het over hebt heeft er weinig mee te maken.

Haha inderdaad, de moslims worden hier als schuldig aangewezen terwijl ze in feite niks gedaan hebben. Ook al denk ik dat als een hoofddoek verboden wordt op de pasfoto dat ze massaal zullen protesteren ( maar dat is weer iets anders). In dit geval ligt de schuld bij de mensen die de regeltjes maken en niet bij de moslims.

Maar heeft de Westerse wereld deze regeltjes uit zichzelf op papier gezet? Ik dacht het niet nee.

Bedankt voor de bijdrage, je hebt de openingspost gelezen? Want waar je het over hebt heeft er weinig mee te maken.

De locatie zegt al genoeg lijkt me? Waarschijnlijk dagelijks nooit met allochtonen te maken, maar ja.:rolleyes:

Waarom die regels nu zo streng interpreteren, ik heb altijd geleerd dat regels er zijn om te overtreden mits toelaatbaar in dat ene specifieke geval.

• Topic Starter Topic Starter
Zet je bron er dan gewoon bij :

Vlaams Belang - Nationale webstek

Erg triest dit geval, maar als een keer de regels met voeten worden getreden is de wereld ook weer te klein. Dat het VB het weer koppelt aan andere hoofddoekjes is minstens net zo triest trouwens.
Dit soort reacties is precies de reden dat ik de bron er niet bij zet. Had ik het de eerste keer niet gedaan dan had jij het trouwens nooit geweten bij dit artikel. Het VB koppelt dit alleen aan hoofddoekjes omdat iedereen dat zou doen (behalve dan de extreem-linkse kliek). Het is heel klaar en duidelijk dat allochtonen van de linkse wetten meer rechten krijgen dan anderen die het veel meer verdienen. Dát is pas triest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven