AndroidHealthClinic

Geen hoofddoek op pasfoto!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg ik dan dat andere geloofsovertuigingen geen uitzonderingspositie hebben? Nee. Lees toch eens wat men schrijft!

Sjonge jonge jonge zeg.

Zeg ik dan dat andere geloofsovertuigingen geen uitzonderingspositie hebben? Nee. Lees toch eens wat men schrijft!

Sjonge jonge jonge zeg.
ja want je hebt het steeds maar weel louter en alleeen over moslims.
je schreef:
"Laat nou net voor die bevolkingsgroep een uitzondering gelden en voor een meisje met kanker niet".
het is voor al diegene die gelooft dat een hoofddoek van hun religie moet dat het geldt. Hoe vaak moet het nog gezegd worden?
Is het hun schuld dat het meisje niet met de hoofddoek op de foto mocht? Jeetje man!
na al die maanden van afwezigheid moet ik jammer genoeg vasstellen dat het rationeel denken hier nog niet echt hoogtij viert. Waar is Blackadder wanneer je hem nodig hebt nietwaar?!

[afbeelding niet meer beschikbaar]

:slotje:

Je blijft maar blaten over het feit dat moslims hier niets mee te maken hebben, maar het betreft wel een zaak die over hoofddeksels gaat. Moslims dragen ook hoofddoeken en moeten ook gewoon op de foto.

Machtig hoe de link direct gelegd wordt! Het gaat om hoofddeksels dus het moeten wel de moslims zijn ...

Zoals Juriaan aangaf, nonnen mogen ook op de foto met hun kap. Waarom zeikt niemand hier over nonnen? Moslim vrouwen (want mannen dragen geen hoofddoek) vind ik leuker om mee om te gaan dan nonnen, maar dat is mijn persoonlijke mening :D

hoe vaak moet het nog gezegd worden dat de uitzondering niet alleen geldt voor moslims maar voor eenieder die op basis van zijn religie een hoofddoek wil dragen op zijn pasfoto.

Tevens mag het meisje er ook één dragen. LEES TOCH EENS WAT MEN SCHRIJFT!
Je snapt de gevoeligheid van de kwestie niet.

De realiteit is dat men voor hoofddoeken voor Moslims (en ja het gaat altijd over die groep, welk ander geloof zou anders een hoofddoek dragen? dus doe niet zo wereldvreemd) geen enkel probleem maakt. Het kan zomaar zonder enig probleem. Voor iedere andere persoon moet er meteen moeilijk over gedaan worden. Dat bewijst voldoende dat men hier altijd veel (teveel) rechten geeft aan allochtonen en minder aan autochtonen.

Waarom moet er uberhaupt een bewijs aan IEMAND gevraagd worden als een gelovige dit niet kan opvragen en dus ook niet hoeft te doen? Iedereen zou dan kunnen zeggen dat hij of zij Moslim is, ook het meisje om maar snel ervan af te zijn. Maar van haar hadden ze het wellicht niet aangenomen omwille van haar huidskleur.

Dit is pure discriminatie voor autochtonen en positieve discriminatie naar allochtonen. Verder vind ik het verschrikkelijk dat jullie nog niet het respect hebben om enige emphatie te tonen naar het slachtoffer in deze zaak. Liever je geliefde allochtone vrienden verdedigen dan eens één keer de gevoelige kant van de zaak te respecteren.

Wat hier gebeurd is zal veel mensen enorm storen en uit respect zal ik dit dan ook sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven