AndroidHealthClinic

Geen idee waar ik moet beginnen

User1

User
Elite Member
Waardering
124
Lengte
1m93
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Hey ik ben Ringo ben 20 jaar 1,95 en rond de 120kg.
ik heb vanaf me 15de al wat getraind en was soms wel fanatiek bezig, maar nu paar jaar verder en al een tijdje niet meer getraind en een beetje te veel van het goeie leven geleeft:D
Wil ik weer vollop aan de slag.
Mijn doel is:
Eigenlijk puur spieren opbouwen, maar jah het probleem zone is nu toch echt wel me pens en borst. Aangezien ik een hekel heb aan dieten.
Zou ik graag aan jullie advies vragen hoe ik moet beginnen. en hoop natuurlijk dat jullie zeggen dat ik gewoon ken beginnen met krachttraining en daarbij wat cardio doe en dat het er dan vanzelf wel afgaat. Want mijn theorie of het klopt is het 2de haha, is dat als ik me borst en me buik spieren train dat me spieren groter worden en het vet vanzelf wel verbrand? Maar ja ik zou het graag van jullie horen hoe ik moet beginnen.
Alvast bedankt.

Sneider is het toch? Damn Huntelaar wist de naam van zijn idool tenminste goed te schrijven. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Dan is het altijd nog Sneijder;)

en zo is het.

Ik ben alweer een stuk verder gekomen met de beginner topics en google..
maar kga nu denk toch een vraag stellen waar jullie wss tegen zijn.

Ik heb een halterbank gekocht. met halterstang en ongeveer 100kg aan gewichten. Aangezien ik niet zo erg van het sportschool sfeertje hier inde buurt houd. allemaal van die macho figuurtjes die je eerder uitlachen dan helpen. en bovendien lekker thuis met je eigen muziekje is voor mij toch prettiger. MAAR nu miss 2 domme vragen:
ik ben niet zo'n cardio fan (in de zin van hardlopen enzo) mijn idee was als ik nouw veel reps maak met relatief weinig gewicht, dan valt dat toch ook onder cardio. of is dat nouw een hele domme redenering?

vraag 2: je word op internet plat gegooit met allemaal leuke wondermiddeltjes (supplementen) en ik d8 dat bijvoorbeeld stackers4 mij ook wel zou kunnen helpen met vet verbranden ivm aangepaste voeding en cardio/krachttraining. mijn vraag is dus wat vinden jullie van dat idee?

en zo is het.

Ik ben alweer een stuk verder gekomen met de beginner topics en google..
maar kga nu denk toch een vraag stellen waar jullie wss tegen zijn.

Ik heb een halterbank gekocht. met halterstang en ongeveer 100kg aan gewichten. Aangezien ik niet zo erg van het sportschool sfeertje hier inde buurt houd. allemaal van die macho figuurtjes die je eerder uitlachen dan helpen. en bovendien lekker thuis met je eigen muziekje is voor mij toch prettiger. MAAR nu miss 2 domme vragen:
ik ben niet zo'n cardio fan (in de zin van hardlopen enzo) mijn idee was als ik nouw veel reps maak met relatief weinig gewicht, dan valt dat toch ook onder cardio. of is dat nouw een hele domme redenering?

vraag 2: je word op internet plat gegooit met allemaal leuke wondermiddeltjes (supplementen) en ik d8 dat bijvoorbeeld stackers4 mij ook wel zou kunnen helpen met vet verbranden ivm aangepaste voeding en cardio/krachttraining. mijn vraag is dus wat vinden jullie van dat idee?

Oke mooi man;) Heb je al een trainingsschema? High reps met low gewicht is geen cardio;)

Ik zou eerst gewoon lekker gaan trainen en eten. En nog niet aan de supps gaan. Is nergens voor nodig. Over een paar maanden zou je best kunnen beginnen met Whey.
Zorg nu dat je je eiwitten binnenkrijgt via kwark, vis, vlees enz.

Oke mooi man;) Heb je al een trainingsschema? High reps met low gewicht is geen cardio;)

Ik zou eerst gewoon lekker gaan trainen en eten. En nog niet aan de supps gaan. Is nergens voor nodig. Over een paar maanden zou je best kunnen beginnen met Whey.
Zorg nu dat je je eiwitten binnenkrijgt via kwark, vis, vlees enz.

euhm ik heb overgewicht he? en dan ken ik alsnog gewoon aan de eiwitten enzo? zolang er maar geen verzadigde vetten in zitten.. en ik niet al te veel kcal in neem? ik zal vanavond of morgen is me vetpercentage laten meten. dat word schrikken whaha:D

euhm ik heb overgewicht he? en dan ken ik alsnog gewoon aan de eiwitten enzo? zolang er maar geen verzadigde vetten in zitten.. en ik niet al te veel kcal in neem? ik zal vanavond of morgen is me vetpercentage laten meten. dat word schrikken whaha:D

Ah ja, dat had ik ff niet gelezen. Uiteraard gewoon eiwitten nemen. Maar als ik jou was zou ik wel eerst naar de gym gaan om een maandje (of langer) goed te cutten. Veel cardio. Totdat je een acceptabel BF hebt. Uiteraard cardio combineren met KT.

Ah ja, dat had ik ff niet gelezen. Uiteraard gewoon eiwitten nemen. Maar als ik jou was zou ik wel eerst naar de gym gaan om een maandje (of langer) goed te cutten. Veel cardio. Totdat je een acceptabel BF hebt. Uiteraard cardio combineren met KT.

dan gaan we dat maar doen. alvast heel erg bedankt. ik ga rennen

Oke;) Kijk gewoon even een tijdje aan hoe het gaat. En let op je voeding.
Ok, veel succes/plezier. Hoeveel KM ga je lopen? In welk tijdsbestek?

ik ga vanavond naar de sportschool. en daar ga ik met me meissie ff een uurtje of 2 crosstrainen,fietsen, hardlopen. en vanaf donderdag ga ik beginnen met KT want dan krijg ik me halterbank enzo.
En mijn doel is niet om heel droog te worden. maar gewoon maar een stuk van het buikie af en toch echt meer op kracht en spieropbouwen.. of er een laagje overheen zit of niet dat maakt me niet zo veel uit. ik wil zeg maar meer richting 'strongman' op veel zichtbaar breed maar hoeft niet superdroog

ik ga vanavond naar de sportschool. en daar ga ik met me meissie ff een uurtje of 2 crosstrainen,fietsen, hardlopen. en vanaf donderdag ga ik beginnen met KT want dan krijg ik me halterbank enzo.
En mijn doel is niet om heel droog te worden. maar gewoon maar een stuk van het buikie af en toch echt meer op kracht en spieropbouwen.. of er een laagje overheen zit of niet dat maakt me niet zo veel uit. ik wil zeg maar meer richting 'strongman' op veel zichtbaar breed maar hoeft niet superdroog

Oke. Maar waarom ga je nu thuis trainen als je een sportschool abo hebt?
Waarschijnlijk als je droger wordt, dan vind je het er steeds mooier uitzien, en ga je door. Denk ik dan he. Succes verder met je doelen:thumbs:
Ik ga ook trainen.

Oke. Maar waarom ga je nu thuis trainen als je een sportschool abo hebt?
Waarschijnlijk als je droger wordt, dan vind je het er steeds mooier uitzien, en ga je door. Denk ik dan he. Succes verder met je doelen:thumbs:
Ik ga ook trainen.

Ik heb nog geen sportschool abo, die ga ik vanavond wss halen. Ik vind thuis trainen relaxter. je heb altijd je apparaten tot je beschikking. niemand die je aan loopt te kijken:D bedankt voor je hulp he! Trainse!

Ik heb nog geen sportschool abo, die ga ik vanavond wss halen. Ik vind thuis trainen relaxter. je heb altijd je apparaten tot je beschikking. niemand die je aan loopt te kijken:D bedankt voor je hulp he! Trainse!

Ah oke. Ja vind ik zelf ook hoor:) No probs gozer;)

Ik heb net een klein beetje een indicatie schema'tje voor me zelf gemaakt. Ik weet niet of ik het een beetje goed heb gedaan. maar ja dan hoor ik het wel van jullie. De namen van de oefeningen weet ik niet. maar khaal alles van [Link niet meer beschikbaar] af. en doe alles met een halterbank. Dumb bells moet ik nog aanschaffen. volgens mij heb ik de spiergroepen wel aardig gecombineerd. en zoiezo nog bijna elke doordeweekse dag een uurtje cardio.

MaandagBorst/Triceps/ buikDinsdagBiceps/schoudersWoensdagBuikDonderdagRug/tricepsVrijdagBorst/schouders/buik

Ik mis de benen in jou schema volgens mij?

Als je dan 5 dagen wilt trainen doe het dan zo:

Maandag: Borst
Dinsdag: Rug
Woensdag: Benen
Donderdag: Schouders
Vrijdag: Biceps/Triceps
Weekend: Rust

Maar je hebt enkel een halterbank he? Dan gaat het zoiezo wel lastig worden om te kunnen squaten.

Ik mis de benen in jou schema volgens mij?

Als je dan 5 dagen wilt trainen doe het dan zo:

Maandag: Borst
Dinsdag: Rug
Woensdag: Benen
Donderdag: Schouders
Vrijdag: Biceps/Triceps
Weekend: Rust

Maar je hebt enkel een halterbank he? Dan gaat het zoiezo wel lastig worden om te kunnen squaten.

Ik heb ook alleen een halterbank. En ik squat ook, 80KG. De lockout is behoorlijk k*t, maar daarna kan je gewoon squatten hoor.

zal wel weer de grote beginners fout zijn. maar zoiezo echt een hekel aan benen trainen. dus ik was van plan om elke dag een km of 30 pittig te gaan fietsen. en dat ik me benen dan nie echt hoef mee te pakken. want die intereseren me eigenlijk vrij weinig. maar toch bedankt voor de tip

Terug
Naar boven