MuscleMeat

Geen idee waar ik moet beginnen

zal wel weer de grote beginners fout zijn. maar zoiezo echt een hekel aan benen trainen. dus ik was van plan om elke dag een km of 30 pittig te gaan fietsen. en dat ik me benen dan nie echt hoef mee te pakken. want die intereseren me eigenlijk vrij weinig. maar toch bedankt voor de tip

:( Dat valt me zwaar van je tegen. Denk je serieus door fietsen je benen te trainen?:roflol: SQUATTEN VERDOMME.
Pfff. Benen moet je gewoon trainen. Het schijnt dat je tijdens het squatten een bepaald stofje aanmaakt dat er voor zorgt dat je harder vooruitgaat ofzo. Las het ergens. In de sig van MhrTeam volgens mij.

• Topic Starter Topic Starter
:( Dat valt me zwaar van je tegen. Denk je serieus door fietsen je benen te trainen?:roflol: SQUATTEN VERDOMME.
Pfff. Benen moet je gewoon trainen. Het schijnt dat je tijdens het squatten een bepaald stofje aanmaakt dat er voor zorgt dat je harder vooruitgaat ofzo. Las het ergens. In de sig van MhrTeam volgens mij.

net ff verdiept in het squatten en heb me bedacht haha dat is dan toch wel een leuke oefening. en kword een beetje bang van michael

Je zegt dat je nu een hekel aan benen trainen hebt, maar geloof me squaten is een hele mooie oefening, zeker als je ziet dat je ook steeds zwaarder zult gaan squaten.

En tenslotte je loopt toch je hele leven op je benen? Niet verkeerd om die toch ook te trainen.

Dalijk heb je een groot bovenlichaam met kleine beentjes dat ziet er toch ook niet uit.

En inderdaad volgens mij stimuleert de groei van benen ook de groei van je hele lichaam.

Je zegt dat je nu een hekel aan benen trainen hebt, maar geloof me squaten is een hele mooie oefening, zeker als je ziet dat je ook steeds zwaarder zult gaan squaten.

En tenslotte je loopt toch je hele leven op je benen? Niet verkeerd om die toch ook te trainen.

Dalijk heb je een groot bovenlichaam met kleine beentjes dat ziet er toch ook niet uit.

En inderdaad volgens mij stimuleert de groei van benen ook de groei van je hele lichaam.

jah zit wel wat in. waar zal ik die dan ongeveer in me schema plaatsen bij welke spiergroepen ken ik die het best mee pakken.. en hoeveel keer in de week?

zal wel weer de grote beginners fout zijn. maar zoiezo echt een hekel aan benen trainen. dus ik was van plan om elke dag een km of 30 pittig te gaan fietsen. en dat ik me benen dan nie echt hoef mee te pakken. want die intereseren me eigenlijk vrij weinig. maar toch bedankt voor de tip

Ja haha, maar iedereen maakt beginners fouten, wel goed dat je een positiefe instelling hebt.
Ik zal heel simpel beginnen, er zijn meerdere oefeningen die ervoor zorgen dat je massa kan kweken:

Squat ( benen )
BOR ( bent over row ) (rug)
Bench Press ( bank drukken ) borst
Deadlift ( rug )
Military press ( schouders )

als jij de Squat schrapt, gaan en de bench rpess en de dealift en de BOR slechter, omdat je bij deze oefeningen ook een beetje je benen aanspreekt.
heb je dus goede benen gaat je rug en je borst enzo ook goed.

dus een hekel aan benen is een hekel aan BBen :P,
verder zou ik als je overgewicht hebt, eens goed je waardes berekenen.
en daarop een 'cut' schema maken.
Succes, en probeer cardio rnd de 140-155 hartslagen per minuut te doen, dan verbrand je vet, anders ga je eerder voor conditie trainen.

trouwens, je benen pak je wel goed mee met fietsen maar ze worden er niet in een korte tijd echt veel sterker van, ( denk maar niet dat wielrenners geen benen trainen :p )
dus ik adviseer om gewoon lekker benen te gaan trainen.
Eduard;)

Inderdaad, compounds zorgen voor massa. Blijf laag in herhalingen zitten, 6 tot 8 reps.

Maar hahaha wat een onzin, gebruik jij je benen tijdens benchpress?:roflol:

bedankt voor de goeie uitleg. ik ga vanavond ff kijken of mijn vet opgemeten ken worden.
en dan ga ik ff kijken of ik het even ken berekenen en anders horen jullie nog van me.
bedankt in iedergeval voor de hulp

Inderdaad, compounds zorgen voor massa. Blijf laag in herhalingen zitten, 6 tot 8 reps.

Maar hahaha wat een onzin, gebruik jij je benen tijdens benchpress?:roflol:

hoezo onzin, als JIJ sterker wordt in je benen dan is er mogelijkheid dat je ook sterker kan worden in je borst, nouja okee, mischien heb je wel gelijk niet echt heel erg met borst, maar probeer jij maar is een bent over row, met 60-70 kg als je nooit je benen traint, krijg je het wel zwaar hoor :rolleyes:
Eduard

bedankt voor de goeie uitleg. ik ga vanavond ff kijken of mijn vet opgemeten ken worden.
en dan ga ik ff kijken of ik het even ken berekenen en anders horen jullie nog van me.
bedankt in iedergeval voor de hulp

geen probleem, probeer een huidplooimeting te doen ( weegschalen zijn troep )

ga ongeveer 200-500 caloerien onder je behoefte zitten ( KT meegerekent ) en ga daarbij snelwandelen, of fietsen.

als je geen resultaat boekt ( kijk in de spiegel ) verlaag je het nog eens met 200 calorienen, en dan nog niet, dan vraag maar raak heir op het forum !

Eduard

hoezo onzin, als JIJ sterker wordt in je benen dan is er mogelijkheid dat je ook sterker kan worden in je borst, nouja okee, mischien heb je wel gelijk niet echt heel erg met borst, maar probeer jij maar is een bent over row, met 60-70 kg als je nooit je benen traint, krijg je het wel zwaar hoor :rolleyes:
Eduard

Ik had het toch over die benchpress;) Over BOR's en deadlifts heb ik het toch niet?:rolleyes:

Ik had het toch over die benchpress;) Over BOR's en deadlifts heb ik het toch niet?:rolleyes:

nee ja klopt heb je gelijk in, maar me trainer zij van wel ???

nouja goed het is wel zo, de meeste jongens vinden rug niks aan, schouders niks aan, triceps en biceps halen ze door elkaar, en benen trainen is voor meisjes, teminste zo hoor ik het altijd.

natuurlijk is dit mijn instelling niet, maar om een beetje te overdrijven over hoe erg benen belangrijk is maakt toch niks uit, en borst vinden de meeste jongens geweldig ( inc. ik ) dus mischien is dat ook wel een goeie aanleiding voor hem om aan benen te beginnen.
kortom een leugentje om bestwil :p

nee ja klopt heb je gelijk in, maar me trainer zij van wel ???

nouja goed het is wel zo, de meeste jongens vinden rug niks aan, schouders niks aan, triceps en biceps halen ze door elkaar, en benen trainen is voor meisjes, teminste zo hoor ik het altijd.

natuurlijk is dit mijn instelling niet, maar om een beetje te overdrijven over hoe erg benen belangrijk is maakt toch niks uit, en borst vinden de meeste jongens geweldig ( inc. ik ) dus mischien is dat ook wel een goeie aanleiding voor hem om aan benen te beginnen.
kortom een leugentje om bestwil :p

jah de oefening moet ik leuk vinden haha. net als squaten enzo. Dat lijkt me wel weer erg leuk. ach ik ga er gewoon tegen aan. en we zien ut wel weer

gister ff via internet me vet% berekent en die komt ongeveer op 30% uit. dus duidelijk dat daar wat werk aan is. hoewel me zijn berekening erg onbetrouwbaar lijkt aangezien ik alleen me omtrek van me nek en taille moest invullen. ik neem aan of een iemand van 1.50m 120kg weegt of ik als iemand van 1.95m 120 weegt. majah kep in iedergeval me maten opgemeten en genoteerd. om enig vooruitgang meteen te zien.

Zijn idd niet de meest betrouwbare berekeningen :D

JE kan ook een tijdje gaan kickboksen, is een goede cardio training ook goede kracht oefeningen, daarna kan je altijd nog sportschool in gaan, of je combineerd deze twee.

benen trainen is belangrijk -> positief effect op de groei van het bovenlichaam.

Benen goed en zwaar trainen is zeer belangrijk in een trainingsprogramma. Een goed ontwikkeld bovenlijf moet in proportie zijn met de goed ontwikkelde (dikke) benen. Benen goed trainen is echter ook belangrijk om voldoende groeihormoon en testosteron vrij te maken en om blessurevrij te trainen.

Laatst bewerkt:
GVD t*ring postorderbedrijven. vandaag zou ik me halterbankje binnen krijgen (proform g680) ik de hele dag thuis w8en, eerst zouden ze sochtends komen, toen laat inde middag, bel ik laat inde middag. dan zouden ze MISSCHIEN nog komen tot 18.15u najah ze zijn dus niet gekomen. en nu komen ze morgen ochtend. hekel aan, als je je ergens op verheugd en je spullen dan niet op komt dagen. majah ik doe me cardio nu 3 keer inde week om te beginnen aangezien ik erg weinig conditie heb. en dan later opbouwen als ik meer uithoudings vermogen krijg.

Benen is het belangrijkst. Veel mensen vinden het vervelend maar het moet echt.

ik heb het gemerkt.. na ik heb nu ook gezien dater ook leuke beenoefeningen zijn. dus dat komt helemaal goed. over een uurtje komt me 'home-gym' binnen. eindelijk

Dan kun je mooi aan de slag he ;)

Veel succes in ieder geval met je training en doelstellingen!

Terug
Naar boven