XXL Nutrition

Geen whey perfection meer,isolaat?

Vincenzio

Ripped Bodybuilder
Waardering
303
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hey,

Ivm uitslag neem ik al een tijdje geen zuivelproducten meer, dus ook geen whey perfection.

Kan ik dan isolaat nemen of heeft dat geen effect?

Hey,

Ivm uitslag neem ik al een tijdje geen zuivelproducten meer, dus ook geen whey perfection.

Kan ik dan isolaat nemen of heeft dat geen effect?

Functie

Het is algemeen geweten dat het gebruik van whey-eiwitten in combinatie met spierversterkende oefening, het lichaam helpen om sneller te vermageren en spiermassa te verhogen. Het bevat alle essentiële aminozuren die het lichaam niet zelf kan produceren en uit externe bronnen moet op nemen.
Whey is een laagcalorisch en een vetarme vorm van eiwitten, ze voorkomen dat mensen die een eiwitrijk dieet gebruiken, te veel verzadigde vetten zouden opnemen. Whey-eiwit poeders zijn gemakkelijk met sap, melk of water te vermengen of toe te voegen aan smoothies, havermout, soepen en stoofschotels om het eiwitgehalte te verhogen.
Werking van Whey isolaat

Whey isolaat is de meest verfijnde vorm van whey-eiwitten. Het bevat tussen 90 en 98 procent eiwit per portie. Door de manier van aanmaak, is het normaal dat echt whey isolaat een duurder product is. De verwerking en het isoleren ervan vergt nauwkeurigheid en zorgt ervoor dat bijna alle lactose uit het product verwijdert wordt. De koolhydraten en vetten vormen het product, maar zorgen ook voor de meeste immuunsysteem stimuleren eigenschappen van whey.
Werking van wei mengsels

Whey mengsels worden vervaardigd door het toevoegen van eiwit concentraat aan een hoeveelheid whey isolaat, dit is een minder arbeidsintensieve productie van whey eiwitten. Concentraat bevat gemiddeld ongeveer 75 procent eiwit per portie, maar kan ook 30 procent bedragen.
Lactose gehalte van concentraat is gelijkwaardig aan deze die we terugvinden in harde kazen zoals Zwitserse kaas of cheddar, deze schommelen rond 4 procent. Het vet gehalte per portie ligt ook iets hoger. Mengelingen bevatten variabele verhoudingen van isolaat door hun samenstelling, daarom moet je steeds de ingrediënt lijst raadplegen om de concentratie na te gaan.
Isolaat is het basis product, maar een wei mengsel heeft een hoger percentage en is hierdoor een belangrijke eiwitbron. Mengsels zijn vaak minder duur dan het isolaat.
Bedenkingen

Wanneer de kostprijs geen probleem is, kies je het best een isolaat omdat dit de puurste vorm van eiwitten bevat. Isolaat bevat vrijwel geen vet en elke portie bevat zuiver eiwit, deze is dan ook het meest effectief voor de opbouw van spieren en het verliezen van vet.
Isolaat bevat meestal minder dan 1 procent lactose, dus de beste keuze voor mensen met een lactose-intolerantie. Mengelingen bieden een groot voordeel doordat de aanmaak veel minder kost.
Mengen, concentreren en isoleren zorgen samen voor een verminderde totale vet en lactose gehalte zo laag mogelijk is. Wei mengsels bevatten nog steeds een volledige aminozuur profiel en zullen u helpen uw doel bij de opbouw van spiermassa te bereiken. Mengsels behouden ook beter de immuniteit voordelen van wei-eiwit.
Waarschuwing

Wanneer je zuiver whey-eiwit isolaat wil aankopen, zal je merken dat vele merken vulmiddelen zoals extra koolhydraten, kunstmatige zoetstoffen en verzadigd vetten toevoegen.
Kijk uit voor mengsels die zogenaamd extra toevoeging bevatten om de spiermassa te vergroten. Deze supplementen zijn meestal niet geregistreerd bij de voeding en drugs commissie, dus als je kiest voor een whey-eiwit met een toegevoegd supplement, is het aan u om na te gaan welke mogelijke bijwerkingen en complicaties er kunnen optreden.

Isolaat bevat veel minder lactose, zoals ook in Free zijn post staat. Het zou dus misschien een uitweg kunnen bieden.

bij mij werkt het..

heb net ook weer 2kg isolaat gekocht;D

acne is de reden waarom ik altijd isolaat neem.
(nagenoeg lactose vrij) & hoger eiwitgehalte ftw

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dus jij merkt verschil?

jah ik merk egt verschil, laat mijn 20-22 satchets perfection in me kast liggen nu.. mischien dat ik een maat er bij mee kan maken maar ik merk ook dat ik na 3 satchets meer puistjese krijg, terwijl ik er normaal geen last van heb..

ben met isolaat al tot 120+gram per dag gegaan zonder iets te merken

Als mijn huidige whey op is bestel ik ook even isolaat, misschien helpt het..

anders nemen jullie eerst 10 van die satchets ? kun je het zelf testen. k bljif vanaf nu bij isolaat, gewoon die 2kg van b&f

Ik heb ook zelden last van puistjes met isolaat.
Met gewone whey had ik dit wel.

Vroeger ook last van gehad, sinds me voeding goed zit nooit meer. Dus eens naar je voeding kijken, lijkt me meer waarschijnlijk dat de grote oorzaak daar zit en dat het mogelijk wel erger wordt door whey shake.

Andere dingen die puistjes kunnen verergeren: vaak scheren, cosmetica over smeren (ook anti puisten cremes, die helpen vaak op korte termijn maar erger op lange).
Vervang anti-puisten cremes met olijfolie, gebruik olijfolie om je gezicht te spoelen, goed inwrijven en dan met warm water afspoelen, geeft niet als het wat olieachtig blijft aanvoelen. Daarna er een hydraterende (en /ev voedende (dag)creme of whatever boven doen).

Vitamine B5 en zink kunnen helpen er tegen.

Foods high in saturated fats – Not only are they unhealthy, the saturated fat competes with the fats already in the body and this may lead to inflammed skin.
Foods that are high in sugar. Milk chocolates, sweets, deserts and cakes. They are very high in sugar and will often spike up your insulin levels. This may affect your hormones and cause acne outbreaks.
Milk and Dairy products. Hormones in dairy and the high saturated fat content will and often lead to an increase in acne. This has been noted by many acne sufferers.
Here’s what you should eat instead:

• Green leafy vegetables
  • Foods with a low-glycemic index
  • Organic or natural non-processed food
  • Multi vitamins and multi-minerals (zinc + vitamin A and E are important)
  • Fish oil and foods high in Omega-3 fats
  • Probiotics (yoghurt etc)
Apart from diet, it is essential that you maintain good mental and physical health. Stress can be a major cause of acne. Ever noticed how you get breakouts with you are going through a tough time? Or when you don’t sleep enough? These are some factors which often result in acne appearing on your face or body.
In order to get rid of acne you need to exercise regularly in order to sweat out the toxins in your body. Get enough sleep so your skin can heal. And deal with stress by talking to people who care about you or learning techniques like meditation to calm the mind. Read about self-help and learn to deal honestly with emotional problems.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dat voeding zit allemaal goed.. Merk ook duidelijk verschil sinds ik geen perfection meer neem hoor.

Nemen jullie Isolaat icm water of melk dan? Ivm de puistjes.

Heb nu ook whey perfection en neem die altijd met melk in, vaak last van puisten. Vraag is kan het liggen aan de melk? zonder melk vind ik het nog viezer haha. Dus ben van plan over te stappen naar isolaat en dan ook met melk of water innemen?

Heb nu ook whey perfection en neem die altijd met melk in, vaak last van puisten. Vraag is kan het liggen aan de melk? zonder melk vind ik het nog viezer haha. Dus ben van plan over te stappen naar isolaat en dan ook met melk of water innemen?

Grote kans dat het dan aan de melk ligt ja :) Gewoon met water innemen, eerste paar zijn wennen maar daarna is het goed te doen ;)

Terug
Naar boven